Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste køb til ca. 2000dkr
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 13-12-03 11:51

Jeg er nybegynder i digitalkamera afdelingen, så er det sagt.
Jeg købte for godt et års tid siden et 1,3mp sipix, som til prisen tog ok
billeder dengang, såfremt lyset var godt kraftigt.
Jeg er dog ikke på nogen måde imponeret idag, mildt sagt.

Jeg leder efter et godt køb til prisen, og max prisen er ligeomkring 2000kr.

Krav:
Det skal ikke æde alt batterikraft på 5minutter.
Lysstærkt nok til at tage rimelige billeder m. den indbyggede blitz.
Det er et krav at det kan tage små videosekvenser.
Gerne lidt optiskt zoom med i pakken...

Kigger man reklamer findes der aldis tilbud(som jo nok er væk nu) og feks
har Føtex en stribe i denne gang der kunne passe fint i budgettet. Men hvad
skal man vælge?

Feks ligner Dantaxs 4100Z3 et ok tilbud, men kan vist ikke optage lyd sammen
med video. Koster 2000
Eller Rollei D 330 motion til 1500
Eller kodaks Easyshare CX6330 til 1500dkr.

Jeg ved godt at det ikke er nemt at råde i, men jeg er rent ud sagt på helt
bar bund i digitalkamerabranchen, så et par forslag fra alle de garvede
gutter til hvad et godt kamera til ca 2000dkr kunne være for et, vil jeg
blive glad for. Ikke nødvendigvist eet af ovenstående kameraer.

Mvh
Henrik

Fra : Medazza

Dato : 13-12-03 12:11

Nu ved jeg godt det ikke er det svar du efterlyser, men jeg vil alligevel
komme med et godt råd. Slå koldt vand i blodet, gem dine penge, spare det
dobbelte op og gå så på indkøb i 4,000,- kr. klassen i det nye år. Hvorfor ?
1: Du får mere for pengene. 2: Du bliver en glad mand 3: Dine billeder
bliver også bedre 4: Kvalitet og pris hænger ret tit sammen 5: Du vil
forhåbenligt takke mig i sidste ende ;)

God Jul :)

Mvh

Ole C. Boesen

Fra : Medazza

Dato : 13-12-03 12:16

Men for en ordens skyld vil jeg svare dig på dit spørgsmål :

Pris: 2315,-
Startmodellen i Pentax Optio serien. Optio 33-L har en CCD med 3,2 megapixel
og et kvalitetsobjektiv med 3x optisk zoom (svarer til 38-114mm i alm. 35mm
kamera). Selv om det er den billigste model i serien får du alligevel masser
af funktioner, bl.a. 7 forskellige motivprogrammer, optagelse af
videosekvenser, AV-udgang så billederne kan ses på TV

Af særlige Features kan bla. nævnes:

¤ 3,2 mill. pixels
¤ 3x optisk zoom
¤ vipbar skærm
¤ Motivprogrammer
¤ AV-udgang
¤ Makro til 10cm

Pentax Optio 33-L leveres incl. Dansk manual, USB kabel, AV-kabel, Software,
batterier og 16Mb Compact flash kort

Fra : kurt lund

Dato : 13-12-03 12:23

Hej
Hvad med at købe et rigtigt digi kamera
i stedet for alle de der Føtex /Aldi kameraer
Kik evt. på http://www.edbpriser.dk/

Under Hardware

der kan du købe et Canon PowerShot A60 til 1675,00 kr
Og så får du et digi kamera der kan tage foto,
det kan godt være det ikke har så mange Mpixels som de andre,
men det har rigtigt optik og det er det tæller.

Mvh
Kurt

Fra : ">> Allan

Dato : 13-12-03 16:48

> der kan du købe et Canon PowerShot A60 til 1675,00 kr
> Og så får du et digi kamera der kan tage foto,
> det kan godt være det ikke har så mange Mpixels som de andre,
> men det har rigtigt optik og det er det tæller.

Det kan jeg tilslutte mig. Køb et Canon A60 og et 128 MB CF kort - samt 4 x
2000 mA batterier og en oplader... så er du oppe omkring 22 - 2300 m. det
hele og du har så et rigtig godt kamera...

Det eneste der er generende er den underlige lyd der kommer på
videooptagelserne... "ssssh shhh ssshh ssssh" siger det... På alle de
kamera'er jeg har været forbi... (3).

Mvh
Allan

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-12-03 16:55

> Det eneste der er generende er den underlige lyd der kommer på
> videooptagelserne... "ssssh shhh ssshh ssssh" siger det... På alle de
> kamera'er jeg har været forbi... (3).

Det kan også være, du skulle overveje at få gjort noget ved din astma.
Eller holde op med at ryge
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-12-03 12:38

Henrik Mortensen wrote:

> Jeg leder efter et godt køb til prisen, og max prisen er ligeomkring 2000kr.

Det her holder sig indenfor din prisramme...
http://www.7dayshop.com/catalog/images/products/prod_fuji_quickflash.jpg

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Richard

Dato : 13-12-03 12:52

Henrik Mortensen wrote:
> Jeg leder efter et godt køb til prisen, og max prisen er ligeomkring 2000kr.

Husk at sætte penge af til det nødvendige udstyr inden for budgettet!
Under alle omstændigheder skal du bruge et større ram-kort, og afhængig
af det apparat, du vælger, får du sikkert brug for en eller flere af
disse ting: Taske, lader, (ekstra) genopladelige batterier og
strømforsyning. Alene ram-kort, taske, lader og opladelige batterier kan
hurtigt koste 700 - 1.000 kr. afhængig af dit behov

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jens

Dato : 13-12-03 14:32

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> wrote in message
| Jeg er nybegynder i digitalkamera afdelingen, så er det sagt.

klip

| Jeg leder efter et godt køb til prisen, og max prisen er ligeomkring
2000kr.
| Mvh Henrik

Hej, jeg har en bekendt der lige har købt et Sony dsc p-52
Det koster ca. 1800.- kr. har 2X optisk zoom og 3,2 Mpix. (set i
computerstore.dk)
Der medfølger 2 stk. opladelige batterier og en strømforsyning der kan
lade disse op i kameraet.
Det tager gode billeder og er rimeligt lysstærkt = god optik
- ikke det plastik skrammel der sidder i de helt billige kameraer.

Det har en smart feature synes jeg, det kan tage billeder i 2:3
formatet.
Det betyder at du ikke skal croppe / beskære dine billeder manuelt før
disse laves på papir i f.eks. 10 x 15 cm.
Det kan optage video i mpeg, men jeg husker ikke lige om det har lyd?

Jeg har selv et godt Olympus digicam, og kan kun tilslutte mig de andres
kommentarer til kvalitet.
Du fortryder aldrig at have købt noget i god kvalitet, men ofte at du
køber noget for billigt.
Pøj, pøj med købet.
Vh. Jens

Fra : Claus Smith - Pigefo~

Dato : 13-12-03 14:40

Har du overvejet en Nikon Coolpix 2100.dejligt kompakt kamera, som også kan
lave små videoklip.

Der medfølger det hele også lader og genopladelige batterier, fåes til kr.
1660,- ihenhold til opslag på www.edbpriser.dk

Jeg har selv et af slagsen og bruger det som supplement til mit Nikon D1.

Du kan se lidt billeder på Fotokritik.dk, hvor jeg bl.a. lavede nogle
billeder fra DM for luftballoner til vores regionale avis Dagbladet.

http://www.fotokritik.dk/pics/30410.jpg
http://www.fotokritik.dk/pics/30311.jpg
http://www.fotokritik.dk/pics/30412.jpg

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk
www.claussmith.com

Fra : Tommy Hansen

Dato : 13-12-03 18:06

"Claus Smith - Pigefotografen.dk" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
en meddelelse news:3fdb1691$0$17608$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> [...]
> lave små videoklip.
>
> Der medfølger det hele også lader og genopladelige batterier, fåes til kr.

I Magasinet DigitalFoto nr 2 var der en test af 2 til 3 megapixels kameraer
og den test vandt Nikon CP 2100.

Ganske rigtigt koster det nu kun Kr. 1660, -

mvh. Tommy

Fra : Olesen

Dato : 13-12-03 15:46

"Henrik Mortensen" <dsl65684@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg leder efter et godt køb til prisen, og max prisen er ligeomkring
2000kr.

Jeg mener helt bestemt, at mit næste camera sagtens kunne
hedde SONY.

De er kommet ufattelig godt med teknisk set,
og billedkvaliteten er også fremragende.
Visse modeller har sågar Carl Zeiss objektiv.

Priserne er også særdeles rimelige, og
SONY vandt overlegent i een af de
seneste computerblade. Blandt
deltagerne var prominente gæster
som Canon, HP og Kodak mv.

Check tests af SONY apparaterne,
og køb det så i Electronic World, Merlin
etc., som ofte har ret gode tilbud på
SONY.

Held og lykke med dit valg.

NB: eneste minus ved SONY er memorystick,
hvis format er dyrere end CompactFlash formatet,
men noname mærker producerer dem nu også til
langt billigere penge.