Problemer med moz. og opera
Fra : Steffen Holm

Dato : 13-12-03 13:43

Hej NG.

Er ved at bygge min side om, og er gået over til xhtml 1.1, og css i skøn
forening. Alt validerer, og siden opfører sig næsten helt ens i IE 6.0, Moz.
1.3.1 og Opera 7.01.

Den eneste slange i mit lille paradis er at indholdet på siden "falder" ud
af indholdsdiven nederst på siden i Mozilla og Opera. Jeg har kigget koden
igennem og kan simpelthen ikke se hvad der er galt...

Siden der falder ud i mozilla og opera:

http://steffenholm.dyndns.dk/skibumsen/new/skil.htm

CSS'et ligger her:

http://steffenholm.dyndns.dk/skibumsen/new/css/style.css

På forhånd tak.

--
Steffen Holm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-12-03 14:31

Steffen Holm skrev:

> [...]
> "falder" ud af indholdsdiven nederst på siden i Mozilla og
> Opera. Jeg har kigget koden igennem og kan simpelthen ikke se

Din xml-erklæring bevirker at IE går i quirks mode mens Mozilla og
Opera går i standard mode. Erklær tegnsættet med en meta-kode og
fjern xml-erklæringen hvis du vil have browserne til at opføre sig
ens.

Noget andet er så at det er Opera/Mozilla der har ret. Du har på
både #content og #center defineret height: 100% - det bliver tolket
som 100 % af vindueshøjden - dermed falder teksten ud hvis der skal
scrolles. Fjern disse definitioner, så virker det.

For resten - hvorfor benytter du XHTML 1.1? Hvis læser tidligere
tråde i gruppen, kan du se at det ikke er en ret praktisk
dokumenttype. Se fx Martin Hintzmanns indlæg fra i går:
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : from south

Dato : 13-12-03 14:37

"Steffen Holm" <mail@*nospam*skibumsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>

> http://steffenholm.dyndns.dk/skibumsen/new/css/style.css
>
> På forhånd tak.
>
> --
> Steffen Holm

Hej Steffen, i din css fil #content fjern " height:100%" du må ikke
sætte height på, så ser det ellers pænt ud. Mvh Knud

Fra : Steffen Holm

Dato : 15-12-03 09:45

"from south" <and@mand.invalid> wrote:

> Hej Steffen, i din css fil #content fjern " height:100%" du må ikke
> sætte height på, så ser det ellers pænt ud. Mvh Knud

Jeg takker for svaret - nu bliver mit indhold på siden :)

--
Steffen Holm