Sex-chikane mod svenske skolepiger
Fra : Andropov

Dato : 13-12-03 16:14

Børge skrev:

> [...]

>der viser, at syv ud af ti unge skolepiger er blevet kaldt luder,
hore eller
>bitch, og seks ud af ti er blevet befamlet på intime områder som
brysterne,
>skridtet og bagdelen, uden at de har givet lov.

>I en kommentar til undersøgelsen er næstformanden i Ungdomsringen
citeret
>for, at:
>»Der er nok i virkeligheden endnu flere unge piger i Danmark, der
bliver
>kaldt luder eller bliver befamlet. Især i byerne. Drengenes

Pigerne blev også befamlet dengang jeg gik i skole. Men en af pigerne
synes det var lidt spændende og befamlede blot igen for at se om man
var blevet ophidset.
Men jeg synes ikke der var så meget med at kalde piger ludere den gang
som i dag.

Fra : Rimmen

Dato : 14-12-03 12:34

"> >I en kommentar til undersøgelsen er næstformanden i Ungdomsringen
> citeret
> bliver
> seksualmoral er

-
Jeg mener helt klart at den frie adgang til porno har sat skred i morallen
hos vise drenge der så ikke kan skelne mellem og fantasi.
Jeg kan da huske da jeg var i den spæde pubertet kiggede vi rapport og læste
de grå sider. Det vil sige afklædte kvinder med dertil hører. Og det var
ikke ligeså at komme til.

I dag florerer det overalt ligefra dagspressen til nettet. For eksempel
skulle jeg få et års tid siden lave min nevøs computer da den var røget ned
med et brag efter et virus angreb. Som følge deraf måtte jeg gennemgå hans
computer for at se hvad der lå på den. Og til min store overraskelse (eller
grundet hans alder 13 år) fandt jeg spillefilm, hvor hovedingredienserne var
analfist fucking og lignende. Det vil sige extrem hardcore film. Det skal
sige at jeg dog ikke sagde noget til ham eller til hans forældre, da det jo
egentlig ikke kommer mig ved.

Men pointen er vel at en vis procentdel af drengene får et moralskred eller
skred i opfattelsen i hvordan seksualitet fungerer. Især må man vel sige at
extrem sex er lige tidligt nok i deres alder.

God jul........

Fra : Andropov

Dato : 14-12-03 18:36

"Rimmen" <jonas@post.tele.dk> wrote in message news:<3fdc4a80$0$69989

> [...]
> hos vise drenge der så ikke kan skelne mellem og fantasi.
> Jeg kan da huske da jeg var i den spæde pubertet kiggede vi rapport og læste

Ja, jeg kan huske når drengene dykkede rundt i spejdercontainere efter
rapportblade :)

Det vil sige afklædte kvinder med dertil hører. Og det var
> ikke ligeså at komme til.

Men Weekendsex bladene fandtes jo i 70'erne.

> [...]
> grundet hans alder 13 år) fandt jeg spillefilm, hvor hovedingredienserne var

Da man selv var yngre gik man ud fra at det kun var bøsser som dyrkede
analsex.
Men jeg spoler altid forbi analsex i film. Det er ligesom ikke noget
for mig.

> Men pointen er vel at en vis procentdel af drengene får et moralskred eller
> skred i opfattelsen i hvordan seksualitet fungerer. Især må man vel sige at
> extrem sex er lige tidligt nok i deres alder.

Ja, der er nok nogle unge piger der ikke er så vilde med at lægge
bagdel til i den alder :)

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 21:23

Andropov wrote:

> Ja, der er nok nogle unge piger der ikke er så vilde med at lægge
> bagdel til i den alder :)

Det er nærmere fordi de synes alt er ulækkert i den alder.
Jeg mindes også noget om at drenge synes at det er ulækkert at kysse
piger inden de kommer i puberteten..

Fra : Andropov

Dato : 18-12-03 16:07

Piotr skrev:

> Det er så grotesk at høre indimellem at en kvinde har fået et psykisk
> kollaps fordi en enkelt kæreste har forladt hende, når mænd bliver
> forladt i dusinvis.

>Kvinder bliver da også forladt i dusinvis ...

Ja hvis de er lesbiske ellers ikke.

Fra : Anita

Dato : 18-12-03 17:10

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Ja hvis de er lesbiske ellers ikke.

Sikke noget bavl!

/Anita

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 14:19

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Det er det man ikke gider sådan at blive degraderet til venneniveau.

>Det er da bedre at have venner end ikke at have nogen.

Tja, det ved jeg snart ikke.

>Og man har før hørt
>om venskaber der udviklede sig til mere end det.

Det er nok sjældent.

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 14:28

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Tja, det ved jeg snart ikke.

> Det er nok sjældent.

Med din indstilling til tilværelsen og andre mennesker forstår man måske
godt, at det er svært for dig at finde en partner. Og jeg er ked af at sige
det, men jeg tror ikke på at det er samtlige kvinder i verdens skyld. Prøv
at se lidt indad nu og da.

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 15:09

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

(Det var vist ikke Andropovs bemærkning)

> Tja, det ved jeg snart ikke.

Det er det. Tro mig.

I bedste fald kan gode, søde veninder hjælpe os med at blive bedre til at
omgås det modsatte køn. En veninde, vi kunne falde for, kan måske bruges som
en slags sparringspartner, når vi mænd prøver at finde ud af, hvad der
virker rigtigt og forkert. Hvis begge parter er enige om, at veninden ikke
kan eller skal scores, er det lettere at slappe af. Det kan give mulighed
for, at manden kan prøve nogle ting af på veninden for at få hendes respons,
og veninden kan være mere åben og ærlig. Det er jo kun for sjov. Guleroden
for manden kan være, at andre attraktive piger kan formodes at have samme
præferencer som mandens attraktive veninde. Hvis han er rigtig heldig, kan
veninden endda selv have attraktive veninder, som man kan blive præsenteret
for, eller venskabet kan udvikle sig til et kærlighedsforhold.

Dog har jeg oplevet, at det kan give store problemer, når et godt venskab
begynder at udvikle sig til et kærlighedsforhold. Det betyder nemlig, at de
omtalte lege pludselig bliver alvor, og man kun opdager det ved en anden
respons fra den anden part, end man forventer. Min oplevelse er, at det kan
skabe usikkerhed om, hvad der sker, som i hvert fald får mig til at trække
mig. Nogle gange kan jeg endda tænke over, hvad jeg nu har gjort galt, siden
hendes respons har ændret sig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 15:30

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> skrev

> (Det var vist ikke Andropovs bemærkning)

Nopes, det var min :)

> [...]
præsenteret
> for, eller venskabet kan udvikle sig til et kærlighedsforhold.

Lige præcis. Og lur mig om der ikke også er flere fordele end du her
skitserer. (Nogle at følges med til diverse arrengementer osv.)

> [...]
> skabe usikkerhed om, hvad der sker, som i hvert fald får mig til at trække
> mig. Nogle gange kan jeg endda tænke over, hvad jeg nu har gjort galt,

Ja, det er altid en svær situation/balancegang. Man skal være klar over, at
det kan være med venskabet som indsats, hvis man satser på at gå skridtet
videre.

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 16:43

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lige præcis. Og lur mig om der ikke også er flere fordele end du her
> skitserer. (Nogle at følges med til diverse arrengementer osv.)

Sandsynligvis, men det er ikke så relevante i denne sammenhæng.

> [...]
at
> det kan være med venskabet som indsats, hvis man satser på at gå skridtet

Tja, men det er vel at foretrække, hvis man kan undgå et regulært brud.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 19:57

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> wrote in message news:<3ff035f2$0$95003

> I bedste fald kan gode, søde veninder hjælpe os med at blive bedre til at
> omgås det modsatte køn.

Men en ven er jo tit en man har hobby tilfælles med. Det kan nok blive
lidt svært at finde en veninde som interesserer sig for edb f.eks.

> En veninde, vi kunne falde for, kan måske bruges som
> en slags sparringspartner, når vi mænd prøver at finde ud af, hvad der
> virker rigtigt og forkert.

Jo, det kunne måske være en mulig anvendelse af en veninde. Nå måske
lidt materialistisk formuleret :)

> Hvis han er rigtig heldig, kan
> veninden endda selv have attraktive veninder,

Ja, det kunne måske være en mulighed.

> [...]
> omtalte lege pludselig bliver alvor, og man kun opdager det ved en anden
> respons fra den anden part, end man forventer.

Ja, det kan nok give lidt forviring kunne jeg forestille mig.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 21:08

> Men en ven er jo tit en man har hobby tilfælles med.

Jeg vil kun kalde det en bekendt, hvis jeg kun har en hobby til fælles med
vedkommende.

> Det kan nok blive
> lidt svært at finde en veninde som interesserer sig for edb f.eks.

Det afhænger meget af, hvordan man dyrker sin interesse. Der er faktisk
ganske mange kvinder, der interesserer sig for edb, og arbejder
professionelt med det.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 16:22

Anita skrev:

> Jeg forstår ikke helt hvad du mener.
>
> Jeg er nok sådan lidt lonesom cowboytypen indtil jeg finder en
> partner.

>Men hvem har lyst til at være partner med en, der end ikke gider have
>venner?

Venskaber kan jo også stoppe ligesom parforhold. Nu er jeg jo ikke
lige typen som finder nye venner hver anden dag.

> [...]
for at få
>et decideret forhold i gang hurtigt. Hvis dette er tilfældet er jeg
helt
>klart den der er smuttet. Jeg vil gerne kunne tage den lidt med ro,
lære
>vedkommende at kende, før jeg indvolverer mig yderligere. Man bliver
jo ikke
>kærester bare fordi man er 2 mennesker, der begge godt kunne tænke
sig en
>kæreste, men fordi man har det så kanon godt sammen, at man ikke kan

Det er nok lidt forskelligt. Nogle får hurtigt et parforhold i gang.
Jeg ville nok helst have et parforhold hurtigt i gang for at være
sikker på at det ikke var blevet degraderet til venskab. Men det
kommer jo lidt an på situationen. Jeg kender f.eks. til et par som
havde en mandlig ven. Manden i parforholdet dør af naturlige årsager
og konen danner så par med vennen. Det kan jo så være fint nok.

> Man kan også blive for bundet af venskab har jeg oplevet.

>Ja, men det bestemmer man jo selv.

Jo, men nogle mennesker er jo mere dominerende end andre.

> Et parforhold gør også at man må begrænse hvad man tidligere har
> foretaget sig.

>Ikke nødvendigvis.

Jo blandt andet færre fisketure som Sabina nævnte på et tidspunkt.

>Desuden hænger det jo nok sammen i den sidste ende. De færreste
finder et
>menneske med 117 forklaringer, angreb og undskyldninger specielt
>charmerende.

Man har vel lov til at forklare og forsvare sig i en nyhedsgruppe.
Hvis blot man giver kvinder ret hele tiden i nyhedsgruppen bliver der
jo aldrig nogen debat...

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 17:00

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev
> Venskaber kan jo også stoppe ligesom parforhold. Nu er jeg jo ikke
> lige typen som finder nye venner hver anden dag.

Det er jeg skam heller ikke.

> Det er nok lidt forskelligt. Nogle får hurtigt et parforhold i gang.
> Jeg ville nok helst have et parforhold hurtigt i gang for at være
> sikker på at det ikke var blevet degraderet til venskab.

Og hvad får dig til at tro at en kvinde har lyst til at være din kæreste
hvis du end ikke vil være hendes ven. Der er noget der ikke rigtigt hænger
sammen for mig at se. Når du tænker således: "Nå hun vil bare være venner,
ud med hende" Så skærer du en hel del kvinder fra, som godt lige ville have
lært dig lidt bedre at kende inden de siger "Ja" ved alteret.

> Jo, men nogle mennesker er jo mere dominerende end andre.

Jamen så må du jo gå efter en der ikke er dominerende, hvis du ikke kan
håndtere dette. Længere er den vel ikke?

> Jo blandt andet færre fisketure som Sabina nævnte på et tidspunkt.

Nej! Det kommer an på om man ønsker det. Om partneren er indstillet på det
osv. Man behøver jo ikke pr. definition lægge alle interesser på hylden bare
fordi man får en kæreste. Hvis man vil noget her i livet, hved enten der er
at gå ud og fiske 4 gange om ugen eller gå til fodbold (eller se det i
fjerneren) så må man jo fra starten gøre partneren opmærksom på sin passion,
så partneren kan tage stilling til om det er acceptabelt at leve i et
parfold med denne person.

> finder et
>
> Man har vel lov til at forklare og forsvare sig i en nyhedsgruppe.
> Hvis blot man giver kvinder ret hele tiden i nyhedsgruppen bliver der
> jo aldrig nogen debat...

Klart, men jeg går ud fra at du agerer som dig selv både når du skriver og
når du vandrer rundt ude i den virkelige verden. Det virker som om du tror
at du kan have visse synspunkter eller forestillinger, uden at dette vil
træde igennem på dig som person. Det kan du ikke. Vi er den vi er, og meget
af det vi står for, kan andre fornemme/mærke når de gradvist lærer os at
kende.

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 17:40

> Venskaber kan jo også stoppe ligesom parforhold.

Enig, men venskaber er ikke så forpligtende som parforhold efter min mening.

> Nu er jeg jo ikke lige typen som finder nye venner hver anden dag.

Det er jeg nu heller ikke, som jeg har skrevet mange gange efterhånden. Til
gengæld har jeg ofte haft gode kammerater i forbindelse med
fritidsaktiviteter. Det lykkedes mig bare sjældent at få udviklet disse
kammeratskaber til venskaber, hvor vi kan mødes uden for den
fritidsaktivitet, vi har fælles.

> Det er nok lidt forskelligt. Nogle får hurtigt et parforhold i gang.
> Jeg ville nok helst have et parforhold hurtigt i gang for at være
> sikker på at det ikke var blevet degraderet til venskab.

Det har jeg også forsøgt uden held. Efterhånden har jeg fundet ud af, at det
går meget bedre, når jeg ikke forsøger at etablere et parforhold.
Tilsyneladende kan de bedste resultater typisk opnås, hvis ens vigtigste
formål med en given fritidsaktivitet er at hygge og more sig, samt
naturligvis lære noget nyt, hvis det er et kursus. Det interessante i denne
forbindelse er, at charmen i mange tilfælde følger gratis med, når man
hygger og morer sig. Hvis der ikke sker andet, får man i det mindste en god
oplevelse, og det er ikke så ringe endda. I mine øjne kræver det dog, at man
kan bygge en forventningens glæde op alene på baggrund af beskrivelsen af
aktiviteten. Hvis det er om aftenen, man skal ud, kan virkningen forstærkes
ved at tage et bad og skifte tøj, lige før man skal afsted.

Jeg har kun dårlige erfaringer med at gå i byen alene for at score og
drikke. Det kan måske have noget at gøre med, at man sjældent udstråler
hygge og sjov i den situation, men i stedet koncentrerer sig meget om
jagten.

> Jo, men nogle mennesker er jo mere dominerende end andre.

Helt enig. Den type mennesker kan man så prøve at undgå.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-03 21:46

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> [...]
> drikke. Det kan måske have noget at gøre med, at man sjældent udstråler
> hygge og sjov i den situation, men i stedet koncentrerer sig meget om

Det er også min erfaring - det gik på et tidspunkt op for mig, at jeg
kun scorede de gange hvor jeg tog i byen fordi jeg havde lyst til at snakke.
Det går nogle gange helt af sig selv - lige pludselig sidder man og
tungekysser med en pige, uden (bevidst) at have lagt op til det.

Hvis jeg kun tog i byen for at gå "på jagt", så var der ikke "bid".

Fra : Andropov

Dato : 18-12-03 18:47

Anita skrev:

> Ja hvis de er lesbiske ellers ikke.

>Sikke noget bavl!

Det var vidst også overdrevet. Lesbiske kvinder bliver gennemsnitligt
ikke forladt så ofte som mænd. Men mere end hetero kvinder.

Fra : Henning

Dato : 15-12-03 07:07

Rimmen wrote:

> Men pointen er vel at en vis procentdel af drengene får et moralskred
> eller skred i opfattelsen i hvordan seksualitet fungerer. Især må man
> vel sige at extrem sex er lige tidligt nok i deres alder.

Hej jeg er født i 1945, jeg kan godt oplyse dig/jer om at børn i 50'erne
og før, da sandelig vidste hvordan man dyrkede sex, vi kaldte det at
lege dokter eller sygehus, det foregik i kældre, i lader og på hølofter
eller hvis ingen voksne var hjemme, inde i sengene.
Vi dyrkede ikke oralsex, men der var både almindelig vanillasex,
analsex i det vi foretog os, fist fucking kendte vi da også til den gang,
da det at pille ved de spændende huller pigerne havde, var den rene
lyksalighed.

Søskende der sov på samme værelse, blev skildt omkring
11-12 års alderen og fik selvstændige værelser, men så
var det mindst 4-5 år for sent, søstre og brødre havde
ofte allerede haft sex med hinanden på det tidspunkt og
der var ingen forskel på om det var pigen der var ældst
eller drengen i søskende flokken, måske en tendens til,
at der hvor pigen var ældst, skete der mere, end hvor
drengen var ældst, da piger på det område også er
hurtigere udviklet end drenge.

Tro ikke at pornoen har nogen gennemgribende indflydelse
på seksualiteten hvad gælder lysten til at eksperimentere
med sex i de helt unge år, pigerne for 50 år siden, gik
målrettet efter sexuelle handlinger, der kunne gøre dem
til mødre, allerede fra 8-9 år alderen.

Omkring ½ delen af de piger jeg gik i skole med, havde
som 8-12 årige seksuelle erfaringer med drenge på deres
egen alder, jeg selv som 12 år gammel, havde vist været
sammen med 7-8 forskellige piger, den første da jeg var
mellem 4-5 år og hun ca. 8 år, det strakte sig over de
efterfølgende 5 år, hvor hun indrog nogle af sine nysgerrige
veninder i forholdet ( "lånte mig ud" *G*) For jeg kunne
holde kæft og jeg var god til at finde pigernes erotiske
punkter og manipulere dem, med det ønskede resultat
til følge.

Hvad jeg lærte ved det? At være lydhør over for kvinder
i seksuelle sammenhæng og give dem, hvad de havde brug
for seksuelt, at få kvinder til at slappe af og føle tillid, så
de tør eksperimentere med deres seksualitet, hvis de er
lidt generte.

> God jul........

I lige måde

MVH
Hening

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-12-03 10:55

"Henning" <h2m@invalid.madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tro ikke at pornoen har nogen gennemgribende indflydelse
> på seksualiteten hvad gælder lysten til at eksperimentere
> med sex i de helt unge år,

Det er muligt, du har ret, men det var sådan set ikke det, der var
problemet, med mindre du kalder det "at eksperimentere med sex" at tage
piger på bryster, balder og skridtet eller kalde dem luddere etc.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : sb

Dato : 15-12-03 16:50

"Henning" <h2m@invalid.madsen.mail.dk> wrote in message news:<3fdd4f7e$0$69937$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> egen alder, jeg selv som 12 år gammel, havde vist været
> sammen med 7-8 forskellige piger, den første da jeg var

Helt ærlig: sex som 4-5 årig? Den må du længere ud på landet med.
Ingen 5 årig dreng kan gennemføre et samleje. Hvis det bare er
"pilleri" så er det jo noget helt andet. Det ville jeg ikke - som
voksen - kalde "at være sammen med".

Lad venligst være med at prøve at normalisere seksuel adfærd hos
før-teenagere. Det er ikke normalt og hvis det er noget, så er det
ulovligt.

Fra : Innocent Bystander

Dato : 15-12-03 22:11

Altså, undskyld mig men enten har ingen af jer læst artiklen; eller osse
fatter i bare ikke en kæft.

Hele polimiken går jo ikke på at drenge og piger eksperimenterer med deres
seksuallitet, men at drengene behandler pigerne som ludere- som ting. Som de
kan gøre med hvad de har lyst til hvad enten de siger ja eller nej.

Jeg var faktisk DYBT rystet da jeg læste artiklen.

At pigerne bliver befamlet på brysterne og i skidtet, i fuld offentlighed.
At piger bliver holdt fast af flere drenge, og udsat for overgreb.

Hvis det var den slags de herrer bedrev tiden med i jeres skoletid, så er
jeg fandme glad for at jeg ikke har gået i skole med jer, eller endnu værre
hvis min søster havde gjort det.

Jeg må sige, og jeg troede virkelig aldrig, at jeg ville komme til at sige
det. Jeg tror det er den megen porno de unge møder i hverdagen der påvirker
dem. INDEN de selv har gjort deres erfarringer.

Jeg ser med bekymring på flere og flere guppe voldtægter begået af MEGET
unge drenge. Og læser i presssen at pigerne ikke føler sig mere værd end at
de gerne giver sex for en bic mac eller en taxa tur.

kunne godt tænke mig at høre nogle reaktioner fra nogen der vitterligt har
læst omtalte artikel. Eventuelt hvis der findes nogle folkeskole lærer
blandt godtfolket her; for der findes vel ikke nogen der er så unge så de
selv tilhører den alders gruppe problemmet omfatter.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 15-12-03 23:00

"Innocent Bystander" <phallus@2die4.com> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> kan gøre med hvad de har lyst til hvad enten de siger ja eller nej.

Så meget har jeg forstået, men jeg læste også artiklen, jeg henviste til, på
Berlingske Tidendes hjemmeside.

> At piger bliver holdt fast af flere drenge, og udsat for overgreb.

Selvom jeg er ked af det, må jeg indrømme, at jeg har en svag erindring om,
at jeg vist var med til noget lignende, mens jeg gik i skole. Jeg kan dog
ikke huske de nærmere omstændigheder, og kommer meget i tvivl, om det ikke
bare er noget, jeg har drømt. Det eneste, jeg mener at kunne huske svagt, er
optakten til episoden, som vist fandt sted i mit barndomshjem, hvor min
bror, en legekammerat og jeg vist planlagde i et værelse, hvad vi skulle
gøre ved en pige, der befandt sig i et tilstødende værelse, hvorefter vi
vistnok gik ind til hende. Hvad der så skete, kan jeg ikke huske. Det må
være 30-35 år siden nu - hvis det da var en virkelig hændelse.

Når jeg tænker over det, kan den hændelse haft stor betydning for mit
forhold til piger og sex.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 16-12-03 04:08

Innocent Bystander wrote:
> [...]
>
> At pigerne bliver befamlet på brysterne og i skidtet, i fuld
> offentlighed. At piger bliver holdt fast af flere drenge, og udsat

Bliv du bare dybt rystet, for sådan er det og har det altid været
også før pornografiens frigivelse i 60'erne.
Til alle tider har teen ager drenge behandlet piger som ting
der bare skulle bolles med, forskellen fra før og nu er, den
gang talte man ikke om det og pigerne holdt kæft med
overgrebne og overgrebene foregik kun blandt børn og unge,
der kendte hinanden i forvejen og derfor kunne øve pression
mod dem de begik overgreb mod.

Det er ikke noget, der kan eller skal accepteres og der skal
skrides ind over for enhver form for nedværdigende behandling
mod andre mennesker, men tro ikke det er et nyt fænomen,
ud fra datidens termologi, var ordene der blev sagt, nøjagtig
lige så grove og overgrebene lige så uterlige.

Jeg ved det foregik og ved det forekommer den dag i dag,
så rystet kan jeg ikke blive.
Det eneste lyspunkt i det hele er, at drengene generelt
vokser sig fra at være disse bestier og får respekt for
den voksne kvinde.

Som far til både drenge og piger, har jeg i min opdragelse
lagt stor vægt på at indgive drengene respekt for piger og
pigerne respekt for dem selv, så de ikke skal finde sig i
respektløs behandling, hverken verbalt eller fysisk,
retten til at sige nej er ukrænkelig og for drengenes
vedkommende, er en piges nej ultimativt og skal respekteres!
Der ud over kan vi som forældre næsten kun krydsse fingre
og håbe at pigerne er stærke nok og drengene hensynsfulde
og respektfulde nok.

Jeg arbejder med mennesker, der ofte kommer fra livets
vrangside, så intet overrasker mig eller ryster mig.

Ca. 200.000 kvinder der lever i voldelige parforhold med
deres børn, 30% af disse børn vil gentage volds og offer rollen
i deres fremtidige parforhold,
2% af alle børn bliver udsat for incest etc. etc. skræmmende,
men sådan er det og bliver det ved med at være.
Uanset den indsats der ydes i forhold til en given adfærd,
vil summen af ofre og undertrykkere være % vis konstant.

Som forældre og de der tager sig af vores børn fra vuggestue
til voksen livet, kan vi kun prædike respekt for andre mennesker
og retten til at sige fra, gribe ind, når man opdager overgreb.

MVH
Henning

Fra : Innocent Bystander

Dato : 16-12-03 04:30

Jeg er ikke det mindste i tvivl om at det foregår, og har da altid vidst at
et mindretal i befolkningen ikke har kunnet forholde sig til de sociale
spille regler der findes i samfundet. Der har jo også altid eksisteret
voldtægts forbrydere.

Men der fra, og så til at sige at det hører til normalen, er der et langt
stykke vej.

og tak for din lille belæring om den sociale arv, som enhver der har
gennemført 3. klasse skulle være bekendt med.

Og nej jeg har aldrig behandlet et andet menneske som noget der bare skulle
bolles, ej heller haft lyst til at begå overgreb mod dem på nogen måde.

Og nej summen af ofre og undertrykkere vil ikke være % vis konstant, når
samfundet begynder at kigge den anden vej. Når personer begynder at sige at
det er normalen, og det altid har været sådan. Vil den altid stige

Men det ændrer nu ikke ved det faktum at det da jeg gik i skole var et
UDPRÆGET mindretal, der kunne finde på at opføre sig så huleboeragtigt.
Kender faktisk ikke nogen, men det udelukker jo ikke , at de sikkert har
fandtes osse den gang. Er dog ret overbevist om at tingsliggørelsen af
mennesker er stærkt tiltagende, og jeg må sige at det bekymrer mig meget.
Denne diskussion bedes ikke drages i parallel med den anden her i gruppen
(om porno). for selv om jeg er overbevist om at den bærer en del af skylden,
kan det dog ikke udelukkende tilskrives denne.

vh.

Søren

Fra : Henning

Dato : 16-12-03 18:20

Innocent Bystander wrote:

> Men der fra, og så til at sige at det hører til normalen, er der et
> langt stykke vej.

Jeg skrev ikke normalen noget steds.

> og tak for din lille belæring om den sociale arv, som enhver der har
> gennemført 3. klasse skulle være bekendt med.

Tjah, min 18 års pige lærte altså ikke noget om social arv i 3 klasse

> Og nej jeg har aldrig behandlet et andet menneske som noget der bare
> skulle bolles, ej heller haft lyst til at begå overgreb mod dem på
> nogen måde.

Har jeg påstået eller antydet det?

> [...]
> når samfundet begynder at kigge den anden vej. Når personer begynder
> at sige at det er normalen, og det altid har været sådan. Vil den

Uanset hvilke resurser samfundet sætter ind i kampen mod overgreb,
vil summen være konstant, men samfundet er ikke indstillet på at
bruge synderlige mange resurser på de tiltag der kunne dæmme lidt op
for den rå mentalitet, der i dag er langt tydeligere, end da jeg var barn
og teen ager.

> [...]
> , at de sikkert har fandtes osse den gang. Er dog ret overbevist om
> at tingsliggørelsen af mennesker er stærkt tiltagende,

I dagens Danmark er det også "et UDPRÆGET mindretal" der har
denne opførsel, lige fra 80'erne hvor man politisk-kulturelt begyndte
at hylde liberalismen, er mennesker blevet opdraget til at egoisme
har fortrinsret, frem for hensyntagen til andre individer, hvorved
mennesker fra at blive betragtet som med-mennesker, er blevet til
nogle væsner, man ikke skal tage hensyn til, hvis man ikke kan
profitere af disse.

I dagens samfund oplever de, der tager sig af vores børn i skoler
og daginstitutioner, at forældre overfalder dem verbalt og optræder
truende i nogle situationer, hvis de "opdrager" på netop _deres_
lille pode, ok da jeg var barn var det for meget den anden vej,
der havde enhver voksen nærmest revselses ret over hvilket
som helst barn der kom i vejen for dem, og skolelærere og
præster havde altid ret, selv om det var løgn, at hvis en straf
var uretfærdig, så havde man fortjent den alligevel, men så
for noget der endnu ikke var blevet opdaget.

Som jeg ser samfundet i dag, er det ikke blevet væsentligt mere råt,
kun mere synligt det der sker.

Skal man det til livs, i den udstrækning det nu kan lade sig gøre,
kræver det som det første, at alle sikres et arbejde de kan leve af,
at ingen grupper holdes ude, så de føler sig som anden rangs
mennesker, at samfundet betaler de udgifter der er forbundet med
at have børn i forhold til at forældrene går på arbejde og børnene
derfor skal passes i institutioner etc. etc.

MVH
Henning

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-12-03 19:14

> Skal man det til livs, i den udstrækning det nu kan lade sig gøre,
> kræver det som det første, at alle sikres et arbejde de kan leve af,

Hvad er det lige, det har at gøre med gensidig respekt for hinanden?

> at ingen grupper holdes ude, så de føler sig som anden rangs
> mennesker,

Hvem er det lige, der bestemmer, om nogle grupper holdes ude?

> at samfundet betaler de udgifter der er forbundet med
> at have børn i forhold til at forældrene går på arbejde og børnene
> derfor skal passes i institutioner etc. etc.

Hvad er det lige, det har med sagen at gøre?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 17-12-03 13:20

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Henning" <h2m@invalid.madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det lige, det har med sagen at gøre?

En hel del Børge, for at have overskud til at vise andre respekt,
må man leve under nogle vilkår der giver een overskud til andet
og mere end lige at klare de næste timer/dage.

Fattigdom, skaber ikke dette overskud.
Tingene hænger sammen i et bredere perspekti.

MVH
Henning

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 17-12-03 15:01

> En hel del Børge, for at have overskud til at vise andre respekt,
> må man leve under nogle vilkår der giver een overskud til andet
> og mere end lige at klare de næste timer/dage.

Som jeg ser det, har det ikke meget at gøre med, om man har et arbejde, man
kan leve af. Hvis der endelig er en antydning af en sammenhæng, synes jeg
nok, at lavindkomstgrupper som studerende og arbejdsledige viser andre mere
respekt, end højtlønnede lønmodtagere gør.

Et andet aspekt er, at der ikke er nogen entydig sammenhæng mellem indtægt
og levevilkår. Omkostningerne skal medregnes i ligningen, før den giver
mening. Jeg kan ikke lige huske, hvem det var, der en gang sagde, at det er
meget nemt at være fattig med en årsindtægt på 1 mio. kr. Det kræver bare et
forbrug på 1,1 mio. kr. I mine øjne er det klart, man ikke har overskud til
at vise andre respekt, hvis man får 6-8.000 kr. om måneden i
overførselsindkomst og skal bruge 100-1000 kr. om dagen til at finansiere et
forbrug af alkohol eller narko.

> Fattigdom, skaber ikke dette overskud.

Det gør travlhed og stress heller ikke. Materiel velstand motiverer heller
ikke i sig selv til at vise andre respekt. Tværtimod kan materiel velstand
mindske respekten for dem, der ikke har så meget velstand ud fra en filosofi
om, at de bare skal tage sig sammen og gøre noget ved det, hvis de er
utilfredse.

> Tingene hænger sammen i et bredere perspekti.

Det er ikke så enkelt, som du fremstiller det. Det ville du sikkert hurtigt
konstatere, hvis du f.eks. fulgte dk.politik.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 22-12-03 17:34

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "Henning" <h2m@invalid.madsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke så enkelt, som du fremstiller det. Det ville du sikkert
> hurtigt konstatere, hvis du f.eks. fulgte dk.politik.

Flere fra de sociale grupper jeg nævnte, reagere på den måde
end de fra sociale grupper med en rimmelig økonomi, men set
i forhold til liberalistisk samfund, accelerere despekten for
andre mennesker generelt i alle sociale lag.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-03 20:43

In article <3fe71cfb$0$69956$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@invalid.madsen.mail.dk says...

> [...]
> i forhold til liberalistisk samfund, accelerere despekten for
> andre mennesker generelt i alle sociale lag.

Huh? Så bumsen i rendestenen har den største respekt for os andre?

.... Jeg må huske på ikke at træde på ham næste gang! *G*

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:36

In article <3fe049cf$0$69982$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@invalid.madsen.mail.dk says...

> En hel del Børge, for at have overskud til at vise andre respekt,
> må man leve under nogle vilkår der giver een overskud til andet
> og mere end lige at klare de næste timer/dage.

Suk nej, man er nede på de lavere niveauer i pyramiden.

> Fattigdom, skaber ikke dette overskud.

Mange ting skaber ikke dette overskud.

Fra : Anita

Dato : 17-12-03 11:42

"Innocent Bystander" <phallus@2die4.com> skrev
> At pigerne bliver befamlet på brysterne og i skidtet, i fuld offentlighed.
> At piger bliver holdt fast af flere drenge, og udsat for overgreb.

Den eneste gang jeg har oplevet noget sådant, var på en tur til Paris, hvor
en fyr i jakkesæt passerer mig (jeg står og venter ved nedgangen til
metroen) og idet han passerer mig griber han ud og tager mig i skridtet og
går videre som intet er hændt.

Jeg har aldrig oplevet noget af den slags herhjemme.

Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-03 18:25

Anita wrote:

> [...]
> går videre som intet er hændt.
>
> Jeg har aldrig oplevet noget af den slags herhjemme.

Jeg kendte én i gymnasietiden, der når han kom ind på et diskotek, gik
hen til den første pige med en tilpas elastisk nedringet bluse, sagde
"Hej", trak ud i hendes bluse så han kunne se brysterne, og sagde "og
hej med jer to" :)
Han gjorde det så kun én gang på hver bytur, men indkasserede altid en
lussing for det.

Fra : Anita

Dato : 17-12-03 21:55

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]">

En velfortjent lussing

Venligst Anita

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:34

In article <3fe09011$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...

> [...]
> hej med jer to" :)
> Han gjorde det så kun én gang på hver bytur, men indkasserede altid en

Og da han så mødte en som ikke slog ham, så giftede han sig med hende? :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-03 20:00

PerX ... wrote:
> In article <3fe09011$0$152$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jens C.
> Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> says...

> Og da han så mødte en som ikke slog ham, så giftede han sig med hende? :)

Uden at ville lægge hovedet (hverken det ene eller det andet) på
blokken, så tror jeg han fandt en pige via sit arbejde som rejsemontør..

Fra : Henning

Dato : 16-12-03 03:29

sb wrote:
> [...]
>
> Lad venligst være med at prøve at normalisere seksuel adfærd hos
> før-teenagere. Det er ikke normalt og hvis det er noget, så er det

Du lukker øjnene for hvad der sker og at børn _er_ seksuelle og
seksuelt optaget langt tidligere end puberteten, giv du bare pornografien
skylden for det der sker i dag, men det skete altså også før pornografiens
frigivelse i slutningen af 60'erne.

Ulovligt? Sæt du bare unger under 15 år i fængsel, de holder ikke op
med at udforske deres seksualitet af den grund.

At du ikke har oplevet noget før din voksen alder, betyder ikke,
at det ikke er mere almindeligt end du tror, jeg er far til 3 piger,
hvoraf den ene ikke var til at holde fra drenge fra hun var ca. 8 år

MVH
Henning

Fra : sb

Dato : 16-12-03 09:41

"Henning" <h2m@invalid.madsen.mail.dk> wrote in message news:<3fde6de8$0$69969$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...

> [...]
> at det ikke er mere almindeligt end du tror, jeg er far til 3 piger,
> hvoraf den ene ikke var til at holde fra drenge fra hun var ca. 8 år

Jeg har overhovedet ikke beskyldt pornografien for at være årsag til
noget som helst. Det kan du ikke skyde mig i skoene. Efter min mening
er skadelige reaktioner fra børn der ser pornografi udtryk for at
nogle forældre har gjort deres børneopdragelse dårligt. F.eks. ved at
lade som om pornografien ikke eksisterer. Pornografi i sig selv er
ikke skadelig. Sodomi og forskellige udartede former for sex er et
andet spørgsmål.

Jeg har heller ikke påstået at børn ikke har sexuelle interesser. Det
har de da klart fra starten, men derfra og så til at postulere at
samleje er normalt for børn ned til 5 år, det er LANGT ude og det er
ikke nogen undskyldning for de overgreb artiklen beskrev.

Og jo, jeg har også læst artiklen og i den forbindelse mindedes noget
tilsvarende fra min skoletid. Men det var helt enkeltstående
begivenheder typisk overfor de første piger som udviklede sig og der
blev slået ned på det.

Det der med at acceptere at sådan er det bare, det er for slapt.

Men tak for advarslen. Jeg vil skrive min datter op til et
selvforsvarskursus. Hun er kun 4 så hun har altså i følge dig 1 år til
at lære at slå fra sig :(

Fra : Henning

Dato : 16-12-03 17:04

sb wrote:
> [...]

> lade som om pornografien ikke eksisterer. Pornografi i sig selv er
> ikke skadelig. Sodomi og forskellige udartede former for sex er et

Pornografien eksistere, det kunne så være ønskeligt, at børn
blev bekendt med gennem den seksual undervisning der finder
sted, forhåbentlig også i hjemmet, at pornografi er lige så
fiktivt som spille og tegnefilm.

> [...]
> samleje er normalt for børn ned til 5 år, det er LANGT ude og det er
> ikke nogen undskyldning for de overgreb artiklen beskrev.

Jeg skrev ikke normal, men at det finder sted, og har gjort det til alle
tider, en 8 års pige kan sagtens stoppe en 5 år drengs penis op i sin
skede og en 8 års dreng sin penis ind i en 5 år piges skede, i børns
netverk blandt børn, lærer de mindre af de størrre

> [...]
> tilsvarende fra min skoletid. Men det var helt enkeltstående
> begivenheder typisk overfor de første piger som udviklede sig og der

ok, du har så oplevet noget, men tror du, at du blev vidende
om alt hvad der foregik?

> Men tak for advarslen. Jeg vil skrive min datter op til et
> selvforsvarskursus. Hun er kun 4 så hun har altså i følge dig 1 år til
> at lære at slå fra sig :(

Det er ikke spor for tideligt at lære din datter, ikke at finde sig i,
at andre gør noget hun ikke vil være med til!
Lære hende, at sige det til de voksne, hvis hun bliver udsat for
verbale og/eller fysiske overgreb, naturligvis uden at skræmme
hende unødigt.

Det burde være obligatorisk, at piger lærte selv forsvar, med det
samfund vi har, der skal ikke så meget til at passifisere en knægt,
der ikke forstå at et nej ER et nej.

MVH
Henning

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 16-12-03 19:47

> Det burde være obligatorisk, at piger lærte selv forsvar, med det
> samfund vi har, der skal ikke så meget til at passifisere en knægt,
> der ikke forstå at et nej ER et nej.

Den holdning bekræfter mig bare i, at det er bedst at omgås kvinder med stor
forsigtighed og afholde sig fra mere end platoniske forhold.

Det nytter jo ikke meget at henholde sig til, at et nej ER et nej, når man
må konstatere, at kvinder sjældent respekterer et nej fra vi mænds side, og
mange kvinder virker skuffede, når de oplever, at deres afvisning faktisk
bliver respekteret. En mulig konklusion må være, at betydningen af et nej
afhænger meget af manden, der henvender sig. Hvis "mr. Rght" henvender sig,
betyder et nej noget i retning af: "Jeg overgiver mig ikke uden modstand,
men hvis du presser mig lidt, vil jeg vide, du mener det alvorligt, og så
vil jeg sige ja." Hvis "mr. Wrong" henvender sig, betyder et nej noget i
retning af: "Skrid - og bliv væk!". Meget afhænger så af, om den mand, der
henvender sig, opfatter sig selv som "mr. Rght" eller "mr. Wrong".

Personligt opfatter jeg som udgangspunkt mig selv som "mr. Wrong", så jeg
opfatter et nej som noget i retning af: "Skrid - og spørg ikke igen. Jeg
skal nok selv henvende mig, hvis jeg ændrer holdning."

I øvrigt har jeg også erfaring for, at et ja også kan være et nej. Det
oplevede jeg senest på et dansehold, jeg gik på om mandagen i efteråret. Det
lykkedes mig at afsætte en koncert til en pige på det hold, hvor hun gik
sammen med en veninde, og jeg også gik, og siden har jeg hverken set pigen,
der fik billetten, eller hendes veninde. Hun kom ikke til koncerten, og hun
og hendes veninde kom ikke til afslutningen den følgende mandag aften. En
tredie pige fra samme dansehold viste sig ikke på holdet, efter jeg havde
snakket med hende til en danseaften to uger før afslutningen, og jeg kan
ikke umiddelbart komme i tanke om, hvad jeg har sagt eller gjort forkert.
Indtil da havde jeg en fornemmelse af, at hun godt kunne lide mig, men hun
fandt måske ud af, at jeg ikke var så ung, som hun troede.

(Ja, jeg ved det godt: Klynk, klynk, klynk.)

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 17-12-03 13:24

> [...]

> jeg opfatter et nej som noget i retning af: "Skrid - og spørg ikke
> igen. Jeg skal nok selv henvende mig, hvis jeg ændrer holdning."

Sådan vælger jeg også at opfatte et nej

> (Ja, jeg ved det godt: Klynk, klynk, klynk.)

Glædelig Jul Børge

Selvironiens gave har du da, og det er ikke så
ringe endda

MVH
Henning

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 17-12-03 15:04

> Glædelig Jul Børge
>
> Selvironiens gave har du da, og det er ikke så
> ringe endda

Mange tak.

I den forbindelse kan det bemærkes, at jeg netop ikke har et arbejde, og
dermed i sagens natur heller ikke et arbejde, jeg kan leve af. Samtidig må
jeg dog erkende, at jeg ikke altid har lige meget overskud til at vise andre
respekt, men det er heldigvis kun i forholdsvis korte perioder, hvor jeg så
kan holde mig hjemme.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 18-12-03 15:01

Børge skrev:

> Børge - Hvis man ikke smider nettet i vandet, så kan man jo heller ikke
> fange sild, vel?

>Det er vel underordnet, hvis sildene alligevel forsvinder, mens
nettet
>bliver hevet i land, og nettet er tomt, når nettet er halet op.
Faktisk er

Fra : Piotr

Dato : 18-12-03 15:14

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:37

In article <df29e838.0312180600.3053a9a5@posting.google.com>,
andropov@ofir.dk says...
> [...]
>
> Det er så grotesk at høre indimellem at en kvinde har fået et psykisk
> kollaps fordi en enkelt kæreste har forladt hende, når mænd bliver

Det er vel fordi rigtige mænd har lært at være ligeglade med følelser?

Fra : Andropov

Dato : 22-12-03 20:25

Nusle skrev:

> Det er lidt som om nogen kvinder forlænger den kræsenhed der er så
> typisk for piger i teenagealderen. Som regel går det over når
> kvinderne bliver voksne nok og indser at det altså ikke kommer an på
> det moderigtige tøj eller den hurtigste MC. De fleste bliver
> "fornuftige" med årene, men nogle hænger altså fast i en helt utrolig
> kræsenhed. Det er der vist ingen kur imod.

>Hmmm... og hvad vil du så sige om de mænd der stadig oppe
>i 40'erne synes at de piger de vil have skal være ml. 18-25 år
>gamle.

Hvilke mænd synes det fristes jeg til at sige.
Man kan da synes unge piger er flotte på grund af mænds sans for det
visuelle. Men ved jo godt at der er for stor aldersforskel.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-12-03 20:35

> Man kan da synes unge piger er flotte på grund af mænds sans for det
> visuelle. Men ved jo godt at der er for stor aldersforskel.

Det er noget af det.

Et andet aspekt kan være en erfaring for, at de ældre piger enten er optaget
eller for hurtige til at sige fra, mens de unge piger virker mere åbne og
nysgerrige.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:36

In article <3fe04acd$0$69905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@invalid.madsen.mail.dk says...

> Sådan vælger jeg også at opfatte et nej

Det glæder vel din kone? :)

Fra : sb

Dato : 18-12-03 12:10

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> wrote in message news:<3fdf533b$0$95042$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> tredie pige fra samme dansehold viste sig ikke på holdet, efter jeg havde
> snakket med hende til en danseaften to uger før afslutningen>

Du må jo være en rigtig hyggespreder? :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-12-03 12:33

> Du må jo være en rigtig hyggespreder? :)

Enig. I hvert fald har jeg fået bekræftet, at jeg aldrig skal prøve at
invitere nogen piger med til nogen arrangementer, og begrænse samtaler med
andre mennesker til den aktuelle dagsorden.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Paul

Dato : 18-12-03 13:35

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre mennesker til den aktuelle dagsorden.

Børge - Hvis man ikke smider nettet i vandet, så kan man jo heller ikke

Med venlig hilsen

Paul

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-12-03 14:31

Fra : Paul

Dato : 18-12-03 16:41

> [...]
> det temmelig deprimerende at se sildene forlade nettet, mens man haler det
> land, og derefter bare se det tomme net ligge på jorden.

Så må du jo sørge for maskerne i nettet bliver mindre, så sildene ikke
smutter.
De er nogle listige "sataner" de sild... Lidt fingersnilde er heller ikke
af vejen.

> Med venlig hilsen
> Børge

Med venlig hilsen

Paul

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 18-12-03 17:57

> Så må du jo sørge for maskerne i nettet bliver mindre, så sildene ikke
> smutter.

Du har nok ret. Man kan altid prøve at rigge om til skidtfisk, som dog mest
bruges som industrifisk. En anden mulighed kan være at købe sine fisk hos
fiskehandleren.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Paul

Dato : 18-12-03 19:17

> Du har nok ret. Man kan altid prøve at rigge om til skidtfisk, som dog
mest
> bruges som industrifisk. En anden mulighed kan være at købe sine fisk hos
> fiskehandleren.

En karrysild samt en marineret sild er nu ikke at foragte.
Er man glubsk kan man jo altid tage en bidesild...

> Med venlig hilsen
> Børge

Med vanlig hilsen

Paul

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:39

In article <3fe1e9e8$0$27426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk says...

> mest
>
> En karrysild samt en marineret sild er nu ikke at foragte.
> Er man glubsk kan man jo altid tage en bidesild...

Ok, nu begynder denne tråd at lugte lidt! *G*

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-12-03 13:13

> Så må du jo sørge for maskerne i nettet bliver mindre, så sildene ikke
> smutter.
> De er nogle listige "sataner" de sild... Lidt fingersnilde er heller ikke
> af vejen.

Jeg tillader mig lige at knytte endnu en kommentar til dette indlæg efter at
have tænkt lidt mere over det.

Da jeg tænkte nærmere over, hvad det kunne indebære at gøre maskerne i
nettet mindre, fik jeg den tanke, at det overført til den virkelige verden
kunne indebære at gå mere i byen. Det mindede mig om, hvorfor jeg egentlig
begyndte at gå til dans, og det var meget godt, da jeg var begyndt seriøst
at overveje at opgive dansen. En væsentlig grund til, jeg havde lyst til at
lære noget selskabsdans, var et ønske om at kunne begå mig ved såkaldte
enkeballer for enlige og danseglade. Det ligner da en rimelig måde at gøre
nettet større eller maskerne mindre på. Med noget god vilje kan det måske
også defineres som lidt fingersnilde at kunne danse lidt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : PerX ...

Dato : 18-12-03 19:45

In article <3fdf533b$0$95042$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
qaasfd@asdf.qø says...

> [...]
> og hendes veninde kom ikke til afslutningen den følgende mandag aften.

Det var hende der var en del yngre end dig? Jo yngre de er, jo sværre har
de med at sige nej, og kan nemmer skræmmes - træd forsigtigt.

> [...]
> Indtil da havde jeg en fornemmelse af, at hun godt kunne lide mig, men hun
> fandt måske ud af, at jeg ikke var så ung, som hun troede.

Måske gad hun bare ikke mere, der er altid stor frafald fra aftenskole
kurser.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 19-12-03 07:42

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Det var hende der var en del yngre end dig?

Nej. Den pige, der endte med at tage imod koncertbilletten, var nok omkring
30 år. Det var (og er) min faste dansepartner på det hold, jeg danser på
torsdag aften, som var markant yngre end mig, og det eneste, der skete ved,
at jeg spurgte hende to gange, var, at hun takkede nej og virkede lidt
gladere den følgende torsdag.

> Måske gad hun bare ikke mere, der er altid stor frafald fra aftenskole
> kurser.

Det er muligt, og det virkede nok voldsommere, fordi min selvtillid i
forvejen er begrænset, og det var de tre mest tiltrækkende piger, der
forsvandt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : sb

Dato : 22-12-03 16:42

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> wrote in message news:<3fe2a800$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Det er muligt, og det virkede nok voldsommere, fordi min selvtillid i
> forvejen er begrænset, og det var de tre mest tiltrækkende piger, der

En ting jeg desværre har konstateret mange gange efterhånden er, at
singlepiger som regel finder singlemænd frastødende. De vil hellere
drømme om at score en eller anden kvindes mand end at vågne op af
tornerosedrømmen og indse at deres eget ur selv tikker og at de måske
ikke selv ser for godt ud efterhånden.

[...]

Mao. er det ikke sikkert det har noget med dig at gøre, Børge.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 22-12-03 18:08

> En ting jeg desværre har konstateret mange gange efterhånden er, at
> singlepiger som regel finder singlemænd frastødende.

Ok. Det synes jeg, jeg har læst før i dette forum.

> Mao. er det ikke sikkert det har noget med dig at gøre, Børge.

Mange tak for støtten.

Nu vil jeg bruge noget af juleferien til at overveje, hvad jeg kan gøre for
at forbedre min situation.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 22-12-03 19:31

"sb" <sbul@my-deja.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]

Hmmm... og hvad vil du så sige om de mænd der stadig oppe
i 40'erne synes at de piger de vil have skal være ml. 18-25 år
gamle - er det kræsenhed, noget der som regel går over når
de indser at det altså ikke kommer an på bryster og røv, bliver
de "fornuftige" med årene?

Er der en kur mod mænd der synes det er kræsne kvinder,
når kvinder 20 år yngre takker nej?

Selvsamme mænd vender den jo ikke på hovedet og
inviterer en 60+ årig ud næste gang, vel?

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 22-12-03 20:42

In article <3fe7390d$0$69980$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> [...]
> gamle - er det kræsenhed, noget der som regel går over når
> de indser at det altså ikke kommer an på bryster og røv, bliver

Det kunne slet ikke tænkes at der var nogle metale forskelle vel? (De
unge tror på ægte kærlighed, de gamle er blevet skildt flere gange og er
sure og indspiste (for slet ikke at tale om udbredt aftagende
neurogenese, for lige at refere en anden tråd )

> Er der en kur mod mænd der synes det er kræsne kvinder,
> når kvinder 20 år yngre takker nej?

Psykologer vel, men de er jo så fandens grådige ;)

> Selvsamme mænd vender den jo ikke på hovedet og
> inviterer en 60+ årig ud næste gang, vel?

Nej ikke de samme mænd, men andre gør nok - vores neuroser er alle sammen
forskellige :)

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 23-12-03 10:48

> Det kunne slet ikke tænkes at der var nogle metale forskelle vel?

Det virker meget sandsynligt, men det kan være svært at erkende, at man selv
kan være for vanskelig og krævende, og problemet dybest set ligger hos en
selv. Det er normalt langt lettere at skyde skylden på alle mulige forhold
hos f.eks. modparten eller dem, der siger fra.

Jeg har da også svaret på kontaktannoncer fra kvinder over 40 år, men uden
der skete noget ved det. Udover udseendet er en væsentlig årsag til, at jeg
er meget forsigtig med at prøve at score kvinder på den alder, at jeg har
erfaret en kedelig tendens til, at deres første prioritet synes at være at
finde og angribe svaghederne hos modparten. Da de første 35 år af mit liv
var fyldt af konflikter, foretrækker jeg ensomheden, hvis jeg ikke kan få et
ligeværdigt og kærlighedsfuldt forhold. Jeg vil simpelthen ikke have kvinder
i mit liv, som ikke viser vilje til at respektere mine grænser og svagheder,
men tværtimod viser vilje til at benytte enhver svaghed og usikkerhed som et
angrebsmål for at opnå overlegenhed og magt over mig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : sb

Dato : 23-12-03 09:36

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message news:<3fe7390d$0$69980$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> når kvinder 20 år yngre takker nej?
>
> Selvsamme mænd vender den jo ikke på hovedet og
> inviterer en 60+ årig ud næste gang, vel?

Det er noget helt andet. Det skyldes at de fleste mænd aldrig bliver
rigtig voksne. Det gælder både singler og dem i fast forhold at de
tænker på unge piger hele livet. Det er en simpel primitiv, genetisk
logik, at ung kvinde+gammel mand=barn, gammel kvinde + mand=ingen
barn.

Fra : nusle

Dato : 23-12-03 13:34

"sb" <sbul@my-deja.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> tænker på unge piger hele livet. Det er en simpel primitiv, genetisk
> logik, at ung kvinde+gammel mand=barn, gammel kvinde + mand=ingen

Måske er det også simpel primitiv, genetisk logik at
kvinder vælger nogle mænd fra og andre til? Måske
handler det om at en mand der hverken fysisk, psykisk
eller socialt har noget synderligt at byde på ikke er
velegnet til reproduktion?

Bliver det ikke trættende med denne her pegen fingre
ad kønnet, denne vedvarende hængen sat i at enhver
fejl må findes hos dem som gruppe - og ikke i de
aktuelle relationer der opleves på førstehånd, hvor
man selv er aktør og således selv påvirker et givent
udfald?

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 23-12-03 21:21

In article <3fe836d8$0$69904$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...
> [...]
> handler det om at en mand der hverken fysisk, psykisk
> eller socialt har noget synderligt at byde på ikke er

Jeg har læst at hun rotter er istand til at afgøre om hanrotter har nogle
sygdomme og såldes kan undgå dem - gad vide om menneske hunner ikke har
det samme *G*

Fra : Andropov

Dato : 25-12-03 20:53

Nusle skrev:

>Tja, hvis det handler om, at manden ikke er efter-
>tragtelsesværdig f.eks. fordi han ikke fungerer
>socialt, lader til at have dårlige gener eller andet i
>den generelle retning - så kan jeg ikke se at det
>skulle være kvinders præferencer der skulle
>ændres, det ville degenerere arten - det måtte i
>så fald være den pågældende mand der skulle
>tage et nærmere kig på sig selv.

Der er sikkert også nogle kvinder som ikke forbedrer arten, som mænd
springer på og avler et barn på, efter et par øl....

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-12-03 11:02

> Der er sikkert også nogle kvinder som ikke forbedrer arten, som mænd
> springer på og avler et barn på, efter et par øl....

Enig. For at være rigtig grov vil jeg mene, mange enlige mødre kan tilhøre
den kategori. Når kvinder har flere børn med hver sin far, og tilsyneladende
skifter partner som andre skifter undertøj, kan disse kvinder ikke tilbyde
andet end kortvarige forhold, hvor det store spørgsmål er, hvem der smider
hvem ud hvornår.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 28-12-03 14:44

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> andet end kortvarige forhold, hvor det store spørgsmål er, hvem der smider

Intet af ovenstående har med arvemassen at gøre.

mange hilsner
nusle

Fra : nusle

Dato : 28-12-03 14:42

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Der er sikkert også nogle kvinder som ikke forbedrer arten, som mænd
> springer på og avler et barn på, efter et par øl....

Hvorfor gør mænd så det? Og er det kvinders problem?

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 23-12-03 21:22

In article <99ca96f2.0312230035.38294e73@posting.google.com>, sbul@my-
deja.com says...

> [...]
> tænker på unge piger hele livet. Det er en simpel primitiv, genetisk
> logik, at ung kvinde+gammel mand=barn, gammel kvinde + mand=ingen

Det tror jeg ikke på er genrelt, jeg kender flere som siger de ikke er
yngre (og mindre modne) piger - og du får mig ikke overbevist om at de
lyver.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 24-12-03 10:05

> Det tror jeg ikke på er genrelt, jeg kender flere som siger de ikke er
> yngre (og mindre modne) piger - og du får mig ikke overbevist om at de
> lyver.

Jeg tror, du har ret. Vi mænd har simpelthen forskellige præferencer akkurat
som kvinder har. Vi enlige mænd, der ikke er helt unge, kan også være
frustrerede, når det ikke ser ud til, vi kan få nogen søde piger uanset
alderen, men måske højest kan få enerådende, frustrerede og manipulerende
kvinder, som ikke er værd at samle på. Der er såmænd også modne kvinder, som
foretrækker yngre mænd.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 26-12-03 11:27

Børge skrev:

> Der er sikkert også nogle kvinder som ikke forbedrer arten, som mænd
> springer på og avler et barn på, efter et par øl....

>Enig.

Man kan sagtens finde eksempler på mænd som ikke er så intelligente
som alligevel finder partner måske fordi de har det rette glimt i
øjet.
Om der kun skal et glimt i øjet til at forbedre arten må disse kvinder
selv svare på....

>For at være rigtig grov vil jeg mene, mange enlige mødre kan tilhøre
>den kategori.

Ovenstående sætning undlader jeg lige fordi at der kan også være
enlige mødre som kun har et barn endnu:

> Når kvinder har flere børn med hver sin far, og tilsyneladende
>skifter partner som andre skifter undertøj,

Der er nok ofte en tendens selv om det ikke er politisk korrekt at
skrive det.
Der kan selvfølgelig være enkelte som har været uheldige.

>kan disse kvinder ikke tilbyde
>andet end kortvarige forhold, hvor det store spørgsmål er, hvem der
smider
>hvem ud hvornår.

Jeg kender til en kvinde som har 3 børn med 3 forskellige. Hun går så
til psykolog for at få opklaret hvorfor hun skifter partnere som andre
skifter undertøj.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 26-12-03 12:05

> Man kan sagtens finde eksempler på mænd som ikke er så intelligente
> som alligevel finder partner måske fordi de har det rette glimt i
> øjet.

Ja, da. Tilsvarende er der åbenbart også mænd, som har mange korte forhold
uden nogensinde at få nogen langvarige forhold.

> Om der kun skal et glimt i øjet til at forbedre arten må disse kvinder
> selv svare på....

Et glimt i øjet er nok mere end bare et glimt i øjet. Det er sikkert en form
for intuitiv fornemmelse af, at det er en potentiel partner, der er værd at
prøve at lære bedre at kende. Et glimt i øjet er næppe et fysisk fænomen,
men nok en anden betegnelse for det, vi kaldte udstråling i en tidligere
debat.

> Ovenstående sætning undlader jeg lige fordi at der kan også være
> enlige mødre som kun har et barn endnu:

Ja, og der kan være enlige mødre, som er blevet enlige, enten fordi
partneren er død, eller de to parter gensidigt er blevet enige om, at
forholdet ikke fungerer længere.

> Jeg kender til en kvinde som har 3 børn med 3 forskellige. Hun går så
> til psykolog for at få opklaret hvorfor hun skifter partnere som andre
> skifter undertøj.

Det ligner et bedre alternativ til automatisk at gå ud fra, det er alle
mænd, der er noget galt med.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 13:43

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 14:08

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Det er det man ikke gider sådan at blive degraderet til venneniveau.

Det er da bedre at have venner end ikke at have nogen. Og man har før hørt

Fra : Andropov

Dato : 26-12-03 12:49

Børge skrev:

> [...]

forhold
>uden nogensinde at få nogen langvarige forhold.

Jeg kender en fyr som kunne støve en ny kvinde op hver 14 dag. Men
mange gange varede forholdet ikke så lang tid. Men med så mange forsøg
lykkedes det ham alligevel ind imellem at have længere varende
forhold.

Ja, det er da et skridt på vejen.

Fra : Andropov

Dato : 23-12-03 14:35

Nusle skrev:

> [...]

>velegnet til reproduktion?

>Bliver det ikke trættende med denne her pegen fingre
>ad kønnet, denne vedvarende hængen sat i at enhver

Men man kan nok ikke komme udenom at der er nogle egenskaber som er
ens hos dem som bliver sorteret fra hvis man ser det ud fra en
gennemsnitsbetragtning.

>og ikke i de
>aktuelle relationer der opleves på førstehånd, hvor
>man selv er aktør og således selv påvirker et givent
>udfald?

Men mange kvinder agerer ens over for bestemte typer af det andet køn.
Det havde været mere spændende hvis kvinder i højere grad agerede
forskelligt....

Fra : nusle

Dato : 25-12-03 20:27

Hej,

Fra : Andropov

Dato : 28-12-03 15:03

Nusle skrev:

> Der er sikkert også nogle kvinder som ikke forbedrer arten, som mænd
> springer på og avler et barn på, efter et par øl....

>Hvorfor gør mænd så det?

Det er nok fordi at mænd ikke går så meget op i gammeldags skik og
brug o.s.v.

>Og er det kvinders problem?

Næ, men det kunne være ønskeligt at flere kvinder var lidt mere
umiddelbare i deres handlemåde.

Fra : nusle

Dato : 28-12-03 18:04

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er nok fordi at mænd ikke går så meget op i gammeldags skik og
> brug o.s.v.

O.s.v. = instinktive overvejelser vedr. bedst genmateriale
til den fortsatte art?

> Næ, men det kunne være ønskeligt at flere kvinder var lidt mere
> umiddelbare i deres handlemåde.

Der er sikkert lige så mange kvinder der er umiddelbare
i deres handlemåde, som der er mænd - det er bare ikke
nødvendigvis indenfor det samme, eller med det samme
udtryk. Kvinder er vist tillagt at være "impulskøbere" f.eks..

Når det er sagt - er du umiddelbar i din handlemåde
selv?

mange hilsner
nusle

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 13:01

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, men det kunne være ønskeligt at flere kvinder var lidt mere
> umiddelbare i deres handlemåde.

Hvad indebærer det egentlig at være umiddelbar?

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 13:18

"Boerge Rahbech Jensen" <qaasfd@asdf.qø> skrev
> Hvad indebærer det egentlig at være umiddelbar?

Jeg tænkte over præcist det samme.

Venligst Anita

Fra : nusle

Dato : 29-12-03 13:26

"Anita" <anita@*SLET*stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg tænkte over præcist det samme.

Jeg forbinder det med impulsivitet og ligefremhed.

mange hilsner
nusle

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 14:09

"nusle" <nusle@mail.dk> skrev

> Jeg forbinder det med impulsivitet og ligefremhed.

Okay, det var vist også noget i den stil jeg forestillede mig. Men var
alligevel ikke sikker.

Venligst Anita

Fra : Andropov

Dato : 28-12-03 21:26

Nusle skrev:

> Det er nok fordi at mænd ikke går så meget op i gammeldags skik og
> brug o.s.v.

>O.s.v. = instinktive overvejelser vedr. bedst genmateriale
>til den fortsatte art?

Nu ved jeg ikke hvor vidt kvinder er så fokuseret på bedste
genmateriale.
> [...]

> umiddelbare i deres handlemåde.

>Når det er sagt - er du umiddelbar i din handlemåde

Det har jeg forsøgt, men ikke med held :)

Fra : nusle

Dato : 28-12-03 23:59

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nu ved jeg ikke hvor vidt kvinder er så fokuseret på bedste
> genmateriale.

Men det kunne være en forklaring på deres ensartede
adfærd overfor mindre heldige mænd.

> Det har jeg forsøgt, men ikke med held :)

Så kvinder skal være det, du ikke selv er?

mange hilsner
nusle

Fra : PerX ...

Dato : 29-12-03 05:14

In article <3fef60cf$0$95008$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
nusle@mail.dk says...

> Så kvinder skal være det, du ikke selv er?

Er det ikke meningen man skal komplementere hinanden? :)

Fra : nusle

Dato : 29-12-03 13:14

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Er det ikke meningen man skal komplementere hinanden? :)

Det ville da være dejligt

Men det virker ikke fair at stille krav, man ikke selv
er parat til at imødegå (eller kan imødegå selv).

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 10:07

"nusle" <nusle@mail.dk> wrote in message news:<3fef60cf$0$95008

> Men det kunne være en forklaring på deres ensartede
> adfærd overfor mindre heldige mænd.

Men mænd der har charme er det ensbetydende med at de har godt
genmateriale ?

> Så kvinder skal være det, du ikke selv er?

Jeg siger jeg har forsøgt at være umiddelbar men hvis kvinder ikke er
det samtidig kan det blive en umulig situation....

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 13:14

> Jeg siger jeg har forsøgt at være umiddelbar men hvis kvinder ikke er
> det samtidig kan det blive en umulig situation....

Nytåret kan måske være en god anledning for både dig og mig til at tage
vores strategier op til revision. De virker tilsyneladende ikke særlig godt,
og der kunne være noget, vi kunne gøre anderledes.

For mit eget vedkommende kan jeg godt have lyst til at tage til enkebal på
Pigernes Kro i Onsild en lørdag aften. Der er nemlig en annonce for enkebal
med bus fra Randers i vores lokale ugeavis hver uge. Derudover prøver jeg at
finde nye fritidsaktiviteter til foråret, hvor det dansekursus, jeg gik på
mandag aften i efteråret, ikke bliver genoptaget, og lysten til at fortsætte
med square dance onsdag aften er begrænset. I det hele taget har jeg næsten
mistet lysten til at gå til dans, men det er nok alligevel bedst at
fortsætte i det mindste med partydans torsdag aften, hvis jeg skal mere ud
og møde pigerne i byen.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle

Dato : 29-12-03 13:24

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Men mænd der har charme er det ensbetydende med at de har godt
> genmateriale ?

Jeg har ikke skrevet om charme.

Hvad den ene finder charmerende, finder den anden i nogle
tilfælde frastødende - så der vil kvinder givetvis ikke reagere
ens, og det var det der var pointen - at kvinder reagerede
ens på visse mænd.

> Jeg siger jeg har forsøgt at være umiddelbar men hvis kvinder ikke er
> det samtidig kan det blive en umulig situation....

Jeg har datet ikke-umiddelbare mænd, og det er ikke
endt i umulige situationer, når jeg har været umiddel-
bar. Men jeg er også tit umiddelbar, bare fordi sådan
er jeg - det er ikke noget jeg "tager af og på" for at
opnå et resultat.

Jeg synes det virker forkert at stille "krav" til andre,
som man ikke kan leve op til selv.

mange hilsner
nusle

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 14:42

> [...]

Man kan også blive for bundet af venskab har jeg oplevet.
Et parforhold gør også at man må begrænse hvad man tidligere har
Men parforholdet er jo det man ønsker sig som det endelig mål så der
accepterer man det.

>Og jeg er ked af at sige
>det, men jeg tror ikke på at det er samtlige kvinder i verdens skyld.

> Prøv at se lidt indad nu og da.

Den egentlig synder er nok manglende charme.

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 15:26

> [...]
> partner.

Men hvem har lyst til at være partner med en, der end ikke gider have
venner? Jeg gad i hvert fald ikke. Hvis man ikke er i stand til at bevare og
pleje et venskab, er man i mine øjne heller ikke i stand til at bevare og
pleje et parforhold.

> [...]
være. Eller hvad?

> Man kan også blive for bundet af venskab har jeg oplevet.

Ja, men det bestemmer man jo selv. Men med den indstilling du her
præsenterer her, har du jo skræmt folk væk, inden de overhovedet har nået at
overveje, om de ønsker at være ven eller kæreste med dig.

> Et parforhold gør også at man må begrænse hvad man tidligere har
> foretaget sig.

Ikke nødvendigvis.

> Men parforholdet er jo det man ønsker sig som det endelig mål så der
> accepterer man det.

> Den egentlig synder er nok manglende charme.

Ej, det er for billigt sluppet.

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 17:20

Anita skrev:

> [...]

ville have
>lært dig lidt bedre at kende inden de siger "Ja" ved alteret.

Man behøves vel ikke at blive gift med det samme fordi man bliver
kærester ?
Man lærer måske hinanden at kende til en aktivitet eller ved andre
lejligheder og bliver kærester. Sådan har dem jeg kender stort set
gjort. Der har ikke været noget med venskab i første omgang.

> [...]

på det
>osv. Man behøver jo ikke pr. definition lægge alle interesser på

Nu skriver jeg heller ikke at man helt skal sløjfe sin hobby, men at
man bliver nødt til at drosle lidt ned.

> [...]
>at gå ud og fiske 4 gange om ugen eller gå til fodbold (eller se det
>fjerneren) så må man jo fra starten gøre partneren opmærksom på sin

Jo, det er klart nok.

> [...]

meget
>af det vi står for, kan andre fornemme/mærke når de gradvist lærer os

Men så forfærdelig er jeg vel heller ikke :)

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 13:54

Nusle skrev:

>Hvad den ene finder charmerende, finder den anden i nogle
>tilfælde frastødende - så der vil kvinder givetvis ikke reagere
>ens,

Jeg synes at kvinder reagerer forholdsvis ens overfor charme. De
reagerer i hvertfald betydeligt mere end hvis der ikke er charme.

> Jeg siger jeg har forsøgt at være umiddelbar men hvis kvinder ikke er
> det samtidig kan det blive en umulig situation....

>Jeg har datet ikke-umiddelbare mænd, og det er ikke
>endt i umulige situationer,

Men det er så nok undtagelsen som bekræfter reglen.

Fra : Anita

Dato : 29-12-03 14:07

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev

> Jeg synes at kvinder reagerer forholdsvis ens overfor charme. De
> reagerer i hvertfald betydeligt mere end hvis der ikke er charme.

Men hvad er charme?

Det er for mig at se ikke noget man kan definere. Hvad jeg finder
charmerende vil en anden kvinde finde kvalmende eller omvendt.

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 14:17

> Jeg synes at kvinder reagerer forholdsvis ens overfor charme. De
> reagerer i hvertfald betydeligt mere end hvis der ikke er charme.

Det undrer mig ikke. Det samme gælder sandsynligvis for vi mænd.

Jeg starter lige en ny tråd med følgende spørgsmål: Hvad er charme?

Samtidig tillader jeg mig at overføre noget fra et andet af dine indlæg, som
efter min mening har meget med charme at gøre.
"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det er det man ikke gider sådan at blive degraderet til venneniveau.

Det forstår jeg godt, hvis man har andre forventninger. På den anden side
kan det også være dejligt at have nogle gode, sjove og spændende venner, som
man kan snakke, hygge og more sig sammen med.

Efter min mening har det også meget med charme at gøre, da glade og sjove
mennesker er mere charmerende end triste og kedelige mennesker.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-12-03 12:52

> [...]

mænd, der er sociale og opfører sig pænt. Det betyder bare ikke, at de også

Noget tilsvarende gælder vist også for vi mænd.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 29-12-03 22:04

Børge skrev:

> Men en ven er jo tit en man har hobby tilfælles med.

>Jeg vil kun kalde det en bekendt, hvis jeg kun har en hobby til
fælles med
>vedkommende.

En man besøger ofte privat og han ligeledes en privat det kalder man
vel en ven.

> [...]

faktisk
>ganske mange kvinder, der interesserer sig for edb, og arbejder

Ja, nu skriver du professionelt. Det er nemlig typisk at kvinder
arbejder professionelt med edb. Men ikke ret mange kvinder er
deciderede nørder og har det som hobby.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-12-03 10:19

> En man besøger ofte privat og han ligeledes en privat det kalder man
> vel en ven.

Det har du nok ret i. Jeg har dog en fornemmelse af, at venner har mere til
fælles end en hobby.

> Ja, nu skriver du professionelt. Det er nemlig typisk at kvinder
> arbejder professionelt med edb. Men ikke ret mange kvinder er
> deciderede nørder og har det som hobby.

Det er nok også rigtigt, selvom jeg ikke vil udelukke, der findes kvindelige
"nørder". Det store problem kan være at finde dem, da "nørder" har en
tendens til at gemme sig i deres egen verden.

De bedste idéer, jeg lige kan komme på, er enten at søge efter dem på
internettet eller om muligt begynde på en decideret IT-faglig uddannelse. Så
vidt jeg ved, er der piger nok på f.eks. datamatikeruddannelsen og
datalogistudiet, og der er såmænd også piger på de korte kurser.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Andropov

Dato : 30-12-03 12:34

Børge skrev:

> [...]
> vel en ven.

>Det har du nok ret i. Jeg har dog en fornemmelse af, at venner har

Jo, men så har man noget at falde tilbage på at snakke om.

> [...]

>"nørder". Det store problem kan være at finde dem, da "nørder" har en
>tendens til at gemme sig i deres egen verden.

Jeg er stødt på en enkelt kvindelig computernørd på et kursus.

>De bedste idéer, jeg lige kan komme på, er enten at søge efter dem på
>internettet

Jo, det var måske en mulighed. Dog har man ikke de bedste erfaringer
fra diverse internetkontaktbureauer. Så om det er nemmere at finde en
kvindelig computernørd på internet er det store spørgsmål...

>Så vidt jeg ved, er der piger nok på f.eks. datamatikeruddannelsen og
>datalogistudiet, og der er såmænd også piger på de korte kurser.

Jo, der skulle være flest piger som tager videregående uddannelse for
tiden.
Men man skal jo helst kunne få gode karakterer i alle fag for at få et
ordentligt snit. Mindst 9 i gennemsnit er vist nødvendigt for at få
job inden for edbbranchen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-12-03 13:49

> Jo, men så har man noget at falde tilbage på at snakke om.

Det var nu ikke så meget det, jeg tænkte på. Jeg tænker på venner som nogen,
man kan snakke med om alt mellem himmel og jord, søge hjælp og støtte hos,
hvis man har brug for det og kan invitere med til fester og
kulturoplevelser. Dem, man bare har en hobby til fælles med, vil jeg nærmest
kalde legekammerater.

> Jeg er stødt på en enkelt kvindelig computernørd på et kursus.

Ok

> Jo, det var måske en mulighed. Dog har man ikke de bedste erfaringer
> fra diverse internetkontaktbureauer. Så om det er nemmere at finde en
> kvindelig computernørd på internet er det store spørgsmål...

Hvis hun virkelig er en computernørd, er det nok ikke urimeligt at antage,
hun vil søge efter en partner på internettet. Det er jo nærmest
computernørders univers. Det kan så godt være, de gemmer sig på de steder,
hvor man kan finde elektroniske pennevenner, fremfor i deciderede
dating-tjenester. Du kan prøve at kigge på soc.penpals og søge på "penpals"
via Google.

Et andet stort spørgsmål er, om det er en god idé at lede efter kvindelige
computernørder, hvis det er en partner, man ønsker. Så vidt jeg husker,
arbejder Anita som IT-systemudvikler, men hun er ikke computernørd, og går
tilsyneladende gerne i byen med sine veninder, når hun har fri. For at finde
den type kvinder, er man nok nødt til at bevæge sig ud i den virkelige
verden, hvor mennesker mødes, og sød musik måske opstår.

> Men man skal jo helst kunne få gode karakterer i alle fag for at få et
> ordentligt snit. Mindst 9 i gennemsnit er vist nødvendigt for at få
> job inden for edbbranchen.

Det kan jeg ikke udtale mig om. Min erfaring med edb-branchen er, at den
kræver meget erfaring og andre kvalifikationer på et højt niveau end de
IT-faglige. Det har nu ikke så meget at gøre med mulighederne for at finde
kvindelige computernørder. Dem kan man nemlig også finde, mens man uddanner
sig.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-12-03 15:35

> [...]
> hvor man kan finde elektroniske pennevenner, fremfor i deciderede
> dating-tjenester. Du kan prøve at kigge på soc.penpals og søge på

Lige en tilføjelse: Jeg glemte selvfølgelig de moderne kommunikationsformer
som chat, SMS og MMS. Det kan være dem, de kvindelige computernørder
benytter sig mest af.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Anita

Dato : 30-12-03 19:56

> [...]

> den type kvinder, er man nok nødt til at bevæge sig ud i den virkelige
> verden, hvor mennesker mødes, og sød musik måske opstår.

Det er vist Puk du tænker på her. Men jeg kan nu også godt lide at lege med
computere

Venligst Anita

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 30-12-03 20:33