OT: (lidt ihvertfald :-)) angående hotel o~
Fra : Dopedog

Dato : 13-12-03 14:04

For det første, undskyld det er OT men regnede med der var mange herinde der
har prøvet det så jeg tænkte jeg lige ville spørge

Mig og min kæreste skal til Marilyn Manson koncert på tirsdag og eftersom vi
bor i det mørke Jylland og ikke gider hjem klokken lort om natten, regner vi
med at tage på hotel og overnatte der.

Men skal man bestille plads først eller kan man bare komme dumpende og bede
om et værelse ved en 22-23 tiden ??

På forhånd tak for svarene og, igen, undskyld for OT'et :)

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-12-03 14:47

In an article of 13 Dec 2003 Dopedog wrote:

> Men skal man bestille plads først eller kan man bare komme dumpende og bede
> om et værelse ved en 22-23 tiden ??

Det er nok lidt et spørgsmål om temperament. Jeg har aldrig prøvet at bo på
hotel i København, men mon ikke det stort set er som andre steder verden.

Bestiller du plads, er du i hvert fald sikker på, at der er et ledigt
værelse til dig. Jeg skal heller ikke afvise, at nogen af de mindre hoteller
måske lukker receptionen ned om natten, så man ikke kan check in efter et
givent klokkeslæt. Men umiddelbart burde der ikke være noget i vejen for at
komme dumpende på et vilkårligt tidspunkt og bede om et værelse.

Ved at komme sidst på eftermiddagen, f.eks., vil du også have mulighed for
at smide alle dine eventuelle pakkenelliker på værelset inden koncerten.

--
Uffe Holst

Fra : Kong Kent

Dato : 13-12-03 14:51

> [...]
vi
> med at tage på hotel og overnatte der.
>
> Men skal man bestille plads først eller kan man bare komme dumpende og

Da min kæreste og jeg var til Metallica i Forum i november måned 1996,
dumpede vi bare ind på et hotel ned i Istedgades sidegader da vi steg af
toget om eftermiddagen. Det hedder vist Hotel Saga og ligger i Ll.
Colbjørnsensgade (sikkert ikke stavet rigtigt). Der ligger masser af små
hoteller dernede i det område, og det værelse vi fik var ganske pænt.
Overnatningen var ikke særlig dyr, så prøv bare dernede.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-12-03 18:21

Kong Kent wrote:

> [...]
> hoteller dernede i det område, og det værelse vi fik var ganske pænt.
> Overnatningen var ikke særlig dyr, så prøv bare dernede.

Men kunne også nemt forestille sig at hotellerne i Istedgade-området
ikke lukker receptionen om natten. Nok tværtimod

Fra : Dopedog

Dato : 14-12-03 13:01

Jeg takker Kent og Uffe for svarene

Vi regner også med at finde et hotel før koncerten så vi ikke skal have
tasker o.s.v. med til selve koncerten.

Men angående transporten til selve koncerten i Valby hallen.

Er det nemmest bare at tage en taxa ? Eller ... ja det er det jo men er det
for dyrt ? eller hvad man siger ....

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-12-03 13:15

In an article of 14 Dec 2003 Dopedog wrote:

> Er det nemmest bare at tage en taxa ? Eller ... ja det er det jo men er det
> for dyrt ? eller hvad man siger ....

Se, det ved kun du, medmindre du begynder at deltagtiggøre os i din
personlige økonomi.

Naturligvis koster taxi en del, men busser koster også en del, hvis du
køber almindelige billetter. Køber I klippekort, bliver det naturligvis
væsentlig billigere, men får I kun brugt få af klippene, så er det måske
alligevel ikke så billigt.

Men København har mange gode busforbindelser, så det er sikkert nemt at
komme dertil med bus. Jeg har aldrig selv været i Valbyhallen, så jeg ved
ikke lige hvor den ligger præcis, så jeg kan ikke være behjælpelig med
hvilke busser der går dertil. Men http://www.rejseplanen.dk kan sikkert
hjælpe dig.

Personligt vil jeg nok tage en taxi, selvom det koster lidt ekstra. For det
er nemt, og så undgår du besværet med busser og ventetid.
--
Uffe Holst

Fra : Kong Kent

Dato : 14-12-03 13:47

> Men angående transporten til selve koncerten i Valby hallen.

Det er pærelet! Brug S-togene!

> Er det nemmest bare at tage en taxa ? Eller ... ja det er det jo men er
det
> for dyrt ? eller hvad man siger ....

Det er klart nemmest at tage S-toget. Det holder 300 m. fra Valby Hallen, og
man kan ikke undgå at se hallen når man står af på perronen. Hallen er jo
kæmpestor, så du napper lige S-toget, og så bliver du kørt til døren. Det
koster ikke mere end 2 - 3 zoner hvis du starter på Hovedbanegården. Linie
og station kan jeg ikke lige helt huske, men du kan bare spørge inde på
Hovedbanegården når du køber dine billetter. Spørg hvilken linie og hvilken
station du skal stå af ved, og så tager det ikke ret lang tid at komme
derfra og til Valby Hallen.

Men du kommer helt sikkert til at skulle tage en taxa derfra igen, for
togene bliver OVERFYLDTE efter en koncert. Det gad min kæreste og jeg ikke
vente på da vi var ovre for at se Iron Maiden i sidste måned, så vi skyndte
os bare ind i en taxa og betalte det ekstra...

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Dopedog

Dato : 14-12-03 16:42

Jeg takker endnu engang Uffe og Kent for svarene

Så blev jeg da lidt mere klog angående turen på tirsdag

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.