Mister forbindelsen på det trådløse netvær~
Fra : Mikael

Dato : 13-12-03 14:07

Jeg har fået TDC-medarbejderbredbånd, hvor der medfølger en
trådløs Linksys BEFW11S4 router, da jeg skal have 2 pc´er
koblet på nettet.
På PC1 hvor routeren er sat til, kører det bare fint, og på PC2,
kører det også fint, men her er der bare af og til et problem med,
at den smider mig af netværket, selv om den kører med en forbindelse
der er udmærket.
Der popper en lille taleboble op nede ved siden af uret hvor der står
"Der er en, eller flere trådløse netværk tilgængelig, klik her for at
etablere forbindelse" Når jeg så klikker kommer der en boks, hvor
kun mit eget trådløse netværk står, og jeg kan så etablere forbindelse
igen. Klikker jeg så på de 2 "små computere, kan der stå, at forbindelsen
har været etableret i eks. 30 minutter ??

Begge computere kører med WinXP og på PC2 er der installeret en
trådløs USB-netkort (har endda prøvet med 2 forskellige).
Forbindelsen er krypteret med 128 bit og har også prøvet at sætte
den til 64 bit.

Hvordan får jeg den til at holde forbindelsen ??

Mikael
mj38@mail.danmark
Lav danmark om til dk i min mail

Fra : Ivan G

Dato : 13-12-03 14:12

> [...]
> igen. Klikker jeg så på de 2 "små computere, kan der stå, at forbindelsen
> har været etableret i eks. 30 minutter ??

Har haft det samme problem. Er intervallet mellem forbindelse og afbrydelse
altid det samme? Jeg fjernede fluebenet i "lad Windows styre....." Og så
var forbindelsen konstant.

Fra : Mikael

Dato : 13-12-03 14:52

"Ivan G" <nix@pille.du> skrev i en meddelelse

> Har haft det samme problem. Er intervallet mellem forbindelse og
afbrydelse
> altid det samme? Jeg fjernede fluebenet i "lad Windows styre....." Og så
> var forbindelsen konstant.

Tjoeee, jeg tror nok intervallet er nogenlunde det samme, men jeg har også
prøvet at fjerne fluebenet og så kunne jeg slet ikke få forbindelse

Mvh

Fra : Ivan G

Dato : 13-12-03 19:57

> Tjoeee, jeg tror nok intervallet er nogenlunde det samme, men jeg har også
> prøvet at fjerne fluebenet og så kunne jeg slet ikke få forbindelse

Har nøjagtigt det samme problem. Derfor vinkler jeg den af, får forbindelse
og fjerner så fluebenet igen. Lidt en "bagvendt" og uaftoriseret måde, men
det virker.

Fra : Thai Tri Nguyen

Dato : 15-12-03 21:23

Hejsa,
jeg har samme problem.
Jeg kører windows XP Pro, og har ikke fundet en læsning på det endnu.
Min opsætning følger :

WEP 64bit.
Mixed mode 11b+11g eller rent 11g.
Lader windows styre eller ikke.
Nitro enabled. 5000 ved rent 11g ellers 650 ved mixed mode.

forbindelsen ryger hele tiden, men har lagt mærke til at den vil miste
fobindelsen hurtigere ved høj belastning.
Overvejer at få det mit udstyr ombyttet. Forresten er det et SMC 2804WBR +
OvisLink WL-5400PCI + SMC2835W der er tale om.
Når den mister forbindelsen, så ryger hele netværket, derfor tror jeg at det
er et Access Point problem.

mvh Thai

Fra : Uni Bull

Dato : 16-12-03 01:04

Thai Tri Nguyen wrote:
> Hejsa,
> jeg har samme problem.
> Jeg kører windows XP Pro, og har ikke fundet en læsning på det endnu.

Her oplever jeg et lignende problem.
To Dell Latitude C840
Begge med Dell True Mobile 1300 MiniPCI
Begge med WinXP Pro UK
Begge med SP1
Begge med fast IP
Begge med samme driverversion
Begge... ja jeg kunne blive ved...
Alligevel mistes forbindelse med jævne mellemrum - men kun på den ENE
computer...

Vi har prøvet med/uden kryptering, med/uden fast IP, med/uden at Windows
"konfigurerer automatisk".
Vi har prøvet forskellige kanaler, forskellige hastigheder...

Jeg ved snart ikke hvad dælen vi mere kan prøve...??

AP er et D-Link DWL-2000AP med nyeste FW...
--
Uni Bull
København K