Netværk og sikkerhed
Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 13-12-03 14:13

Hej

Jeg er koblet på et trådløst netværk til internet hjemme, linksys og
TDC.........hvordan sikrer jeg mig mod hackere og lignende?

Jan,Århus

Fra : Michael U. Hove

Dato : 13-12-03 14:49

Jan Mejer Rasmussen wrote:
> Hej
>
> Jeg er koblet på et trådløst netværk til internet hjemme, linksys og
> TDC.........hvordan sikrer jeg mig mod hackere og lignende?
>
> Jan,Århus

Enabler MAC-filtrering + WEP på dit AP. Begge ting kan knækkes, men de
skulle fungere som et "Hertil og ikke længere" til den "casual
wardriver/ scanner", der måtte komme forbi.

Som mere sikre alternativer findes der IPsec og RADIUS samt VPN,
afhængig af dit ambitionsniveau : -)

/mvh

Michael

Fra : Martin Toft

Dato : 14-12-03 01:12

"Michael U. Hove" <pots_72@e-mail.dk> wrote in message

> [...]
> wardriver/ scanner", der måtte komme forbi.
>
> Som mere sikre alternativer findes der IPsec og RADIUS samt VPN,

Læs evt. denne lille "artikel", hvor en person er på tur i det danske og
tjekker sikkerheden på trådløse netværk - giver god forståelse for de
tekniske termer.

http://55.5cm.dk/skribl/stumbler.html

/Martin Toft

Fra : Jens Ole Henriksen

Dato : 14-12-03 10:54

Dette link giver en god intro på alm dansk
http://www.videnskabsministeriet.dk/fsk/publ/2003/beskyt_dit_traadloese_netvaerk/pdf/traadlose_netvaerk.pdf

jens ole, odense s