MS Windows
briani 27239
Genskabning af filrettigheder?
Fra : Sune Borch

Dato : 13-12-03 15:31

Jeg kører xp pro og er kommet til at slette adgangsrettighederne til
filerne i et bibliotek. Jeg har heldigvis en backup af alle data som
jeg kan få adgang til, så skaden er heldigvis ikke større end at jeg
bare gerne vil have slttet de ændrede fil - men det vil xp ikke lade
mig gøre!
Er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan slette dem? De fylder
alligevel 1,1 Gb, så jeg kan godt bruge pladsen, men jeg gider ikke
reformatere drevet ...

Hilsen Sune

Fra : Eg

Dato : 13-12-03 19:15

On Sat, 13 Dec 2003 15:30:33 +0100, Sune Borch wrote:

> [...]
> Er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan slette dem? De fylder
> alligevel 1,1 Gb, så jeg kan godt bruge pladsen, men jeg gider ikke

I windows 2000 kan man som administrator overtage ejerskabet af
filer/biblioteker. Fremgangsmåden er cirka som følger( Er ikke ved en
windowsmaskine lige nu) : Højreclick på objektet og vælg fanebladet
'Sikkerhed'. Herefter vælges 'Avanceret', og 'Overtag Ejerskab'. Når du
har overtaget ejerskabet burde du kunne gøre hvad du vil med filerne. Evt
kan du måske blive nød til at give administratoren ret til at slette
dem.
Ovenstående virker som sagt i Windows 2000. Jeg er ret sikker på at man
kan gøre det samme i XP Pro, men her skal man så vidt jeg ved slå
simpel fildeling fra før man kan se 'Sikkerhed'-fanebladet (Dybt godnat,
men sådan er XP).

/Eg

Fra : Sune Borch

Dato : 13-12-03 19:36