Opera problemer!
Fra : S.A

Dato : 13-12-03 23:14

Kunne jeg få lidt hjælp til opsætningen.

Når jeg åbner nye vinduer i Opera må de godt ligge øverst som faneblade.
Hvordan gøres dette?

Jeg vil godt have èt klik system med musen på bogmærker. Hvordan gøre dette?

På forhånd tak....

S.A

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-03 09:22

S.A skrev:

>Kunne jeg få lidt hjælp til opsætningen.

Ja da.

>Når jeg åbner nye vinduer i Opera må de godt ligge øverst som faneblade.
>Hvordan gøres dette?

View - Pagebar - Top

>Jeg vil godt have èt klik system med musen på bogmærker. Hvordan gøre dette?

Ved at bruge menupunktet Bookmarks. Det kan ikke gøres i den
faste liste.

--
Bertel

Fra : S.A

Dato : 14-12-03 10:34

Hej Bertel

TAK..for din hjælp.
Jeg har lige et spørgsmål til.
Når jeg bruger Opera email og sender mails kan jeg ikke se den sendte mail i
udbakken eller sendt post! Når jeg modtager emails kan jeg heller ikke se
nogen mails, men jeg bliver informeret om "ny mail modtaget" men jeg kan
ikke finde den? Har du en løsning på dette problem.
Venligst
S.A

Fra : S.A

Dato : 14-12-03 10:48

> [...]
> nogen mails, men jeg bliver informeret om "ny mail modtaget" men jeg kan
> ikke finde den? Har du en løsning på dette problem.

Har fundet løsningen )

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-03 10:51

S.A skrev:

>Har fundet løsningen )

Fint - for jeg har aldrig brugt Opera til mail og kun kortvarigt
til debatgrupper (en test).

--
Bertel

Fra : S.A

Dato : 14-12-03 11:04

Nu er den gal igen.

Når jeg åbner et "nyt vindue", åbner det i værktøjslinien i bunden af
windows. Der er godt nok et faneblad for den aktuelle side øverst, men jeg
ville have at alle åbne vinduer skulle ligge som faneblade øverst oppe!
Hvordan gør jeg det. ?

Plageånden...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-12-03 12:13

S.A skrev:

>Når jeg åbner et "nyt vindue", åbner det i værktøjslinien i bunden af
>windows.

Ja, naturligvis. Det er jo et nyt vindue - faktisk et helt nyt
eksemplar af Opera.

>jeg ville have at alle åbne vinduer skulle ligge som faneblade øverst oppe!
>Hvordan gør jeg det. ?

Ctrl-N (new page).

--
Bertel

Fra : S.A

Dato : 14-12-03 14:02

> Ja, naturligvis. Det er jo et nyt vindue - faktisk et helt nyt
> eksemplar af Opera.

> Ctrl-N (new page).

Okay.....tak for hjælpen Bertel

Fra : S.A

Dato : 15-12-03 19:30

Hej Bertel

Kunne du ikke hjælpe mig igen.

Jeg har importeret alle mine bogmærker fra IE. Men i Opera`s bogmærker
fremkommer der en hovedmappe der hedder: Internet Explorer Foretrukne.
Derefter forgrener alle de øvrige mapper og undermapper. Hvis jeg kunne
fjerne hovedmappen IE-foretrukne så jeg kun havde mine øvrige mapper så
bliver sidegrenen ikke så omfangsrig. Men sletter jeg IE foretrukne sletter
jeg jo også alle undermapper. (håber du forstår) Har du en ide til dette
problem.
Eks.:

Bogmærker
IE foretrukne__
|__Mapper
|_Undermapper

VH
S.A

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-12-03 20:42

S.A skrev:

>Kunne du ikke hjælpe mig igen.

Jo.

>Jeg har importeret alle mine bogmærker fra IE. Men i Opera`s bogmærker
>fremkommer der en hovedmappe der hedder: Internet Explorer Foretrukne.

Ja.

> [...]
>jeg jo også alle undermapper. (håber du forstår) Har du en ide til dette

Du kan altid markere en mappe ad gangen og 'løfte' den ud af
mappen "IE-foretrukne", men hvis der er mange mapper, tager det
selvfølgelig noget tid.

Muligvis kan jeg ordne det ved at redigere din fil hvis du vil
sende mig en kopi. Zip den først så fylder den mindre. Men jeg
kan ikke love noget. Det er den der ligger i Opera-mappen og
hedder Opera.adr.

--
Bertel

Fra : S.A

Dato : 16-12-03 17:52

> Du kan altid markere en mappe ad gangen og 'løfte' den ud af
> mappen "IE-foretrukne", men hvis der er mange mapper, tager det
> selvfølgelig noget tid.

Jeg har rettet problemet Bertel. Jeg importerede en mappe ad gangen fra IE
til Opera.
Det tog syv lange, og en masse besvær. Faktisk i stil med det du selv
skriver.

> [...]
> sende mig en kopi. Zip den først så fylder den mindre. Men jeg
> kan ikke love noget. Det er den der ligger i Opera-mappen og

Tak for din vilje til at hjælpe Bertel.
Håber jeg nu er ved at have fod på Opera, og dens fantastiske
tilpasningsmuligheder.
Venligst
S.A