Et godt gammelt rock'n roll nummer
Fra : Per

Dato : 13-12-03 22:16

Hej alle,

Jeg har nu flere gange efterlyst følgende sang held - men nu prøver
jeg igen - for der må da være nogen som kender melodiens titel og
kunstner:

Jeg har lagt et 1-minuts eksempel på:

http://home2.inet.tele.dk/pem/test/eksempel.mp3

Nogen har tidligere foreslået Suzy Quatro, men da jeg ikke kender titlen
på sangen er det svært at undersøge sagen, da den små Suzy jo har
indspillet en hel del sange efterhånden.

Andre igen foreslår Slade, hvad jeg dog ikke synes kan passe.
Andre igen "Dance to the music" med "Sly & the family Stone" som jeg har
hørt - og det er ikke den.

Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-12-03 22:44

Per wrote:

> Nogen har tidligere foreslået Suzy Quatro, men da jeg ikke kender titlen
> på sangen er det svært at undersøge sagen, da den små Suzy jo har
> indspillet en hel del sange efterhånden.

Det nummer rider mig efterhånden som en mare. Det /lyder/ som Suzy i en
tidlig udgave, og det lyder som et tidstypisk hit fra 70'erne. I begge
tilfælde burde der dukke noget op, når man søger på en tekstbid fra
sangen, men Google finder intet, zero, nada... Hvor er det dog
enerverende!

> Andre igen foreslår Slade, hvad jeg dog ikke synes kan passe.

Den hopper jeg heller ikke på. Men det /er/ svært at høre, om det er en
han eller hun, der synger. Jeg synes dog, at stemmen lyder som en
pigestemme, og dermed er Suzy en oplagt kandidat, men...

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per

Dato : 13-12-03 23:05

Kim Ludvigsen < usenet@kimludvigsen.dk > skrev følgende:

> [...]
> han eller hun, der synger. Jeg synes dog, at stemmen lyder som en
> pigestemme, og dermed er Suzy en oplagt kandidat, men...

Hej Kim,
> Det nummer rider mig efterhånden som en mare...
Det gør det også hos mig - og jeg synes også, at det lyder utroligt
meget som Suzy - og jeg har søgt på diverse CD-shop'er på Nettet, men
som anført har Suzy indsunget en frygtelig masse sange - og det er
ligesom at lede efter en nål i en høstak.

Men hvem er der ellers med "rå" pigestemme fra 70'erne udover Suzy ?
Bonnie Sc.Claire ? Bonnie Taylor ? Lulu ? ..... flere ?

Hvis ikke i eksperter her i gruppen kan finde ud af det, har jeg seriøst
overvejet at sende en mail til Jørgen De mylius og spørge ham (det viser
lidt om, hvor "desperat" jeg er.)
Han svarer sikkert ikke - men hvad kan man ellers gøre - man skal jo
ikke bare give op, vel ??

Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-12-03 01:26

Per wrote:

> Hvis ikke i eksperter her i gruppen kan finde ud af det, har jeg seriøst
> overvejet at sende en mail til Jørgen De mylius og spørge ham (det viser
> lidt om, hvor "desperat" jeg er.)

Tja, nu har du prøvet her tre gange (hvis jeg ikke husker galt), så
måske er det tid til at kontakte Mylle eller en ekspert på 70'erne. Hvis
du finder et svar, så husk at melde tilbage her.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Per

Dato : 14-12-03 12:38

> [...]

> måske er det tid til at kontakte Mylle eller en ekspert på 70'erne. Hvis
> du finder et svar, så husk at melde tilbage her.

Ja - 3. gang er desværre nok ikke lykkens gang (endnu ?)
Jeg havde håbet på, at der var kommet nye eksperter til her i gruppen i
mellemtiden

Det blir' nok til en mail til JMY - så må jeg jo krydse fingre for, at
han kan - har tid - og ønsker at svare.

Jeg skal selvfølgelig nok give svaret her i gruppen, hvis og når det
engang foreligger.

Per

Fra : Vagn Hansen

Dato : 14-12-03 12:29

"Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt om, hvor "desperat" jeg er.)
> Han svarer sikkert ikke - men hvad kan man ellers gøre - man skal jo

Hvis du lytter til Suzy's "Rock hard" fra albummet "What goes aroun" er der
en del sammenligninger, så jeg er også fristet til at sige Suzy, men hvad
nummeret hedder, ??? Det er i hvert fald ikke Rock 'n Roll is king. Der er
mere variation i.

M.v.h.
VH

Fra : Peter G

Dato : 14-12-03 15:06

Per skrev:

> [...]
> (det viser lidt om, hvor "desperat" jeg er.)
> Han svarer sikkert ikke - men hvad kan man ellers gøre - man skal jo

Du kan måske prøve at spørge i alt.music.lyrics

--
M.v.h. Peter.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-12-03 05:32

> [...]
>
> Andre igen foreslår Slade, hvad jeg dog ikke synes kan passe.
> Andre igen "Dance to the music" med "Sly & the family Stone" som jeg har

Hvis jeg ikke lige husker helt galt, skal du nok kigge på Electric Light
Orchestra, og nummeret hedder, hvis jeg ikke tager meget fejl, " Rock'N'Roll
is king " Hvis min huskekommer er helt på toppen, hedder albummet Secret
Messages.. og er på Jet records JetLX 527 og den er fra 1983.

Håber det ikke er helt hen i skoven

M.V.H.....Benny..

Fra : Connor

Dato : 14-12-03 05:59

Det er ihvertfald ikke E.L.O.
Jeg ved det heller ikke, men mit gæt er at det kunne være Walkers

M.v.h

Fra : Leif Bonde

Dato : 14-12-03 09:20

den er lidt svær.Nummeret hedder rock n roll is king kunsteren kunne være
Rose tatoo.

Fra : Per

Dato : 14-12-03 12:42

Leif Bonde < leifi@nal-net.dk > skrev følgende:

> den er lidt svær.Nummeret hedder rock n roll is king kunsteren kunne være
> Rose tatoo.

Jeg har lige hørt Rose Tatoo med Rock'n roll is king - det er ikke den -
selv om deres aggressive musikstil godt kunne ligne lidt.

Det er helt sikkert heller ikke ELO eller Walkers - dem kender jeg
udmærket.

Men - jeg leder videre - tak for svarene allesammen !

Per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-12-03 21:25

"Leif Bonde" <leifi@nal-net.dk> skrev i en meddelelse
> den er lidt svær.Nummeret hedder rock n roll is king kunsteren kunne være
> Rose tatoo.
> "Per" <Jensenp@Hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg er rimeligt sikker på, at nummeret hedder Rock'n'roll is king. Men hvem
der spiller det i netop dette klip, er straks mere uvis. Faktisk tror jeg
allerede, at den skyldige musiker eller gruppe er nævnt. Men det lyder som
om nummeret er blevet voldtaget af en eller anden DJ... Hvis du tager et
lidt længere snip, vil du sikkert også, få sekunder efter cuttet høre at de
synger Rock'N'Roll is king. Den er skrevet af Jeff Lynne og derfor er ELO
på en eller anden måde indblandet. Så titlen burde være sikker, så er der
kun kunstneren der kan være tvivl om. Den er så dermed fra 1983.... Den er
en af de plader som indeholder skjulte beskeder, hvis den afspilles baglæns.
Deraf titlen " Secret messages "

M.V.H.....Benny..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-12-03 22:17

Benny Mortensen

> Jeg er rimeligt sikker på, at nummeret hedder Rock'n'roll is king.

Lytter vi til det samme lydklip? Nu har flere foreslået Rock'n'roll is
king, men dels er det helt sikkert, at det ikke er Jeff Lynne, der
synger på mit klip, og dels kan jeg ikke finde nogen som helst lighed i
teksten på lydklippet og teksten til Rock'n'roll is king:
http://www.codehot.co.uk/lyrics/efgh/elo/rockandrollisking.htm

Omkvædet på klippet er noget i stil med:
You should see them
dance to the music
rocking to the rock'n'roll

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-12-03 14:49

> [...]
> http://www.codehot.co.uk/lyrics/efgh/elo/rockandrollisking.htm
>
> Omkvædet på klippet er noget i stil med:

Tja jeg lyttede til det oprindelige klip, og det var ikke det som du
henviser til. Derefter lyttede jeg til pladen. Nu lagde jeg ikke den store
vægt på teksten, som lød temmelig dårligt, men umiddelbart lød det til at
være samme melodi. Da klippet sluttede før omkvædet, så kan jeg jo ikke sige
det sikkert, derfor foreslog jeg, han skulle høre lidt længere end der hvor
han havde cuttet det klip vi kunne høre.

M.V.H....Benny..

Fra : Per Tolbøll

Dato : 15-12-03 23:37

> Nogen har tidligere foreslået Suzy Quatro, men da jeg ikke kender titlen
> på sangen er det svært at undersøge sagen, da den små Suzy jo har
> indspillet en hel del sange efterhånden.

Det _kunne_ være Slack Alice. Der er lidt info om dem her
http://www.alexgitlin.com/npp/slackalice.htm

Lyden, tiden og besætningen passer rimeligt, dit eksempel minder også om
"Put Me on the railroad" som er det eneste nummer jeg har en svag erindring
om.

Kun et vildt gæt !

/Per

Fra : Per

Dato : 16-12-03 18:06

Per Tolbøll < per.tolboll@kolibrinet.dk > skrev følgende:

> [...]
> "Put Me on the railroad" som er det eneste nummer jeg har en svag erindring

Hej Per (udmærket navn

Tak for mailen og forslaget.
Så vidt jeg kan se er Slack Alice på trods af navnet et herreband, og
jeg er næsten 100% sikker på, at det er en quinde, som synger.

Jeg leder videre .... jeg VIL finde svaret.

Per

Fra : Per Tolbøll

Dato : 16-12-03 19:13

> Tak for mailen og forslaget.
> Så vidt jeg kan se er Slack Alice på trods af navnet et herreband, og
> jeg er næsten 100% sikker på, at det er en quinde, som synger.
>
> Jeg leder videre .... jeg VIL finde svaret.

Herreband ??? - har du set pladeomslaget på linket.
Så' det godtnok den mest feminine herre jeg har set i nyere tid

Lyden på dit eksempel peger meget hen i retning af Nicky Chinn/Mike Chapmann
(Sweet, Suzy Quattro, m.m.) men et hurtigt opslag på allmusic.com gav heller
ikke noget.

/Per

Fra : Per

Dato : 16-12-03 19:25

> [...]
> (Sweet, Suzy Quattro, m.m.) men et hurtigt opslag på allmusic.com gav heller

Ups - nååe ja - ved første øjekast lignede det en langhåret mand ligesom
de alle de andre i bandet.

Men det er åbenbart selveste fru Alice Springs, som er på coveret.

Hvad betyder "slack" forøvrigt ??

Per

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 17-12-03 04:00

Per wrote:

> Ups - nååe ja - ved første øjekast lignede det en langhåret mand
> ligesom de alle de andre i bandet.
>
> Men det er åbenbart selveste fru Alice Springs, som er på coveret.
>
> Hvad betyder "slack" forøvrigt ??

Slack er f.eks det der er for meget for enden af et reb... øh..ja.

-Sune

--
Is this a christmas sig or an OE bug?