Hvad koster Jeres katte pr. mdr.
Fra : Helle

Dato : 13-12-03 16:06

Hejsa.

Min kæreste og jeg skriver altid ind i et regneark hvor mange penge vi
bruger på forskellige ting. Gennemsnitligt bruger vi 800 kr om mdr på 2
katte. Dette dækker dyrlæge, foder, grus, legetøj og alt andet der vedrører
kattene. Er det ikke temmelig mange penge pr. mdr?? begge vores katte er
indekatte. Dvs. et gennesnit på 400 kr. pr kat/mdr.
Økonomien er temmelig strid her for tiden og jeg forsøger at spare hvor der
kan spares. Jeg går pt. også arbejdsløs og får kun udbetalt 4300 kr om mdr -
ikke ret meget. Håber virkelig jeg kan finde mig et deltidsjob. Nå, men det
korte af det lange er, hvor mange penge ligger jeres gennemsnit på pr.
mdr/kat?.
Er der nogle gode fif til måder vi kan spare på? vi bruger Hills foder fra
dyrlægen og Extreme Classic grus (kan ikke købe hos Zooplus da vi ikke har
visa).

Kæresten har sagt, at når jeg har fundet mig et arbejde og der er mere styr
på økonomien og når der er penge i overskud hver mdr, så må jeg købe mig en
kat mere. Så I kan godt se hvorfor jeg ihærdigt forsøger at få styr på
økonomien ikk??? *gg* Vil meget gerne have en maine coon mere tror jeg..vi
må se.

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Fra : zasha

Dato : 13-12-03 17:23

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattene. Er det ikke temmelig mange penge pr. mdr?? begge vores katte er
> indekatte. Dvs. et gennesnit på 400 kr. pr kat/mdr.
<klip>
> [...]
> på økonomien og når der er penge i overskud hver mdr, så må jeg købe mig

Hej Helle :)

Jeg regner aldrig på den slags, så jeg kan ikke svare dig helt konkret, men
jeg har mine katte som første prioritet, så nyt tøj og andre luksusting,
kommer i anden række...men 400kr/md. lyder da meget sandsynligt, for mine
katte er meget forkælede ;)

Men bare et tip mht. job: prøv at kikke her:
http://www.temp-team.dk

Jeg har lige fået arbejde gennem dem, var til et interview på en 1½ times
tid, og det tog så kun en lille uge før de ringede at nu havde det et
job....det er "kun" et vikariat...i første omgang, men det kunne jo være :)

(Iøvrigt forstår jeg aldrig at det ofte er manden der "bestemmer" om pigen
må få en kat...men jeg er måske for "frigjort"?)

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html

Fra : Helle

Dato : 13-12-03 17:35

KLIP
> (Iøvrigt forstår jeg aldrig at det ofte er manden der "bestemmer" om pigen
> må få en kat...men jeg er måske for "frigjort"?)
>
> Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
>
> http://hei.homepage.dk/godter.html

Grunden til at min kæreste bestemmer er fordi det er ham der betaler det
meste her. Jeg betaler ikke engang halvdelen af det der er min andel i
husleje, mad osv. Jeg har nemlig enormt lille indtægt. Han har ikke noget
imod at få en kat mere men det kræver at vi kan klare os igennem en mdr med
overskud i stedet for minus 4000 kr som det har kørt på det sidste års tid.
Forståeligt nok!

Tak for tippet mht. job - det er dog vigtigt for mig at jeg kan få et fast
arbejde og ikke vikariat.

Mvh Helle

Fra : Vibeke

Dato : 13-12-03 17:44

> Tak for tippet mht. job - det er dog vigtigt for mig at jeg kan få et fast
> arbejde og ikke vikariat.

Jeg vil bare lige sige at jeg har arbejdet som vikar siden 1/8 i år, og har
arbejde frem til 31/3 næste år. I hele den periode har der kun været to dage
hvor jeg ikke har haft arbejde, så det er næsten lige så godt som fast
arbejde. Man er jo også ansat så man kan sige op når man vil - så hvis man
får et fast job - kan man bare hoppe fra.

www.manpower.dk har virket for mig :) Jeg dog ikke om de har nogen jobs i
dit område :)

/Vibeke

Fra : Charlotte

Dato : 13-12-03 17:52

Hej igen Helle

> Tak for tippet mht. job - det er dog vigtigt for mig at jeg kan få et fast
> arbejde og ikke vikariat.

Jeg må lige sige, at Temp-Team også har faste jobs - ikke kun vikariater

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : zasha

Dato : 13-12-03 19:43

> [...]
> Forståeligt nok!
>
> Tak for tippet mht. job - det er dog vigtigt for mig at jeg kan få et fast

Hej Helle

De formidler også faste jobs :)
Jeg sagde bare ja tak til vikariat....fordi det passer mig glimrende :))

Jeg var ikke "ude med riven" efter dig specielt, der er bare utroligt mange
piger der "ikke må" få kat/flere katte/dyr for deres kæreste....det har jeg
aldrig helt forstået, men jeg er også single ;)

Held og lykke med jobsøgningen og kattene *smil*
http://hei.homepage.dk/godter.html
Så er der endnu flere godter :)

Fra : KatjaStrofen

Dato : 13-12-03 20:41

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

>der er bare utroligt mange
> piger der "ikke må" få kat/flere katte/dyr for deres kæreste....det har
jeg
> aldrig helt forstået, men jeg er også single ;)

Tjaeh selvom jeg er single - kan jeg skam godt forstå det. Jeg gider ikke
selv have huset fyldt med katte - jeg synes en er rigeligt. - ligesom jeg
heller ikke vil være interesseret en en fyr som partou skal have 7 hunde -
eller 4 larmende og krævende papegøjer.

Køb af kæledyr er noget man finder ud af i fællesskab - og bør absolut ikke
presses ned over folk som ikke har et ønske om disse.

Katja

Til selve spørgsmålet omkring hvad min kat koster om måneden vil jeg skyde
på ca 100 kroner - det er dog uden dyrlægeudgifter. - jeg satser ikke på
nogle store af dem - katten er blevet kastrat... så nu er det kun diverse
vacciner.

bruger vel for 30 kroner kattegrus om måneden og en pose hills til 270
kroner holder ca 3-4 måneder.

legetøj er ikke noget vi gør os i.. ligesom dyre store klatretræer som
fylder og ikke pynter heller ikke er noget der bruges udgifter på [min
mærkværdige perser klatrer på en gammel dør]

Jeg må derfor erkende - jeg kan have svært ved at forstå hvordan man kan
betale så meget pr kat.. medmindre det vitterligt er dyrlægeregningerne der
surt nok presser prisen opad.

Fra : Jette Nielsen

Dato : 14-12-03 00:11

> Helle skrev:
> Tak for tippet mht. job - det er dog vigtigt for mig at jeg kan få et fast
> arbejde og ikke vikariat.

Et vikariat er ofte starten på et fast arbejde... på min arbejdsplads
fik vi fornylig en vikar til kantinen, og hende har vi lige fastansat.
Så et vikariat er ofte en god måde at få "foden indenfor"

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 14-12-03 09:22

Jette Nielsen <jniKATTE@BAKKEomnix.dk> wrote in

> [...]
> arbejdsplads fik vi fornylig en vikar til kantinen, og hende har
> vi lige fastansat. Så et vikariat er ofte en god måde at få "foden

Jeps, det tænkte jeg også på. Jeg startede selv som en form for vikar
hvor jeg er. Det skulle have lavet en lille ekstra produktion som
skulle vare ca 7-8 uger, det er 10 år siden i April

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Charlotte

Dato : 14-12-03 09:53

Godmorgen

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i

> Jeps, det tænkte jeg også på. Jeg startede selv som en form for vikar
> hvor jeg er. Det skulle have lavet en lille ekstra produktion som
> skulle vare ca 7-8 uger, det er 10 år siden i April

Mit job gennem Temp-Team er fast - og det har det været hele tiden og jeg
ved, at de også har faste jobs....så det er da bare med at prøve - også selv
om det er et vikariat - det kunne jo være, det var et barselsvikariat - det
er jo over en længere periode?!

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Charlotte

Dato : 13-12-03 17:46

Hej Helle - og Heidi

> "Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> vedrører
<klip>

Jeg tør heller ikke regne på sådan noget. Men jeg vil da sige, at du kan
måske spare på maden - prøv at bestille en prøvepakke fra www.olivers.dk -
her kan du få en prøve-pose med smags-hapsere. Det er ikke så dyrt, som
mange dyrlæge-produkter. Vores misser er vilde med det - men vi er jo alle
forskellige - men det er da forsøget værd.

> [...]

> tid, og det tog så kun en lille uge før de ringede at nu havde det et
> job....det er "kun" et vikariat...i første omgang, men det kunne jo være
:)

Vil gerne slå et slag for "Tempo-Team" også: god betjening, dejlige
mennesker og gode muligheder for både vikar- og varigt job.

Taler også af erfaring jobmæssigt og hvad medarbejdere angår. Rigtig god
service så prøv bare Helle.

> (Iøvrigt forstår jeg aldrig at det ofte er manden der "bestemmer" om pigen
> må få en kat...men jeg er måske for "frigjort"?)

Aaaarh - lidt fedteri skal der vel være - så må manden få lidt til pc´eren -
så er han glad...man skal bare sørge for at lade idéen bygge op - så han til
sidst tror, det er hans idé at få et missebarn mere

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : Helle

Dato : 13-12-03 18:10

> Men bare et tip mht. job: prøv at kikke her:
> http://www.temp-team.dk

Tak for jeres råd om job - jeg vil søge disse steder som I nævner

Mvh Helle

Fra : Vibeke

Dato : 13-12-03 17:38

Nå, men det
> korte af det lange er, hvor mange penge ligger jeres gennemsnit på pr.
> mdr/kat?.

Tja, man har jo forskellige måder at regne det ud på. I mit budget er der
kun regnet med dyrlægeregninger og foder. Det bliver 400 kr pr mrd. - Men
det er for tre katte (En stor MCO og to huskatte).
Jeg fodre med RC's MCO og har en dyr dyrlæge. Mine katte er udekatte, men
har dog en bakke indenfor. De bruger den dog yderst sjældent - så
kattegruset er ikke en udgift der er værd at regne med. (under en pose EC om
året).
Mht kattelegetøj så laver jeg meget selv, men jeg køber vel for ca. 200 kr
om året.

Mht sparetips, så kan jeg ikke rigtig se hvor du skulle spare. Du har jo
fundet et foder som kattene kan tåle, så det ville jeg holde fast i. Mht
gruset så ville jeg ikke selv vælge noget andet. Fjerner du kun klumperne?

Jeg har så også nogen udgifter som du ikke har - til loppemiddel, halsbånd
og magneter til kattelemmen, men det løber op i ca. 500 kr om året.

Men jeg syntes 800kr lyder rimelig dyrt for 2 katte.

Mvh
Vibeke

Fra : Helle

Dato : 13-12-03 18:07

> [...]
> og magneter til kattelemmen, men det løber op i ca. 500 kr om året.
>
> Men jeg syntes 800kr lyder rimelig dyrt for 2 katte.

Ja jeg fjerner klumperne i EC gruset en gang om dagen. Ja 800 kr ér mange
penge synes jeg men Hills er de rigtig glade for og de har haft probs med
maven længe og endelig er begge maver 100% i orden. Så her vil jeg helst
ikke skifte. Det gælder selvfølgelig om at købe så store poser foder som
muligt da det så bliver billigere. En pose EC 16 kg koster alligevel 159 kr
her i Svendborg - lidt mange penge. Der SKAL være penge til dyrlægen og
ordentligt mad - ingen diskution dér og det er såmænd heller ikke de to
steder jeg vil spare. Men HVIS der nu sad en lumsk person der ude som liiige
havde et brilliant råd så vil jeg gerne høre det

Mvh Helle

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 13-12-03 17:51

Helle wrote:
> [...]
> vedrører kattene. Er det ikke temmelig mange penge pr. mdr?? begge
> vores katte er indekatte. Dvs. et gennesnit på 400 kr. pr kat/mdr.

Vi køber Iams til vores hankat, han er indekat. Vi har lige købt 8kg til
kr.295,- hvilket svarer til kr.36,88 pr. kg.
Han skal have 65g om dagen, hvilket vil sige at der er til 15dage i en 1kg's
pose.
Pr. måned spiser han altså for kr.73,75. Udover det har vi udgifter til
loppekur, årlig vacc. og evt. ormekur samt godbidder+legtøj.
Loppekuren koster 168,75,- for 4 pipetter, gives hver 2.måned. Det giver
kr.253,13 pr. år., kr.21,10 pr. måned.
Vacc. koster kr.230,-, udføres 1 gang årligt svarende til kr.19,17 pr.
måned.
Ormekur har han fået i år så den regner vi også med. kr.78,25, svarer til
kr.6,52 pr. måned.
Godbidder+legetøj er under kr.100,- pr. år. Han vil helre få en bid af mor's
eller far's aften-mam, og legetøj er meget sjovere når det er noget man selv
har fundet, ex. en vinprop.
Vi købte 16kg Extreme Classic Kattegrus til kr.149,- der er nok til ~3md.
Det giver kr.50,- pr. måned

Ialt
73,75
21,10
19,17
6,52
50
/godbidder+legetøj/
~kr.175,- pr. måned.

Jeres katte er maine-coon's hvilket nok giver en lidt større udgift til ex.
børster, kam osv. Men at det render op i 400,- pr.kat pr.måned forstår jeg
ikke. Må vi høre hvad i bruger pengene på? Sådan en dejlig langhåret misser
skal måske også til "frisøren" en gang i mellem, eller hvad? Ja der er
sikkert nogle udgifter vi ikke kender til ved at have race-kat.

Med venlig hilsen
Gitte, 3D og Brian.

Fra : Helle

Dato : 13-12-03 18:09

> [...]
> skal måske også til "frisøren" en gang i mellem, eller hvad? Ja der er
> sikkert nogle udgifter vi ikke kender til ved at have race-kat.

Ja min ene kat er en Maine Coon og han ÆDER helt vildt fordi han jo vokser
meget. Den anden er en Birma. Jeg har de børster og kamme som jeg skal bruge
så dem skal jeg ikke købe flere af. Nej mine katte går ikke til frisør men
vi har en del gange været nødt til at tage til dyrlægen for at få barberet
nogle hårknuder af maine coonen. Måske jeg bare køber for meget legetøj til
dem?...her må jeg nok forsøge at spare. Vi har været en del hos dyrlægen i
år...og det koster jo

Mvh Helle

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 19:10

On Sat, 13 Dec 2003 18:09:18 +0100, "Helle"
<mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote:

> Måske jeg bare køber for meget legetøj til
>dem?...her må jeg nok forsøge at spare. Vi har været en del hos dyrlægen i
>år...og det koster jo

Man må kunne købe en speciel saks, så man kan få de hårknuder væk
inden det bliver nødvendigt at ta' til dyrlægen, og mht legetøj, så
lad være med at lade dig friste af alle de lækre farvestrålende ting,
som der bliver lokket med. Mine katte har ødelagt deres dyrt indkøbte
legetøj på under 5 minutter, men en papirskugle eller staniolkugle
eller et sammensyet garnnøgle kan de få uger til at gå med. Og skulle
det blive lidt for gennemgnasket, så har man altid et nyt stykke
legetøj ved hånden. Det kan godt være at det ser billigt ud, men det
er kattene faktisk ret ligeglade med.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Helle

Dato : 13-12-03 22:55

<Leyna> wrote in message news:m8lmtvcidb6ml030beb6b158tdjjm9h199@4ax.com...

> [...]
> --
> Leyna
> Big Girls - Lidt mere end gennemsnittet.

Ja det har du ret i - tror også snart at mine katte har alt hvad der findes
i samtlige variationer *g*. De har så riiiigeligt så her kan jeg i hvert
fald spare penge og du har ret: hjemmelavet legetøj er altså et hit. Især
mine hårelastikker. Men nogle hårelastikker er trods alt billigere end et
eller andet smart skrigende farvestrålende stykke legetøj

Mvh Helle

Fra : Jette Nielsen

Dato : 13-12-03 16:42

> [...]
> kattene. Er det ikke temmelig mange penge pr. mdr?? begge vores katte er
> indekatte. Dvs. et gennesnit på 400 kr. pr kat/mdr.

Jeg har aldrig regnet på hvor meget jeg bruger på mine to katte, men det
er i hvert fald ikke mere end 500 kr. pr. måned.

Når vi køber mad, køber vi 10 kg ad gangen, og de får ikke andet end
tørfoder.
Vi køber ikke ret meget legetøj, måske en smule en gang hver anden måned.
Vi bruger kattegrus der er meget drøjt (super carino).
Dyrlægeregninger har vi (7-9-13) aldrig haft ret mange af, udover de
sædvanlige vacciner.

Det er nok svært at sammenligne katte-budget, da der jo er stor forskel
på katte hvad dyrlægebesøg angår... vi er heldige at vi har nogle raske
og robuste katte, der aldrig fejler noget, hvor andre måske er mere
uheldige, og så er der naturligvis flere dyrlægebesøg med ude- end med
indekatte.

Fra : Signe

Dato : 13-12-03 18:37

Hej Helle

Jeg tror det er meget svært for jer at beregne hvormeget man reelt
bruger på kattene hver måned.
Da I jo har været virkelig uheldige og været rigtig meget til dyrlæge.
I kunne måske prøve at regne på hvormeget der normalt bruges på dyrlæg
f.eks den årlige sundhedsundersøgelse og så 1 gang mere.
Herhjemme er kattene kun til tjeck en gang årligt og så hvis der sker
noget uheldigt.

Så jeres 800 kr er jo meget, men det er forhåbentlig ikke ikke det i
skal bruge på dem hver måned næste år...

Så tænk over hvad det vil koste hvis ikke de har så store
maveproblemer, som jo har kostet meget i både dyrlæge og ikke mindst
skånekost.

Bare lidt tanker herfra :)

Mange hilsner fra
Signe
On Sat, 13 Dec 2003 16:05:51 +0100, "Helle"

Fra : Jannie Ø. Rasmussen

Dato : 13-12-03 18:34

Hmmmmmmmmmm, svært spg.
Men jeg tror at vi også bruger 400 kr/pr mdr.
Og vi har også 2 katte, har dog snakket om at skal have en til, men det
kommer an på om vi får killinger først, hvilket jeg håber på.
Men det bliver først engang i fremtiden for vores hunmis er ikke kommet
i løbetid endnu og hun skulle lige først vente til hun kommer i løbetid
anden gang!!

Så vi må se hvad fremtiden bringer, det kunne jo være at man lige fik en
i farten!!!

Med venlig hilsen
Jannie Ø. Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ida

Dato : 13-12-03 18:57

--
> [...]
>
> Mvh Helle
>
> --
> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Hejsa Helle *s*
Jeg har et par gange forsøgt at regne ud, hvor meget det koster mig at have
de katte jeg har og jeg stopper altid inden jeg får det hele med *G*

I år

Foder ca 10000 kr RC om året. ( hertil kommer fisk, kylling, mælkeerstatning
osv - det er ikke regnet med )
Grus er Sille fra Fakta ca 3000 kr om året.
Jeg har købt for 1800 kr klatremiljøer,
ca 1000 kr på shampoo og diverse,
omkring 20.000 kr på dyrlæge *piv* men det er så også med vacciner og
attester til de 13 killinger jeg har haft, samt en meget dyr neutralisering
af en pige med livmoderbetændelse,
13 stamtavler koster 1950 kr,
køb af ny pige 5000 kr
Udstillingsgebyrer, abonnement til klubber, køb af transportkasser og så
videre er ikke regnet med, ej heller de ting som kattene ødelægger, flænser,
spiser eller blot elsker i stykker

Udgifter i alt år 2003 - og der skal nok være nogle jeg lykkeligt har
glemt - 42750 kr

Salg af katte i år har givet en indtægt på 28000 kr

Underskudet er på 14750 kr, fordelt på 12 måneder, koster det mig 1229,17 kr
pr måned, at have pt 8 katte gående og i løbet af året 13 killinger i 3
måneder.

Jeg har abonnement hos Falck til ca 170 kr om året og da jeg ikke har bil,
så tjener de penge sig meget hurtigt ind, da jeg slipper for at transportere
kattene med bus, tog og taxa til dyrlæge.
Legetøj er jeg ikke så slem til at falde for - der ryger et par små pelsmus
og nogle drillepinde i kurven ind imellem, men alle kattenes bedste legetøj
er pt en huskeseddel, der har været en tur med i vaskemaskinen og nu blot er
en hård papirkugle - det er da billigt *G*
Papkasser i alle størrelser, med huller klippet i siderne, er endnu et
billigt hit - nok er de ikke kønne, men kattene kan få meget tid til at gå
med dem *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : zasha

Dato : 13-12-03 19:48

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
<klip>
> Papkasser i alle størrelser, med huller klippet i siderne, er endnu et
> billigt hit - nok er de ikke kønne, men kattene kan få meget tid til at gå
> [...]

Hvilken god ídé, det vil jeg straks prøve *smil*

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Charlotte

Dato : 13-12-03 20:11

"Ida" <mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> skrev i en meddelelse
<klip>

> Hvilken god ídé, det vil jeg straks prøve *smil*

Kan jeg også kun anbefale - dog skal man, hvis man har en tungere kat -
sørge for at understøtte "låget", da mislingen eller falder igennem *fnis*
Det ser ret morsomt ud, når "gulvet" falder sammen under en 6½ kg. tung kat,
fordi han skal stå og kigge ind i top-hullet efter damen derinde...

(Mmmm Heidi...man bliver sg da jule-lækkersulten af at kigge på din side...)

KH
Charlotte
www.skovkatten.dk

Fra : zasha

Dato : 13-12-03 22:54

<klip>
> (Mmmm Heidi...man bliver sg da jule-lækkersulten af at kigge på din
side...)

> KH
> Charlotte
> www.skovkatten.dk

</klip>

uhmmmm....jow ;)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-12-03 15:40

> Jeg har abonnement hos Falck til ca 170 kr om året og da jeg ikke har bil,
> så tjener de penge sig meget hurtigt ind, da jeg slipper for at
transportere
> kattene med bus, tog og taxa til dyrlæge.

Se det er lidt interessant. Jeg har nemlig heller ikke bil og bruger mange
penge på taxa. Somme tider kommer misserne dog med i bussen, og det er da
heller ikke noget problem, men alligevel træls at slæbe store
kastrater......

Jeg har tidligere spurgt falck om hvad de mener med de betingelser der står
på deres hjemmeside omkring "falck kæledyr" men de vendte aldrig tilbage til
mig.
Du er jo også opdrætter, ikk? ... alligevel har du det abb. Det jeg hæfter
mig ved er:
" For større dyr (f.eks. heste, køer og får) samt kenneldrift og lignende må
der tegnes et særskilt abonnement. "
Ved du hvor grænsen er? Du giver jo kun de ca 170,- om året. Så du hører da
ikke under "kenneldrift og lignende" ??

Kopieret fra www.falck.dk
Falck Kæledyr
Med et abonnement på Falck Kæledyr er du og dit kæledyr bedre hjulpet.
Bliver din hund eller kat syg, kører vi både dig og dyret til og fra
dyrlæge, dyreklinik eller dyrehospital i amt og naboamt. Efter en eventuel
indlæggelse eller aflivning, sørger vi også for din hjemtransport.

Abonnementet dækker kun mindre kæledyr som f.eks. hund, kat og hamster. For
større dyr (f.eks. heste, køer og får) samt kenneldrift og lignende må der
tegnes et særskilt abonnement.

hilsen Nina

www.tendertribes.dk

Fra : Ida

Dato : 14-12-03 16:29

--
"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

For
> større dyr (f.eks. heste, køer og får) samt kenneldrift og lignende må der

Hej Nina *s*
Se de betingelser kendte jeg 'heldigvis' intet til, da jeg købte mit
abonnement - jeg fik det anbefalet af en veninde og kontaktede så Falck der
sørgede for resten.
Jeg har ingen problemer haft på noget tidspunkt og de, jeg har kørt med,
kender mig efterhånden godt og ved jeg er opdrætter - kører mig og kattene
frem og tilbage og spørger interesseret til, hvad der er sket i opdrættet
siden sidst.

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-12-03 18:01

> [...]
> frem og tilbage og spørger interesseret til, hvad der er sket i opdrættet

Jamen så gør jeg ski det samme. Jeg køber bare et abb, stiller ikke
spørgsmål, men svarer på hvad jeg bliver spurgt om.
Tak for din info

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Ida

Dato : 14-12-03 21:35

--

> [...]
>
> Jamen så gør jeg ski det samme. Jeg køber bare et abb, stiller ikke
> spørgsmål, men svarer på hvad jeg bliver spurgt om.

En rigtig god julegave til sig selv ;-P

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-12-03 21:47

> En rigtig god julegave til sig selv ;-P
>
> Ida
>
> CorkyCoon
> www.maine-coons.dk

Bestemt! Jeg kan knap komme til dyrlægen og tilbage igen i taxa en gang, for
de penge et årligt abb. koster (ja jeg bor lidt langt væk fra
civilisationen)... så jeg håber bestemt det kan lade sig gøre.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-12-03 19:37

> [...]
>
> Mvh Helle
>
> --
> Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

Hej Helle
Jeg køber mit foder hos www.olivers.dk . Her giver jeg 499,- for 15 kg og
jeg har kun købt to poser i år (cheeta flyttede først ind i sommers). De
giver smagsgaranti og ellers kan du bestille en gratis prøve. Begge mine er
vilde med det og har ikke problemer med pels eller mave. Så det er da
billigt. Du kan også se hvad andre mener om det her:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/produkter/showproduct.php?productid=169&id=2
Ellers køber jeg kattegrus i Fakta, det der klumper. Det koster ca 26 kr for
en pose og her er der til lidt over en uge.
Det giver et samlet regnestykke på ca. 187 kr om måneden. Hertil kommer så
dyrlæge, hvilket ikke er så meget da begge mine katte er indekatte. Så alt i
alt vil jeg tro de koster 250-300 kr om måneden i snit med alt (legetøj,
kræs og dyrlæge)

Hilsen Linda

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 20:10

> [...]
> Hejsa.

>Nå, men det
> korte af det lange er, hvor mange penge ligger jeres >gennemsnit på pr.

Hejsa

Jeg har 1 stk. indendørskat. Huskat. Mit regnestykke ser sådan ud:

Grus: 2 poser Hvidt Klumpende af mærket "Pet Shop" (købes i Prima): 50
kr./mdr.

Mad: 2 poser RC light 400 g + 1 pose RC Hair & Skin 400 g: 96 kr/mdr. (Det
er det foder, han fungerer bedst på. Og bedst kan lide. Jeg køber ikke
større mængder af gangen af kattemad, da jeg ikke har opbevaringsplads til
det.)
Desuden bruger jeg 12 aluposer fra Kitekat: 30 kr./mdr.

Legetøj: Køber af og til et nyt stykke legetøj. Det hænder, at han smider
ynglingslegetøjet væk. Pris: Max. 10 kr./mdr

Guf: En pakke Kitbits fra Whiskas. Vi gør det ikke så meget i katteguf
herhjemme. Han vil hellere snaske lidt i min mad (Kolde, kogte
pastaskruer er GUF for ham. *g*)

Alt i alt: 250 kr./mdr. Dertil kommer den årlige vaccination.

Tina og Mis

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 13-12-03 22:58

Helle skrev i en meddelelse...
> Nå, men det
> korte af det lange er, hvor mange penge ligger jeres gennemsnit på pr.
> mdr/kat?.

Hej Helle

Jeg har faktisk lige selv siddet og bakset med sådan et regnestykke, da jeg
syntes at jeg havde en del problemer med at få mit rådighedsbeløb på 2500
kroner til at slå til hver måned.

Jeg endte op med at jeg for tre huskatte i varierende alder og størrelse
gennemsnitligt spytter ud med 500 kroner om måneden - eksklusive
dyrlægeregninger og legetøj.

I regnskabet indgår:
RC foder i 10 kilos poser, varierer indtil videre imellem Light og Indoor -
har planer om at januars indkøb skal være af Siamese. 10 kg holder ca 2
måneder her i familien - ofte et par ekstra uger.
Pr. måned er der indregnet 3x12 alu-poser fra enten KiteKat eller Whiskas -
misserne får én til deling hver aften og så er der et par stykker til overs
i regnskabet.
Grus fra EverClean (Hundedyrt, men Gizmo tissede på gulvet da jeg forsøgte
at gå over til Extreme Classic.)
Der bruger jeg cirka en kasse på 10 kg om måneden til to kattebakker. De
sidste par gange har jeg dog været så heldig at støde på et tilbud med 3 stk
til 2 stk's pris, så jeg har slæbt kattegrus til huse.

Udenfor budgettet er som sagt dyrlægebesøg, men der kunne jeg så lægge ca.
100 kroner oveni om måneden for det årlige helbredstjek og vaccination.

Og legetøj og godbidder skal ikke regnskabsføres her i huset, det er
impulskøb der oftest hænger sammen med mine egne indkøb af "legetøj" og guf
af en eller anden slags.

Der er også plads til lidt Zoolac og kattemalt i regnskabet - og måske endda
en enkelt stuebambus eller to - resten går under potteplanteudgifterne

Mvh Tina, Gizmo, Freya og Devi
www.gizzemissen.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-12-03 03:57

Helle wrote:

[Snip 400 per måned per kat]

Synes det lyder dyrt, tror regningen er mellem 100 og 200 kroner om måneden
herhjemme. Den eneste faste udgift går til foder, og det er ikke så galt
igen.. Katten spiser ikke så frygtelig meget og vi har lige vundet en kæmpe
pose Hill's som den ser ud til at være glad for.. Dyrlægebesøg har der ikke
været nogen af i 10 år, det sidste besøg den havde var for at blive
kastreret..

>Vil meget gerne have en maine coon mere tror jeg..vi må se.

Jeg kunne også godt tænke mig sådan en.. Men det må blive når jeg flytter..

Nu har jeg set at vi begge to bor i Svendborg, så jeg vil lige høre hvilken
dyrlæge du bruger? Vi bor meget kort fra det store dyrehospital på
Ryttervej/Faaborgvej og har benyttet det til kastrering af 2 katte.. Og det
var da flinke mennesker derovre, og det hele gik bare perfekt :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Helle

Dato : 14-12-03 10:25

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote in message
> [...]
det
> var da flinke mennesker derovre, og det hele gik bare perfekt :)

Hej Anders.

Nej hvor hyggeligt! endelig en fra området her ja vi benytter også
Svendborg Dyrehospital og er primært hos Jens Ulrich der nede - fantastisk
mand som bare er SÅ god til katte. Det ér lidt dyrt på dyrehospitalet men
sikke en fantastisk betjening man får - utrolig professionelle og varme
mennesker.

Mvh Helle

Fra : DK-Pisik

Dato : 14-12-03 13:40

Hej Helle

Jeg får det ca. til at rende rundt med et budget på kr. 2500,- i mdr.
fordelt over 7 katte og stor hund. - men dette budget dækker så foder,
kattesand, dyrlæge, legetøj, kattebøger, udstillingsbebyr mv. og skal lige
siges vi altså også har haft en del dyrlæge regninger det sidste år... så
jeg synes kr. 400,- pr. kat for dig lyder vanvittig dyrt.

/ Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk

Fra : Helle

Dato : 14-12-03 13:49

"DK-Pisik" <tumling@gmx.net> wrote in message
> [...]
> siges vi altså også har haft en del dyrlæge regninger det sidste år... så
> jeg synes kr. 400,- pr. kat for dig lyder vanvittig dyrt.

Ja det synes jeg jo også. Det er vildt at du kan få det til at løbe rundt.
Jeg er nok bare for nem at friste med nye smarte katteting..

Mvh Helle

Fra : dpl

Dato : 14-12-03 14:21

Hej Helle!
Nu blev jeg helt inspireret til at kigge lidt på udgifterne til vores
katte, og det kom til at se sådan ud:

Totale udgifter pr. månede: 1000-1200 kr. Vi har for tiden 10 katte i
huset, så det bliver 100-120 kr. pr. kat pr. månede. Det er inklusive
foder, grus og sundhedscheck og vaccinationer.

Jeg vil derfor nok mene du ligger i overkanten med 400 kr., og kan prøve
at nævne hvad jeg gør for at spare på udgifterne.

Foder: Godt kvalitetsfoder (Olivers) købt i store portioner. Man kan få
nogle smarte beholdere hvor der er plads til 15 kg, og hvor foderet kan
holde sig. Man sparer MANGE penge ved at købe stort ind. Dette gælder
alle kvalitetsmærker.

Godbidder: Gør vi os ikke meget i. Flere gange om ugen får kattene dog
en stor skål med dåsemad blandet op med masser af vand. De slubrer det
hele i sig, elsker det, og får ekstra vand samtidig. Bestemt et
højdepunkt i deres hverdag. Desuden køber jeg kæmpe-dåser med 1000
gærtabletter hos Matas, sådan en holder meget længe her.

Grus: Har fravalgt de helt dyre mærker, og køber klumpende hvidt
kattegrus i supermarkedet (Super Best). Efter at have prøvet begge dele,
mener jeg at dette mærker lever 95% op til de allerbedste. Priser er ca.
22 kr. for 8 kg. Vores katte har dog også en udendørs sand-bakke de kan
bruge i løbegården. Den skifter jeg hver uge, med sand vi alligevel har
liggende.

Dyrlæge: Er heldigvis velsignet med meget sunde katte, så der har ikke
været ret mange ekstraordinære udgifter. Men det er altid en god ide at
samle f.eks. vaccinationer sammen til samme konsultation, så sparer man
gebyr hver gang. Er man en flittig kunde, og har man evnen, kan man også
snakke sig til rabatter...

Legetøj: Ikke noget vi bruger penge på. Heller ikke huler, puder osv. I
stedet laver vi selv en del ting, ofte med udgangspunkt i hvad kattene
selv synes er sjovt. Gamle cornflakes-pakker, hønsefjer, små stykker
pels osv. Papkasser er gode til huler og megen anden leg. Det er ikke så
kønt som al det købe-krams man kan få, men det er gratis, og kan smides
ud når det er ødelagt, uden at man ærger sig. Transportkasser uden døren
er gode som små huler hvor man kan søge fred. Og kattene vænner sig til
dem, så de tager turen til dyrlæge osv. meget roligere synes jeg.

Håber du kan bruge nogle af rådene. Undgå impulskøb af dimser, samt
storkøb af mad, vil jeg mene er de steder hvor man sparer flest penge!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle

Dato : 14-12-03 15:45

> [...]
> Håber du kan bruge nogle af rådene. Undgå impulskøb af dimser, samt
> storkøb af mad, vil jeg mene er de steder hvor man sparer flest penge!

Jeg har nu fået en del råd og VED at jeg skal prøve at undgå de impulskøb.
Tusind tak for jeres hjælp

Mvh Helle

Fra : Vibeke

Dato : 14-12-03 22:21

(kan ikke købe hos Zooplus da vi ikke har
> visa).

Et Visakort koster da ikke meget. Jeg giver 150 kr om året for det (kan
sikkert gøres billigere) og mon ikke det kan tjene sig hjem?

/Vibeke

Fra : Vibeke

Dato : 14-12-03 22:28

"Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> (kan ikke købe hos Zooplus da vi ikke har
>
> Et Visakort koster da ikke meget. Jeg giver 150 kr om året for det (kan
> sikkert gøres billigere) og mon ikke det kan tjene sig hjem?

Man skal dog lige holde øje, for Zooplus kan slet ikke gøre det så billigt
som der hvor jeg køber mit kattemad.

/Vibeke

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 11:19

--

> "Vibeke" <vibeke1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man skal dog lige holde øje, for Zooplus kan slet ikke gøre det så billigt
> som der hvor jeg køber mit kattemad.
>
> /Vibeke

Hej Vibeke *S*
Må vi høre hvor du køber ind henne ?
En krone sparet er immervæk en krone tjent

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Vibeke

Dato : 15-12-03 19:58

> Må vi høre hvor du køber ind henne ?
> En krone sparet er immervæk en krone tjent

Bestemt :) Sundby dyrehandel - på Øresundsvej - på Amager :)
(http://www.sundbydyrehandel.dk/), og så ligger der en jet-station lige i
nærheden som altid har vildt billig benz, så det bliver altid en
kombi-sparetur *G*

/Vibeke

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 20:05

--

> [...]
> (http://www.sundbydyrehandel.dk/), og så ligger der en jet-station lige i
> nærheden som altid har vildt billig benz, så det bliver altid en

Hejsa Vibeke *s*
Tak for det - det er sandelig billigere end de fleste steder og mon ikke jeg
kan lokke svigerfar til at køre mig i bilen, hvis han kan spare et par
kroner på benzin til hjemturen? *G*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Vibeke

Dato : 15-12-03 20:06

> Tak for det - det er sandelig billigere end de fleste steder og mon ikke
jeg
> kan lokke svigerfar til at køre mig i bilen, hvis han kan spare et par
> kroner på benzin til hjemturen? *G*

Jep det er nemlig super-billigt, og ham der har den er utrolig rar og
venlig.

/Vibeke

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 15-12-03 21:00

Re: Sundby Dyrehandel

> Jep det er nemlig super-billigt, og ham der har den er utrolig rar og
> venlig.
>
> /Vibeke

Har lige fået grus derfra for første gang. Nu har I jo ravet helt vildt over
Extreme Classic herind, så jeg måtte lige handle. Og da jeg skal have
leveret, køber jeg stort ind. Håber bare at bæsterne kan lide det *S*

Nå, normalpris for 16 kilo EC er 149 kr. Eftersom jeg bestilte 10 sække, fik
jeg 2 sække gratis og en sækpris på 139 kr. for de øvrige. Hvilket er en
kilopris på 7,40 incl. leveringen, som er 30 kr. for at bringe fra Amager
til Frederiksberg. Ved ikke lige om han kører til Virum.

Men ja, han er rigtig flink og rar, vi fik lige en sludder, mens han fik
pusten efter at have slæbt de der 192 kilo grus op på 2. *S* Desuden leverer
han efter 18.30, hvilket jo er en fordel for det arbejdende folk. Og så
nævnte jeg kattemad, hvorefter han begyndte at tale om rabat, når man køber
i store mængder. Jeg gik dog ikke nærmere ind i det, da kattene har godt 30
kilo at kæmpe sig igennem først.

M.v.h.
Lise ( og kattene der lider alle lider af akut
krudtirøvenjegergodtnokudepåskrammer over at være lukket inde i stuerne
p.t.)

Fra : Ida

Dato : 15-12-03 21:06

--
"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3fde12bc$0$29351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> kilopris på 7,40 incl. leveringen, som er 30 kr. for at bringe fra Amager
> til Frederiksberg. Ved ikke lige om han kører til Virum.

Skidt med om han ikke leverer, men hvis han gør, så er det blot endnu
bedre - jeg har som sagt ingen bil

> [...]
køber
> i store mængder. Jeg gik dog ikke nærmere ind i det, da kattene har godt

Se det er så en af de ting jeg gerne vil gå nærmere ind på med ham - det
lyder yderest interessant og jeg vil gribe knoglen og ringe ham op i morgen.
30 kg herhjemme forslår jo som en skrædder i H******
Jeg giver lige lyd herinde, når jeg har fået fat i ham *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 16-12-03 00:27

KLIP EN HEL MASSE

> [...]
> 30 kg herhjemme forslår jo som en skrædder i H******
> Jeg giver lige lyd herinde, når jeg har fået fat i ham *s*

Jeg mener at huske, at han talte om 10-15% rabat, når man købte store
mængder, og det er da også meget pænt.

M.v.h.
Lise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-12-03 03:06

In article <3fde12bc$0$29351$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Lise
Hudtloff Nielsen Bodenhoff <loden@knus.nospam.dk> wrote:

> Re: Sundby Dyrehandel

> Har lige fået grus derfra for første gang. Nu har I jo ravet helt vildt over
> Extreme Classic herind, så jeg måtte lige handle

Hæ, det er bare typisk...
Nu er jeg godt nok hoppet på noget andet, men jeg havde da osse
overvejet EC, da "alle" er så glade for det.
Jeg har ledt efter forhandlere, og det virkede som om det kun kunne fås
fra "langt-pokker-i-vold" - og jeg overvejede at bestille det fra
Tyskland. Og så skriver du, at jeg kunne få det her på Amager fra en
butik jeg kender udmærket.... Argh!

Fra : Vibeke

Dato : 16-12-03 17:15

Og så
> nævnte jeg kattemad, hvorefter han begyndte at tale om rabat, når man
køber
> i store mængder.

Det er lidt sjovt, for da jeg talte med ham om netop det samme (med RC) for
ca. 1½ mrd siden var han afvisende, fordi rabatten allerede var så stor,
hvilket jeg jo måtte give ham ret i. Men det kan jo være han er kommet på
andre tanker siden.
Men det bliver da spændende at høre hvad Ida finder frem til :)

/Vibeke

Fra : Ida

Dato : 16-12-03 20:36

--
> [...]
> andre tanker siden.
> Men det bliver da spændende at høre hvad Ida finder frem til :)

Hej Vibeke
Njaa, hende Ida har været en doven rad i dag og har ikke fået ringet - det
hele er gået op i flæskesteg, ungernes snydejul og slåen mave, men jeg
loooover at ringe i morgen *G*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ida

Dato : 17-12-03 11:46

--
> [...]
> Njaa, hende Ida har været en doven rad i dag og har ikke fået ringet - det
> hele er gået op i flæskesteg, ungernes snydejul og slåen mave, men jeg

Hej alle

Sendte en mail i går til Sundby dyrehandel og fik denne retur :

"Hej Ida

Tak for din mail
Hvilket foder drejer det sig om ? er det Royal Canins mainecoon eller noget
helt andet ?
Vi fører Royal Canin,Hills,Iams,Eukanuba.
Normalvis giver vi 10 procent på royal og 10 på hills 15 på Iams og 15 på
eukanuba.
Denne Rabat skal fratrækkes den vejl. udsalgspris.
Ved køb af større mængder er der da flere procenter at hente,men jeg er nødt
til at vide hvad for et mærke det skal være og hvor meget det drejer sig om
for at finde den billigste pris til jer.
MVH Ricky
Sundbydyrehandel"

Jeg har nu spurgt ham om han giver diverse foderrabatter fra RC,
Iams/Eukanuba og Hills - det svar vender jeg tilbage med.
Desuden har jeg sagt til ham, at vi her evt kunne slå os sammen om at købe
stort ind, hvis prisen er rigtig, kunne der være stemning for det ?

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : dorthe

Dato : 17-12-03 14:51

Hej Ida.
Det lyder som en god ide.
Jeg er med på idden at købe stort ind,hvis prisen er rigtig.

Juleknuser fra Dorthe coco og catwalk.

www.kity.dk

Fra : Vibeke

Dato : 17-12-03 17:23

> Normalvis giver vi 10 procent på royal og 10 på hills 15 på Iams og 15 på
> eukanuba.
> Denne Rabat skal fratrækkes den vejl. udsalgspris.

Det er så også de priser som de skriver på deres hjemmeside, så der skal
storkøb til før man får det ekstra. Spørgsmålet er så hvor stort stor er :)

Da jeg kun har tre katte er jeg nok ikke aftager af mere end 6 sække. Det
skulle så være RC MCO, og evt Iams oceanfish... (men ikke nødvendigvis). Jeg
arbejder dog på sagen mht antallet af katte ;)

/Vibeke

Fra : Ida

Dato : 17-12-03 17:07

--
> [...]
> Desuden har jeg sagt til ham, at vi her evt kunne slå os sammen om at købe
> stort ind, hvis prisen er rigtig, kunne der være stemning for det ?

Så fik jeg den her retur

"Hej Ida

På RC produkter forsvinder breeder checksene pr 1-3-2004.
dette har ført til en massiv kritik fra forbrugerne og ikke mindst
dyrehandlerne.
RC har stadig tilbuddet med at samle 4 mærker fra poserne,det gir så en
gratis pose uanset variant.
Ved køb over 120kg RC uanset variant kan vi tilbyde 20% fra
vejl.udsalgspris.
Tilbuddet med samlemærkerne kræver dog at man er registreret opdrætter hos
RC.
Iams produkter kan vi tilbyde med 30% rabat på vejl.udsalgspris dog kun ved
oprettelse som opdrætter,ellers hedder rabatten 20% ved storkøb og 15% ved
alm køb.
Hills Science plan opdrætter rabat,ved køb af min 20kg får du 5 kg gratis
for hver 20 kg.
ved storkøb skal du fratrække 15 % fra vejl.
som alm. Storkunde skal man købe 30kg for at få 5 kg gratis.
Hertil skal også fratrækkes 15 % på vejl.udsalgspris.

Hvis der er nogen spørgsmål eller andet så fyr dem endelig af.
MVH Ricky
Sundbydyrehandel"

Så er det lige jeg hitter ud af, om det er foderproducenternes vejlendende
udsalgspriser - det er det nok desværre, men det skader intet at spørge *s*

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Vibeke

Dato : 17-12-03 17:39

> Så er det lige jeg hitter ud af, om det er foderproducenternes vejlendende
> udsalgspriser - det er det nok desværre, men det skader intet at spørge
*s*

Det er det jo nok :) UPS, lad mig liiiige rette mine 6 15 kg's poser til 10
kg's poser :)

/Vibeke

Fra : Ida

Dato : 17-12-03 17:59

--
> *s*
>
> Det er det jo nok :) UPS, lad mig liiiige rette mine 6 15 kg's poser til
10
> kg's poser :)
>
> /Vibeke

Hejsa Vibeke
Du skynder dig blot at få forhøjet det antal af katte - så passer det i den
sidste ende.. det er da meeeget mere økonomisk ;-D

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ida

Dato : 17-12-03 18:52

--

> [...]
> udsalgspriser - det er det nok desværre, men det skader intet at spørge

Så kører vi lige en tur mere

"Hej Ida
Vejl.udsalgspris er altid den pris som grossisten sætter.
Vi har dog valgt at ligge under den bla.10% under på RC.
De priser som jeg har mailet til dig er vejl udsalgspriser fra grossisten
minus de rabatter jeg gir.
dvs. 10 kg mainecoon koster ved storkøb 359.-pr stk hvor vejl.udsalg er
449.-stk, du sparer så 90kr pr stk
derudover får du jo 10kg for hver 4stk 10kg du køber.
samlemærkerne fra posen forudsætter at man er registreret opdrætter hos RC.
Sundbydyrehandel har været kendt i mange år for at sælge under vejl.
udsalgspriser,dette har kostet blod sved og tårer men vi mener ikke
grossisterne skal bestemme hvad vi tager for varen,dette har da osse
resulteret i flere retssager hvor sundbydyrehandel altid er gået med et smil
på læben.
Sundbydyrehandel vil meget gerne være de billigste på hunde og kattefoder og
checker jævnligt vores konkurrenters priser,hvis i får varerne til en
billigere penge end i kan hos os så lad os det vide og vi vil gøre alt for
at kunne være konkurrencedygtige.
MVH Ricky
Sundbydyrehandel"

Prisen på Iams, med storkunderabat (og opdrætterrabt, som jeg gerne deler
med andre), har jeg fået til at være 25,62 kr pr kilo ved køb af voksenfoder
i 15 kg sække - det er det billigste jeg er stødt på indtil nu.
RC kan jeg pt købe til en billigere pris, men det skal ikke hindre, at vi
kan bestille det med også, hvis der er interesse - også her deler jeg gerne
mine rabatmuligheder.. hvis I ikke sladrer *G* Kilopris på RC MCO er 28,72
kr ved køb af 40 kg, da 10 kilo så er den rabat der gives.
Hills kan jeg få til 24,888 kr pr kilo ved køb af 60 kg voksenfoder i 15 kg
sække - her er så 15 kilo foder rabat - men igen kræver det et stort parti i
indkøb og igen har jeg opdrætterrabatmulighed.

Priserne kan vist kun kaldes fair - men det kræver indkøb på over 120 kg fra
én producent. Jeg regner med at købe iht 120 kg til egne kattes forbrug

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Vibeke

Dato : 17-12-03 19:30

> Priserne kan vist kun kaldes fair - men det kræver indkøb på over 120 kg
fra
> én producent. Jeg regner med at købe iht 120 kg til egne kattes forbrug

Jammen det lyder jo alt sammen meget spændende. Har du nogen gode forslag?
Jeg står nemlig for at skulle købe MCO-foder her lige om snart.... så...

/Vibeke

Fra : Ida

Dato : 17-12-03 22:18

--
> [...]
> Jeg står nemlig for at skulle købe MCO-foder her lige om snart.... så...

Hej Vibeke *s*
Hvor meget snart er det du skal bruge RC MCO ?
Jeg har lige brugt mine sidste breederchecks og selv om jeg har skrevet
efter flere, så tror jeg ikke de kommer før januar :-|
Jeg tror, at det jeg vil bestille hjem fra Sundby er Hills - det ser ud til
bedst at kunne betale sig i pris pr. kilo, men er der ikke flere der kunne
tænke sig at handle med, så der kan bestilles flere forskellige mærker ?

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ida

Dato : 18-12-03 18:49

Jeg poster lystigt videre af mails fra Ricky i Sundby Dyrehandel - det er
ved at se rigtig godt ud nu

"Hej Ida
Med de priser som du omtaler på RC er i jo nødt til at betale med
breederchecks :)
Da denne ordning forsvinder fra marts måned kan jeg skam godt se problemet
da foderet bliver væsentligt dyrere.
Jeg vil da også kunne tilbyde 10 kg mainecoon til 238-dog kun ved køb af
hele paller da vi PT ikke råder over den store plads.
fit 32 koster 193,29 for 10 kg,det er dog en forudsætning at der betales med
1 breedercheck pr sæk :)
Jeg ved ikke hvad der sker med priserne den 1-03-04 men vi vil sælge til
billigst mulige pris.
Jeg går ud fra det er hos bonnie dyrecenter i helsingør i handler da hun er
en af de eneste der sælger til disse priser.
Vi må nok vente og se hvad der sker med priserne jeg har ingen anelse om
hvad bonnie dyrecenter vil komme med men jeg vil gøre alt for at være
billigere :)
M.h.t transport så leverer vi i københavn og omegn virum incl gratis ved
større ordrer dog maks 2 tons.
ordrer derover går med fragtmand mod mindre gebyr
Vores pris på Iams er 549.- minus 30% på 15 kg pose det svarer til samme
kilopris som du giver nu dog sparer du 2% yderligere ved afhentning i
butikken :)
Håber det er noget du kan bruge til noget,du er altid velkommen til at
kontakte os :)
MVH Ricky
Sundbydyrehandel"

Ida

--
CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 23:12

> [...]
>
> Et Visakort koster da ikke meget. Jeg giver 150 kr om året for det (kan
> sikkert gøres billigere) og mon ikke det kan tjene sig hjem?

Det er langt fra alle, der kan få et visakort. Er man ikke "kræditværdig" af
den ene eller den anden årsag, kan man hverken få dankort eller visa. Blot
det at man har en lav indkomst, kan være nok til, at man ikke er
kræditværdig.

Tina

Fra : Ann K

Dato : 15-12-03 19:14

Hejsa.
Aner simpelthen ikke hvad Banden koster mig om måneden!!! Og vil vist
heller ikke vide det
Men her i december vil de være billige... jeg har lige siddet og rystet
_alle_ de små prøveposer, som vi igennem året har tigget/hugget/fået hos
enten dyrehandler, dyrlæge eller på udstillinger, sammen i én stor
pærevælling.
Det blev til ialt ca 4 kilo!!!
Så nu er det muligt for alle at få lige nøjagtig dét de helst vil have...
Kludetæppet æder Regal, Tjalfe nyder at få ProPlan/Hills, Aske vælter sig i
RC, Saga gnasker løs på Specifik/Hills... og lille Namacoola åbner bare
gabet og skovler ind uanset mærke
Billigt, nemt... og frem for alt... der er noget for enhver smag ingen
rester for lov til at ligge tilbage - alle har jo hver deres yndling...

Jeg er dog ret sikker på at Banden _ikke_ koster mere end ca 400 kr/md i
foder... og der er trods alt 5 katte... udgifterne til grus har jeg aldrig
regnet på :)
Vi bruger Mega Cats grus... 16 kg for ca 99 kr - det plejer vist at holde
ca 1 måned i ialt fire bakker...
Udgifter til dyrlæge er ca 2400 kr/år, forudsat at der ikke sker noget
uforudset... og denne pris er også inklusive vaccination og
helbredsundersøgelse af to hunde....

Så egentlig er det vist ikke så forbistret dyrt at have Banden alligevel

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs