Skærme
Fijala 3554
Hvordan er Acer´s fladskærme ?
Fra : Per Moreau

Dato : 13-12-03 20:19

Jeg overvejer at købe en fladskærm fra Acer og SHG skriver det her
om den: AL1721, TFT 0.264 dot, 1280x1024/75Hz, Office Line
koster 3449kr
Kender nogen den skærm og kører den godt nok ved alm. PC brug ?
Jeg spiller nemlig aldrig.

Mvh
Per M.

Fra : Mule

Dato : 13-12-03 20:26

Tror det er samme panel som i ACER 732 og MAG/Xerox - i så fald er den vist
ganske udemærket.
Men det er vist et TN panel, som jo ikke er det nyeste mere - og ikke på
højde med S-IPS.

Fra : Per Moreau

Dato : 13-12-03 22:09

"Mule" <trofastNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in

> Tror det er samme panel som i ACER 732 og MAG/Xerox - i så fald er den
> vist ganske udemærket.
> Men det er vist et TN panel, som jo ikke er det nyeste mere - og ikke
> på højde med S-IPS.

Uh, alt det tekniksnak er faktisk tågesnak for mig, ser du det er nemlig
min absolut første fladskærm jeg skal ud og købe
Så min interesse er kun om den har et ordentligt billede og kører stabilt.
Så det er mere noget ovre i Jensn´s svar jeg jagter efter

Fra : JK

Dato : 13-12-03 22:43

On Sat, 13 Dec 2003 21:09:15 GMT, Per Moreau
> [...]

>Så min interesse er kun om den har et ordentligt billede og kører stabilt.
>Så det er mere noget ovre i Jensn´s svar jeg jagter efter

Nånå !

Jeg vil spørge til dit syn. Hvis du er skarptseende og til små
detaljer, så køb bare en 17" skærm med 1280x1024 opløsning.

Se det i butikken først, er mit råd.

En 15" skærm kører 1024x768 i opløsning og det er langt større ikoner
på skærmen end med en 17". En 19" skærm kører 1280x1024 og ikonerne er
af ca. samme størrelse som på en 15" skærm.

En fladskærm er nemlig bedst ved den opløsning den er lavet til.
Stilles den bort herfra bliver den sløret at se på.

Hvis ikke du forstår det, så se de forskellige størrelse skærme i
butikken først.

Ældre mennesker skal enten købe en 15" fladskærm eller en 19".

mvh

John

Fra : Per Moreau

Dato : 14-12-03 14:18

JK <junk@mailzone.com> wrote in

> [...]
> butikken først.
>
> Ældre mennesker skal enten købe en 15" fladskærm eller en 19".

Ok, jeg kører iforvejen med en 17" alm skærm, så den store forskel
er der forhåbentlig ikke hvis jeg investerer i en 17" TFT.
Men selvfølgelig, hvis man vil se mere er en 19" også en muglighed.
Ældre er jeg dog ikke, hvis man betejner 31 som "ældre"

Mvh
Per M.

Fra : Mule

Dato : 14-12-03 15:34

Hvis du kører 1024x768 opløsning på din alm 17" -som de fleste gør - er der
altså en STOR forskel til en 17" TFT i opløsning 1280x1024. Alt er meget
mindre, og jeg (som også er 31 og har fejlfrit syn) synes faktisk meget
tekst bliver for småt. Har selv for nyligt skiftet fra 17 alm til 17 TFT.
Uden at blive for teknisk, er det meget vigtigt at vide at en TFT skærm IKKE
kan bruges i mindre opløsning end den maksimale. Du kan altså ikke bare
sætte en 17" tft ned i 1024x768 - jo til spil ok - men til tekst og arbejde
ser det ikke pænt ud.
Det skal dog lige siges, at mange har det helt ok med en 17" tft i
1280x1024, og synes ikke at tingene bliver for små. Det er en smagssag, men
det er lige på grænsen tror jeg.

Fra : Per Moreau

Dato : 14-12-03 15:51

> [...]
> 1280x1024, og synes ikke at tingene bliver for små. Det er en
> smagssag, men det er lige på grænsen tror jeg.

Nå for søren, jeg troede man kunne eks komme helt ned i eks 800x600
som en lille del af min ældre software helst gerne vil køre med.
Jeg ville hadde at skulle af med den ældre software.
Så er TFT vist ikke det rigtige valg for mig, så nøjes jeg med en alm.
skærm, de er også billigere.

Mvh
Per M.

Fra : Jensn

Dato : 13-12-03 20:43

"Per Moreau" <the_alfalfanator@COLDhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster 3449kr
> Kender nogen den skærm og kører den godt nok ved alm. PC brug ?

Hej

Til kontorbrug er den ganske udemærket - fornuftigt design og pænt billede

Og fejlraten er lille - jeg har endnu ikke haft en Acer med fejl
(jeg er forhandler af bl.a Acer)

Mvh.
Jensn