Schæfer, hvad er konklusionen?
Fra : Joakim

Dato : 13-12-03 17:22

Er schæferen et godt valg som familiehund eller er den ikke?

Fra : Jørgen

Dato : 13-12-03 18:18

Ja, men den kræver mere arbejde/træning end familiehund.

Jørgen

Fra : Joakim

Dato : 13-12-03 18:30

"Jørgen" <oz7aik@mail.dkx> skrev i en meddelelse
> Ja, men den kræver mere arbejde/træning end familiehund.

ok ......hvor meget mere arbejde/træning i forhold til en decideret
familiehund?

Vil den kunne være alene hjemme x antal timer om dagen?

joakim

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 14-12-03 08:21

On Sat, 13 Dec 2003 18:29:42 +0100, "Joakim" <ncm_ab@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>familiehund?
>
>Vil den kunne være alene hjemme x antal timer om dagen?

Hej Joakim,

Vedr. min schæfer så havde jeg ikke tid til noget særlig træning og
aktiverering i en lang periode her i foråret og sommeren, hun fik som
oftest bare en tur ovre på marken, hvor hun kan løbe frit, på 15-20
minutter om morgenen, og om aftenen enten det samme eller en lidt
længere tur i snor på villavejene, og ikke mere, dertil adgang til
have om dagen. Dette gav ikke anledning til nogen adfærdsprobmlemer.

Nu hvor jeg igen har mere tid får hun så en lidt længere tur om
aftenen og træning 2 gange om ugen plus evt. lidt i forbindelse med
aftenturen. Nu er hun så helt rolig inde, hvor hun under førstnævnte
periode godt kunde finde på at rende rundt og "drible" med en bolt.

Jeg ved ikke om hun er særlig nem, men hun har i hvert fald de drifter
en schæfer har. Jeg vil så tilføje er der lagt en del arbejde samt
hjælp fra folk som har forstand på dette, i at få lederskabet på
plads, sådan en schæferhvalp er en viljestærk lille størrelse.

Hvad du mener i en decideret familiehund skal klare sig med? -
Luftning morgen og aften kan du i hvert fald nok ikke undgå.

Hvilke racer forstår du egentlig ved en "decideret familiehund", og
hvor meget aktivering skal en sådan have?

Max. antal timer alene hjemme mener jeg ikke har med racen at gøre.
Holly går ca. 6-7 timer i hundegård hver dag, omend min kone er
hjemme.

Mvh
Søren

Fra : Hansen

Dato : 13-12-03 18:30

> Er schæferen et godt valg som familiehund eller er den ikke?

Hej

Hvad er en familiehund?
Hvor meget bliver den aktiveret?
Bliver den trænet?

Mvh. Michael Hansen
Der selv har en Schæfer der bliver aktiveret/trænet hver dag og er den
dejligste familie hund.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-03 18:27

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-03 18:29

> Er schæferen et godt valg som familiehund eller er den ikke?

Hej Joakim

Ja

M.V.H.....Benny..

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-12-03 08:24

Jørgen <oz7aik@mail.dkx> skriver:
>Ja, men den kræver mere arbejde/træning end familiehund.
Enig.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-12-03 08:27

"Hansen" <v.m@hansen.mail.dk> skriver:
>Hvad er en familiehund?
Se fx under selskabshunde. Men det afhænger meget af, hvem der spørger.

>Mvh. Michael Hansen
>Der selv har en Schæfer der bliver aktiveret/trænet hver dag og er den
>dejligste familie hund.

Hilsen Sverre, der har haft 3 schæfere i tilsammen 30 år - og de har været
pragtfulde hunde for MIG.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-12-03 08:29

"Joakim" <ncm_ab@hotmail.com> skriver:

>"Jørgen" <oz7aik@mail.dkx> skrev i en meddelelse
>
>ok ......hvor meget mere arbejde/træning i forhold til en decideret
>familiehund?
Det afhænger en del af hunden, men noget mere må man nok regne med.

>Vil den kunne være alene hjemme x antal timer om dagen?
Ja, sagtens. Der er mange fuldtidsarbejdene, der har schæfere.

Hilsen Sverre.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-12-03 08:34

slhDELETE@city.dk (s¯ren lausten-hansen) skriver:
>Max. antal timer alene hjemme mener jeg ikke har med racen at gøre.
Det mener jeg.
Meget aktive hunde med stort behov for stimulering og indlæring er ikke
lige så gode til at være alene hjemme som rolige og mindre
stimuleringskrævende hunde.

Ex på det første: Border Collie, Dobermann og i nogen grad Schæfer.

Ex på det andet: Mopps og hvad er det nu de hedder...de der flotte
3-farvede mellemstore, der oprindelig trak mælkevogne?

Hilsen Sverre.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 14-12-03 18:12

On Sat, 13 Dec 2003 17:21:57 +0100, "Joakim" <ncm_ab@hotmail.com>
wrote:

>Er schæferen et godt valg som familiehund eller er den ikke?

hvad regner du med af svar herinde ? dem der har schæfere roser dem jo
til skyerne, som næsten alle andre gør med lige deres race ! det er
svært at få noget negativt ud om racen af dem der har den, og dem der
ikke har den tør jo ikke sige noget hvis jeg var dig ville jeg
ikke spørge folk der selv har racen men spørge nogen der kommer på
besøg hos dem eller kender dem. Alle racer bliver jo fremført som
perfekte børnehunde og familiehunde. jeg ville mene at en rigtig god
familiehund var en goldenretriver-tæve, den kan børnene gå tur med og
være ret sikre på at den ikke kommer op at slås eller knurer af nogen
osv, en schæfer er først og fremmest en vagthund, selv om de sikkert
er helt fine som familiehunde, ville jeg ikke lade børn gå tur med den
alene.

Fra : Joakim

Dato : 14-12-03 11:42

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> til skyerne, som næsten alle andre gør med lige deres race ! det er
> svært at få noget negativt ud om racen af dem der har den, og dem der

[snip]

Det er selvfølgelig en risiko, man må tage med. Men mon ikke det også er i
ejernes interesse, at lige netop deres race ikke kommer i de forkerte
hænder, med uheldige episoder og negativ omtale til følge?

MVH

Joakim

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 14-12-03 12:22

> [...]
sikkert
> er helt fine som familiehunde, ville jeg ikke lade børn gå tur med

Jeg ville generelt aldrig lade børn gå tur med hunden .. uden at de
har en voksen med .. selv om hunden børnene går med er noget af det
skikkeligste er der jo ingen garanti for at hunde de møder er lige
så skikkelige .. synes jeg er stødt på masser af eksempler i
hverdagen hvor børn der har gået tur med vovse er løbet ind i
problemer som de kunne have undgået hvis de havde fulgtes med en
voksen
hejhils fra Ami

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-12-03 09:33

Punisher skriver:

>hvad regner du med af svar herinde ? dem der har schæfere roser dem jo
>til skyerne, som næsten alle andre gør med lige deres race ! det er
>svært at få noget negativt ud om racen af dem der har den,
Det bedste er at spørge nogen, der har erfaringer med både schæfer og
andre relevante racer.

> og dem der
>ikke har den tør jo ikke sige noget
Nu er vi to

>. Alle racer bliver jo fremført som
>perfekte børnehunde og familiehunde.
Og det kan være et problem for folk, der skal vælge førstegangshund.

Hilsen Sverre.

Fra : Jørgen

Dato : 14-12-03 10:45

Når man har med brugshunde at gøre, bør man gå til hundetræning
med den dog forkaster jeg C Arbejde (forsvarsarbejde (bide-træning) )
hunden har godt at blive aktiveret og få nogen opgaver.

nogen hundeejer aktiver ikke deres hund nok, f.eks. starter dagen med
ejerne går tur med hunden derefter skal ejerne passe deres arbejde,
kommer hjem igen går tur med hunden, spiser, ser TV, går igen en tur
med hunden derefter er det sengetid, tænk på hvor meget hundens tid
går med at sove, det kan da ikke være en god dag for hunden
det gælder for alle hunde.

Jørgen
http://www.sitecenter.dk/bodholdt/

Fra : Lou

Dato : 14-12-03 17:40

Jørgen <oz7aik@mail.dkx> wrote in message news:<3fdc314d$0$29409$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> Når man har med brugshunde at gøre, bør man gå til hundetræning

helt enig....

> med den dog forkaster jeg C Arbejde (forsvarsarbejde (bide-træning) )
> hvorfor det?

nå ja det ved jeg forresten godt - du tror at hunden lærer at bide!!!
ved du hvad? det kan alle hunde godt finde ud af selv...
Jeg mener at hvis man træner brugshund seriøst så skal man træne alle
dicipliner
A,B,og også C arbejde...
Hvis du satte dig ing i hvad C arbejde ville sige så fik du nok et
lidt andet syn på tingene

mvh
Lou

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 15-12-03 02:50

On 14 Dec 2003 08:39:30 -0800, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

>helt enig....

>nå ja det ved jeg forresten godt - du tror at hunden lærer at bide!!!
>ved du hvad? det kan alle hunde godt finde ud af selv...

,,,,,,,hvis hunden godt kunne finde ud af at bide i forvejen hvorfor
så træne det ?

gidder ikke diskutere bidetræning igen men det var da bare et
superdårligt argument du kom med så måtte lige komentere det !

men at få jer bidetræningsfolk til at indrømme at det er jer selv og
ikke hunden der er vild med det der bidetræning, og at se hunden bide
en mand i armen, uha nej det sker ikke

Fra : Bjarne Laursen

Dato : 15-12-03 16:50

> [...]
>
> men at få jer bidetræningsfolk til at indrømme at det er jer selv og
> ikke hunden der er vild med det der bidetræning, og at se hunden bide

Klaphat!! Så er der jo heller ikke grund til at lære dem noget som helst
andet. det kan de nemlig også forvejen.

hilsen

Bjarne
(som kalder sig det han hedder og ikke gemmer sig bag et idiotisk navn for
at kunne komme med dumme kommentarer til ethvert indlæg).

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-12-03 02:26

On Mon, 15 Dec 2003 16:50:20 +0100, "Bjarne Laursen" <ingen@ingen.dk>
wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Klaphat!! Så er der jo heller ikke grund til at lære dem noget som helst
>andet. det kan de nemlig også forvejen.

,,ja netop , og hvem er så klaphatten ? du giver mig jo ret !

>hilsen
>
>Bjarne
>(som kalder sig det han hedder og ikke gemmer sig bag et idiotisk navn for
>at kunne komme med dumme kommentarer til ethvert indlæg).

du klarer dig nu ellers meget godt angående de idiotiske komentarer !
men hvis man ikke kan argumentere så kan man vel altid fokusere på
om en person er anonym, flot klaphat

Fra : Henriette.H

Dato : 15-12-03 17:46

"Bjarne Laursen" skrev d. 15-12-03 16:50 dette indlæg :

> [...]
for
> at kunne komme med dumme kommentarer til ethvert indlæg).

Hej Bjarne.

Tusind mange tak for dit indlæg.

Men - for din egen skyld ; undlad at diskutere specielt bidearbejde med
lille Punish - det er det samme som at forsøge at sømme en lagkage fast
til et loft.
Kort og godt ; han fatter ganske enkelt ikke hvad C-arbejde /
bidearbejde / lydighed / hundetræning er og forsøger med alle midler,
men for det meste med ualmindeligt dumme kommentarer og fordomsfulde
indlæg, at ned- og latterliggøre folk med hunde, som gider arbejde med
disse, og gennem arbejdet med hundene, at give disse en meningsfyldt
hverdag.

Mange venlige hilsner

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 15-12-03 18:30

"Henriette.H" skrev d. 15-12-03 17:46 dette indlæg :

> [...]
> indlæg, at ned- og latterliggøre folk med hunde, som gider arbejde med
> disse, og gennem arbejdet med hundene, at give disse en meningsfyldt

Øøøøøøhhhhhh - hvem er Henriette H. og hvorfor underskriver Henriette H.
sig med Eifel & Co. ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel_og_Co.

Dato : 17-12-03 15:40

)

> [...]
>
> men at få jer bidetræningsfolk til at indrømme at det er jer selv og
> ikke hunden der er vild med det der bidetræning, og at se hunden bide

Hej PDNB !

Hér er, hvad du tidligere mente om bidearbejde : (snippet fra et af dine
andre talentløse indlæg, i år 2003)

,,,,,,,,,,,formålet er både at hunden elsker at lege trækkeleg og så
er formålet at jeg kan få hunden til at slippe når jeg vil have den
til at slippe, så har man nemlig fuld kontrol over hunden selv om den
er hidset op, jeg ved at politiet træner deres hunde på samme måde, jo
hurtigere man kan få hunden til at falde ned efter at den har været
hidset op jo bedre, og jo mere kontrol har man. Men det var jo netop
det jeg havde håbet at der var nogen som kunne forklare mere om ! jeg
ved da at der har været mindst en herinde på et tidspunkt der havde
forstand på denne form for træning. Jeg kan ikke huske hvad det hedder
om det er stresstal eller hvad, men man kan bedømme hunden alt efter
hvor hurtigt den falder ned efter legen. Så det er faktisk ret
fornuftigt .

>For mig at sig tirre du bare en hund som i forvejn er en form for
kamphund
>unødigt op, hvad så den dag det går galt ?

,,,,,,,,,jeg tirer den ikke op i den forstand du tænker på, og intet
går galt !hvad skulle gå galt ?
(Er det ikke supersjovt at læse, netop fra Punish ??)
hunden bliver sur på rebet og intet
andet ! Hvis hunden er klog nok og afbalanceret så er det intet
problem, hunden kan sagtens hidser sig op på et reb og i det øjeblik
du tager det fra den så går den hen og slikker en i hovedet og er helt
rolig. Det er jo ikke for at hidse hunden op alene at man træner det
det er jo netop for at have styr over den når den er hidset op ! det
kan du vel godt se det fornuftige i ik ? og så er det altså ligemeget
hvilken race man har så må du give mig ret i at det er smart at kunne
have styr over sin hund når den er ophidset ik ?

Alle !

For EN gangs skyld vil jeg give PDNB ret, 100 % - jo mere træning /
bidetræning en hund får, jo bedre kan man styre sin hund (ikke netop DE
tilkendegivelser Punish kommer med i dag !)

Punish min gamle nørdagtige ven - jeg VED du HADER at jeg netop har
fundet ovenstående indlæg fra dig, - men det må du altså leve med. For
du har jo ret i dit indlæg fra april i år - jo mere træning /
bidetræning en hund får, jo mere styr har du på din hund. Basta !

Punish din supernørd - du er det man kalder for en NETKOOK - det er
sådan en super-super-nørd der ligger spørgsmål / svar ud i en
nyhedsgruppe, ALENE med det formål at få skabt en idiotisk intetsigende
debat, hvor alle skælder og smælder på alle.

Punish - du er herved afsløret som NETKOOK - og du ved ikke ikke en
rygende fis om noget med hunde - overhovedet !

De fakta du videregiver aldeles og 101 % hjernedødt, stammer udelukkende
fra de sider du kan se / læse på internettet !

Hilsen din gamle ven

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-12-03 16:47

>Eifel & Co.

kan du ikke lade være med at ændre navn/adresse/ipnr så du kan blive i
killfiltret, jeg læser aligevel ikke dine indlæg ! du er jo syg i
hovedet men kan bare ikke indse det ! det du skriver hænger jo slet
ikke sammen med noget, eller giver mening, du lever jo i en helt anden
verden

Jeg har ikke læst hvad du har skrevet ud over de første par linier,
hvor jeg konstaterer at du stadig er syg i hovedet, du spilder din
tid ved at skrive til mig ! istedet burde du skrive til en psykolog.

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-12-03 11:41

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 17-12-03 16:47 dette indlæg :

> [...]
> hvor jeg konstaterer at du stadig er syg i hovedet, du spilder din
> tid ved at skrive til mig ! istedet burde du skrive til en psykolog.

Nix - den ene måned har du een mening - den anden måned en anden mening,
o.s.v., o.s.v.
Og det skal dokumenteres, ikke hver gang - men hver evig eneste gang !

I denne tråd kan alle se, at du propogaganderer for een ting i selve
tråden - og hvis man så går til en anden af dine tråde, propoganderer du
pludselig det stik modsatte.

Se du : DET er latterligt og sygt, hvilket kendetegner en såkaldt
NETKOOK - een der opfinder alt muligt bavl og sætter nogen alenlange,
meningsløse, tidskrævende og fordummende debatter igang. Debatter som
stort set _altid_ munder ud i en gang kæmpe mudderkastning, både fordi
du svarer flabet, dumt og frækt (det hører med til NETKOOK´s
arbejdsbeskrivelse) - og fordi du har en pervers trang til at få ret -
altid - fordi du er faktaresistent og NETKOOK.
Nogen kalder også NETKOOK´s for TROLL - og ja, det er næsten det samme.

(I øvrigt skifter jeg ikke profil - jeg har oprettet en profil på
arbejdet - og en profil fra hjemme pc´en. Sidstnævnte fordi jeg ikke fra
hjemme pc´en kunne logge på den profil jeg har på arbejdet - derfor nu 2
profiler. Jeg vil dog altid underskrive mig "Eifel & Co."). Dette har
jeg tillige skrevet i en anden tråd - men eftersom du ikke følger med i
denne NG i almindelighed, - og inden for hunde i særdeleshed - havde jeg
heller ikke regnet med at du lille Punish - havde observeret dette).

Mange venlige muntre julehilsner

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifelvuf

Dato : 18-12-03 11:55

> [...]
> hvor jeg konstaterer at du stadig er syg i hovedet, du spilder din
> tid ved at skrive til mig ! istedet burde du skrive til en psykolog.

ÅÅÅååårrrhhhh Punish, vis nu lidt barmhjerighed og giv mig et par gode
råd, - jeg kunne sådan trænge til et godt grin.

I øvrigt ærgrer det mig *vildt* at du ikke har læst alt hvad jeg har
skrevet - jeg læser jo a-l-t det bræk du skriver ! - selv om der ikke er
så meget bid i noget af det du skriver. Desværre.

Mange mange muntre julehilsner til Bjarke......

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen

Dato : 14-12-03 23:22

--
"Lou" <odin@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dicipliner
> A,B,og også C arbejde...
> Hvis du satte dig ing i hvad C arbejde ville sige så fik du nok et

Jeg ved godt hvad C arbejde går ud," potens forlænger.!"

Hvorfor satser klubber ikke mere på at hundene ikke bliver
aggressive.
Når man besøger de fleste træningssteder og oplever at
ungehunde og voksenhunde ikke kan eneste og at man
skal ikke komme for nær deres ejers f.eks. bil. tænker
man at der må være noget gal med deres træningen.
det må da være bedre at hunde kan lege med hinanden
(som de ellers gør noget ud af til hvalpetræning,)
og at vi kan alle kan færdes sammen.
Der er mennesker som i starten, har stor interesse for at
gå til træning med deres hund, men oftest sker det at interessen
forsvinder og derefter ikke har den fulde kontrol over deres
hunde som ellers.

Jørgen
http://www.sitecenter.dk/bodholdt/
En hund er ikke en julegave
- men en gave for hele livet.

Fra : Winther

Dato : 15-12-03 08:25

> Jeg ved godt hvad C arbejde går ud," potens forlænger.!"

Åbenbart ikke!

'Vh. Winther

Fra : Claus

Dato : 15-12-03 12:27

"Jørgen" <oz7aik@mail.dkx> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt hvad C arbejde går ud," potens forlænger.!"

Kan sådan et fordoms frit meneske som dig, så ikke oplyse alle vi andre
ignoranter, hvad C arbejde går ud på.?

> Hvorfor satser klubber ikke mere på at hundene ikke bliver
> aggressive.

Det gør klubberne sørme oxo, hunde der træner C arbejde er ikke argresive,
hvis de er, så er de trænet forkert.

> [...]
> det må da være bedre at hunde kan lege med hinanden
> (som de ellers gør noget ud af til hvalpetræning,)

Dvs. alle hunde der sidder og galper i biler de har trænet C.eller havd med
dem som der løber og galper løs nar man går forbi folks haver, har de oxo
trænet C
, for der har jeg sq da set mange blandinger gravhunde og lign. ?

Claus

Fra : Lou

Dato : 15-12-03 12:41

Jørgen <oz7aik@mail.dkx> wrote in message news:<3fdce2bf$0$29411$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> --
> "Lou" <odin@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> (bide-træning) )

> Jeg ved godt hvad C arbejde går ud," potens forlænger.!"

Er det så penismisundelse når piger træner deres hund i gruppe C?

> Hvorfor satser klubber ikke mere på at hundene ikke bliver
> aggressive.

En hund der er kørt op i byttedrift er ikke aggrasiv...!

> Når man besøger de fleste træningssteder og oplever at
> ungehunde og voksenhunde ikke kan eneste og at man
> skal ikke komme for nær deres ejers f.eks. bil. tænker
> man at der må være noget gal med deres træningen.

Ja det er der da også , hvis hundene ikke kan bestå en simpel B
prøve...så der er vi enige...

> det må da være bedre at hunde kan lege med hinanden
> (som de ellers gør noget ud af til hvalpetræning,)
> og at vi kan alle kan færdes sammen.

Ja, man skal kunne færdes sammen, men ikke nødvændigvis lege sammen,
hvis man har voksnehunde, der er nemlig altid et hiraki hunde imellem
og det er ikke sjovt at være nederst...en hund skal være frejdi og med
humør og det får den ikke af at være nederst i et hunde hiraki - det
som for os ser ud som leg er ofte alvor for hundene...i naturen har
ALT et formål!

> [...]
> gå til træning med deres hund, men oftest sker det at interessen
> forsvinder og derefter ikke har den fulde kontrol over deres

Så har de nok aldrig haft den fulde kontrol!

Jeg mener heller ikke at c-træning er for alle, men så bør man vælge
en anden race der passer til ens personlighed. interesser mv.

Dem som træner gruppe C er jo ikke hjernedøde penismisundelige sataner
der troer de er seje at deres hund kan bide...og hvis dette var en
seriøs gruppe så faldt diskutionen heller ikke til dette lavmål - ok
nogle burde ikke træne brugshund, men flertallet er altså ok!!!

mvh
Lou

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-12-03 02:26

On 15 Dec 2003 03:40:51 -0800, odin@paradis.dk (Lou) wrote:

>Er det så penismisundelse når piger træner deres hund i gruppe C?

>En hund der er kørt op i byttedrift er ikke aggrasiv...!

,nå hvordan kan det så være at den skal "køles" nd før nogen må røre
den igen ? som hende der rørte en schæfer på poten da ejeren var ved
at stresse den af efter bidetræningen, da sagde folk herinde at det
kunne hun jo have tænkt sig til at man ikke rører ene hund der er ved
at køle ned ? er den så ikke agrasiv hvis man ikke kan røre den på
poten uden at blive bidt i halsen ? så det at være kørt op i
byttedrigft er vist det samme som agrasiv ikke. eller er det bare en
snak om ord ?

Fra : Lou

Dato : 16-12-03 18:50

> [...]
> poten uden at blive bidt i halsen ? så det at være kørt op i
> byttedrigft er vist det samme som agrasiv ikke. eller er det bare en

Hej...

Nej det er ikke en snak om ord! byttedrift er ikke aggrassivitet.
Den hund du snakker om må være kørt op i forsvarsdrift - det er der
nogle hunde der er , jeg mener ikke det er ønskværdigt at køre hunde
op i forsvarsdrift, med mindre dette er nødvændigt bla af hensyn til
det man skal bruge hunden til.
I forsvars driften er hunden kørt op til at ville forsvare sig selv (
kort sagt) og følgelig skal man ikke klappen en sådan lige efter
gruppe C.
Jeg mener principelt at man skal spørge før end man klapper folks
hunde og det gælder alle racer....dyr er ikke legetøj, men det er vi
vist enige om!

mvh
Lou

Fra : Claus

Dato : 16-12-03 19:35

> [...]
> Jeg mener principelt at man skal spørge før end man klapper folks
> hunde og det gælder alle racer....dyr er ikke legetøj, men det er vi

Hej..
Nu var det ikke efter bidetræning hun blev bidt, men efter en rundering i en
konkurrence...men det lyder jo "bedre" at der sker lige efter c-arbejde

Claus

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-12-03 10:22

On Tue, 16 Dec 2003 19:34:31 +0100, "Claus"
<Mito.FJERNDETTE:@niksadslhome.dk> wrote:

> [...]
>konkurrence...men det lyder jo "bedre" at der sker lige efter c-arbejde

,nå jeg mener bare at hun havde været figurant, men det jeg tænker
over er om schæferne generelt har en psyke der kræver at de køler ned
efter at de har været oppe ? jeg spørger fordi jeg er lidt i tvivl om
det er generelt eller kun i det tilfælde, at man absolut ikke må røre
en schæfer der lige har trænet ?

Fra : Pwh

Dato : 17-12-03 13:25

Punish the deed, not the breed wrote:

> [...]
> efter at de har været oppe ? jeg spørger fordi jeg er lidt i tvivl om
> det er generelt eller kun i det tilfælde, at man absolut ikke må røre

Min meget hundekyndige søster som har haft Schæfer i 10 år (den er død nu)
sagde at Schæfere har meget let ved at komme 'op og kører' det synes jeg også
at jeg selv her bemærket hos de Schæfere jeg møder på engen.

/Jens

Fra : Eifel_og_Co.

Dato : 17-12-03 15:43

"Pwh" skrev d. 17-12-03 13:25 dette indlæg :

> [...]
jeg også
> at jeg selv her bemærket hos de Schæfere jeg møder på engen.

Hej Jens !

Ja - det er rigtigt, -....................... men de er akkurat ligeså
hurtige at få "ned på jorden" igen.

Med venlig hilsen

Eifel & Co,

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 17-12-03 16:15

Eifel_og_Co. wrote:

> Hej Jens !
>
> Ja - det er rigtigt, -....................... men de er akkurat
> ligeså hurtige at få "ned på jorden" igen.
>
> Med venlig hilsen
>
> Eifel & Co,

Det er da altid noget at det følges ad ;) hun var nu også meget glad
for sin Schæfer og græd salte tårer da hun var nød til at aflive ham ;(

/Jens (der værdsætter Schæfertrækkene hos Tyson)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-12-03 16:47

On Wed, 17 Dec 2003 16:14:35 +0100, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Det er da altid noget at det følges ad ;) hun var nu også meget glad
>for sin Schæfer og græd salte tårer da hun var nød til at aflive ham ;(

,,, er du nu helt sikker på at det er generelt at de ryger hurtigt ned
igen ? jeg mente at høre et udtryk for at de skulle køles ned efter
træning, og det harmonerer jo ikke så. noget med at man da ikke går
hen til en hund der er ved at stresse ned efter træning, og det var
flere enige i, det siger jo også sig selv at man ikke stikker fingrene
ned til en schæfer, og åbenbart slet ikke lige efter den har været
stresset/oppe at køre.

Fra : Lou

Dato : 18-12-03 11:39

> [...]
> konkurrence...men det lyder jo "bedre" at der sker lige efter c-arbejde

Hej,,,

Ja det kunne jeg jo ikke vide - vel? så jeg prøver ikke at få noget
til at lyde bedre end det er...

mvh
Lou

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-12-03 10:22

> [...]
>I forsvars driften er hunden kørt op til at ville forsvare sig selv (
>kort sagt) og følgelig skal man ikke klappen en sådan lige efter

,det der kan undre mig er så bare hvad forskellen er på alle de
drifter og agrasivitet, hvis det hele resulterer i at man bliver bidt
hvis man rører hunden når den er i driften ?

jeg forstår det bare ikke, og umidelbart syntes jeg da ikke at hunden
så har en stærk nok psyke til det hvis den bidder bagefter hvis man
rører den ?

min hund som jo er meget anderledes og ikke trænes på nogen baner ,
men kan det jeg vil have ham til, både ham og den jeg havde før kunne
løbe rundt og lege med børn og tæver og når der så kom en hanhund tog
jeg ham i snor indtil den var gået forbi, men imens knurede den helt
vildt og blodigt af hanhunden og samtidig, flere gange har børn
krammet ham og han skiftesvis har slikket dem i hovedet og knuret af
den anden hund. hvad er det så for en drift, det er da underligt at
min hund ikke bidder nogen for han kommer da også op at køre, jeg har
enda prøvet at han var oppe at slås med en anden hund, og da det blev
stoppet kom ejeren af den anden hund hen og aede ham på hovedet hvor
han bare slikkede hende på hånden, og det er altså lige efter at han
har været helt oppe at køre, og jeg forestiller mig ikke at schæferne
kan blive mere hidsig end min hund ? hvad er forskellen ? er det helt
normalt at schæfere generelt skal bruge tid på at køle ned efter at de
har været oppe, så man ikke risikerer at blive bidt ?

>Jeg mener principelt at man skal spørge før end man klapper folks
>hunde og det gælder alle racer....dyr er ikke legetøj, men det er vi
>vist enige om!

,ja helt enige !

Fra : Lou

Dato : 18-12-03 12:14

> [...]
>
> jeg forstår det bare ikke, og umidelbart syntes jeg da ikke at hunden
> så har en stærk nok psyke til det hvis den bidder bagefter hvis man

Nej det kan jeg godt forstå at det er svært....det er det da også!
Nej den burde kunne kende forskellen på figuranten og en anden person
- det bliver også øvet på pladserne...

Fra : Joakim

Dato : 14-12-03 11:56

> Er schæferen et godt valg som familiehund eller er den ikke?

Tak for svarene indtil videre. Mon ikke at jeg kan konkludere at Schæferen
godt kan anvendes som familiehund primært, men at den også kræver fysisk og
mental stimulering udover de daglige gåture?

MVH

Joakim, relativt uerfaren, men lærevillig og måske kommende hundeejer.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-12-03 14:58

> [...]

Det kan besvares lige så kort denne gang, som sidste gang

JA

M.V.H.....Benny

Fra : Sverre Stokke

Dato : 14-12-03 16:00

> [...]
>og
>mental stimulering udover de daglige gåture?
Jo, især den mentale - og så skal hunden være er fra de rigtige avlslinjer.
Schæferklubben er god til at vejlede mht. avlslinjer og lignende.

>MVH
>
>Joakim, relativt uerfaren, men lærevillig og måske kommende hundeejer.
Tænk dig godt om og snak med mange, inden du bestemmer dig til race. Hvis
du har forudsætningerne, er schæferen en pragtfuld hund. Hvis ikke, kan
det blive en dårlig erfaring.

Hilsen Sverre.