MS Windows
briani 27239
langsom lukning af winxp...
Fra : J.F.K

Dato : 14-12-03 11:18

Jeg har lige lavet en frisk installation af winxp pro dk, det gør jeg ca.
hvert 1/2 år, men denne gang synes jeg at alt virker perfekt, pånær
nedlukningen. Og det undre mig idet den tidligere lukkede så hurtigt at jeg
næsten ikke kunne nå at rejse mig fra stolen. Nu kan jeg slukke skærm,
højtalere og endda slukke den anden pc'er, som når at slukke før den 1.
pc'er en slukket!?
Hvad kan jeg gøre ved dette?

--

mvh. John

"Unfortunately, no one can be told what the Matrix is.
You have to see it for yourself"

Fra : Leony

Dato : 14-12-03 17:11

In news:3fdc38db$0$151$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
J.F.K <jfk006@hotmail.com> typed:

> [...]
> hurtigt at jeg næsten ikke kunne nå at rejse mig fra stolen. Nu kan
> jeg slukke skærm, højtalere og endda slukke den anden pc'er, som når

Ofte kan en firewall være skyld i langsom luk. Prøv at slå den fra.

Sæt den tid ned hvorpå XP venter på at applikationer
skal lukke. Dette gøres i registreringsdatabasen på følgende måde:
http://www.winguides.com/registry/display.php/199/
Prøv at ændre værdien i "WaitToKillAppTimeout" til 4000.

Hvis du har et Nvidiakort kan du måske bruge denne:
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/activation.asp

Sletter den sidefilen ved luk? Det tager også noget tid.
http://www.techtv.com/screensavers/windowstips/story/0,24330,3401054,00.html
Som standard gør den det vist ikke, så hvis du ikke har slået det til,
er det næppe problemet.

Slet i øvrigt den melodi der spilles ved nedlukning (hvis der er en).
Det tager jo også
tid at loade den.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod: