Hvide trådlignende 'orm' i mit akvarie?
Fra : Henrik Kartin

Dato : 13-12-03 23:57

Jeg har et 60 l akvarie som jeg har haft mine fisk i imens jeg rensede mit
325 l akvarie. Kort tid efter, at jeg havde flyttet fiskene over (bla.
neonfisk og et par store pragtsmelinger på ca. 15 cm) døde alle fiskene,
bortset fra sugemallerne. Nu har jeg flyttet sugamallerne over i det store
akvarie igen, men har stadig 4 stk. tilbage i det lille, fordi de skal
foræres væk.

Nu har jeg lige lagt mærke til, at det lille akvarie er fyldt med små hvide
trådligende 'orm' som jeg indtil nu har troet var planterester, der var
blevet hvirvlet op. De viser sig dog at være i live.
Er der nogen der har en god ide til hvad det er? Og skal jeg være bekymret
for mine fisk?

Venlig hilsen

Henrik Kartin

Fra : Martin Heller

Dato : 14-12-03 00:28

Henrik Kartin skrev i
<3fdb993c$0$29362$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>:

> Er der nogen der har en god ide til hvad det er?

Det kunne være planarier.

> Og skal jeg være bekymret for mine fisk?

Det behøver du ikke. De skader ikke fiskene. Jeg kender dog ikke
til en effektiv bekæmpelse af planarier. Måske en varmekur?

Fra : KatjaStrofen

Dato : 14-12-03 11:31

"Henrik Kartin" <hok@kartindata.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blevet hvirvlet op. De viser sig dog at være i live.
> Er der nogen der har en god ide til hvad det er? Og skal jeg være bekymret

Der er som nævnt sandsynligvis tale om planarier - du kan læse om dem på
*reklame reklame* *G*
www.fishtank.dk

mvh

katja