Køb af trådløs netværk
Fra : Jan

Dato : 13-12-03 16:36

Hej

Jeg søger hjælp til et par spørgsmål om køb af dele til trådløs netværk til
2 computere der skal være samtidig på Internettet.
Den ene computer er med Win 98 og den anden med Win XP.

Har jeg forstået det rigtigt, at jeg skal bruge:

- En router med indbygget acces point
- 2 stk PCMCIA kort eller USB adapter

Hvad er bedst PCMCIA kortet eller USB adapteren ?
Skal USB adapteren eller USB porten i computeren være en USB 2 ?

vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 16:59

Hej

Jeg har samme netværk som du ønsker.

Jeg har brugt en Linksys wireless accespoint/router og et USB-kort. Det
anbefales ofte at bruge rigtige netkort, da USB kan drille lidt - mit funker
dog uden problemer!!

Samlet pris omkring 1.000 kr. og så slipper du for at rode med ledninger.

Opsætning:

På både XP og 98 PC sættes til selv at hente IP-adresse. Skal der deles
filer og printere mv. skal computerne tilhøre samme arbejdsgruppe. Det
funger hos mig. Derudover kan du sætte en masse med kryptering og anden
sikkerhed, men vent evt. med at pille ved det til det grundlæggende virker.

God fornøjelse.

/martin

Fra : Martin Jensen

Dato : 13-12-03 18:19

> Derudover kan du sætte en masse med kryptering og anden sikkerhed, men
vent evt. med at pille ved det til det grundlæggende virker.

Det er bedre at få et simpelt, men sikkert, grundlæggende netværk op. Ellers
er man tilbøjelig til at glemme sikkerheden når netværket virker.

- Martin