MS Windows
briani 27239
Brænderprogram
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-12-03 10:49

Jeg kan ikke få mit gamle brænderprogram til at virke efter overgang til XP.
Jeg får en fejlmelding: Error retrieving SCSI bus information: No SCSI host
adapter found. (Jeg bruger slet ikke SCSI).

Programmet (WinonCD) åbner derefter, og jeg kan kun brænde til fil. Der er
ikke mulighed for at brænde normalt, der mgl. info om brændehastighed og
flere felter er grå. Og der mangler vist også lidt. Hvad er der galt?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus

Dato : 13-12-03 11:05

> [...]
og
> flere felter er grå. Og der mangler vist også lidt. Hvad er der galt?

WinOnCD 4.8 og derunder virker ikke på XP.
Klaus

Fra : Ole Nielsby

Dato : 13-12-03 11:15

Preben Riis Sørensen <preben@esenet.dk> skrev:

> Jeg kan ikke få [WinonCD] til at virke efter overgang til XP.

Prøv at slå XPs indbyggede brænderprogram fra.
Husker ikke lige hvordan det gøres...

Fra : Peter

Dato : 13-12-03 14:35

> [...]
> ikke mulighed for at brænde normalt, der mgl. info om brændehastighed og
> flere felter er grå. Og der mangler vist også lidt. Hvad er der galt?

Mit skud vil være, at du skal have installeret aspi drivere. Win XP
installerer ikke aspi driver, der var inkluderet i de ældre MS
styresystemer.
Jeg vil anbefale Force Aspi som kan downloades her:
http://radified.com/ASPI/forceaspi.htm

Læs installations oplysningerne godt igennem og følg dem.

På samme adresse kan du også downloade et ASPI check program, så du efter
installationen kan sikre dig at alt er installeret korrekt.

Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-12-03 22:48

In article <3fdae08a$0$69935$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
preben@esenet.dk says...
> Jeg får en fejlmelding: Error retrieving SCSI bus information: No SCSI host
> adapter found. (Jeg bruger slet ikke SCSI).

Nej, men al kommunikation med CD-brændere foregår via ASPI der står for
Advanced SCSI Programming Interface - derfor brokker maskinen sig over
manglende SCSI hostadapter, hvis der ikke er ASPI-support på maskinen.

Følg derefter de øvrige råd der er givet i denne tråd.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 13-12-03 22:59

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> manglende SCSI hostadapter, hvis der ikke er ASPI-support på maskinen.
>
> Følg derefter de øvrige råd der er givet i denne tråd.

Takker for svarene, jeg er midlertidig glad, da jeg kan bruge det indbyggede
brænderprogram, men jeg vil da prøve det med ASPI-interfacet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-12-03 11:01

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev
> Takker for svarene, jeg er midlertidig glad, da jeg kan bruge det
indbyggede
> brænderprogram, men jeg vil da prøve det med ASPI-interfacet.

Linket virkede ikke. Jeg tog så et andet. Der er nu installeret 4
forskellige filer vdr. ASPI, men WinonCD kommer stadig med fejlmeldingen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-03 21:32

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev :

>Linket virkede ikke. Jeg tog så et andet. Der er nu installeret 4
>forskellige filer vdr. ASPI, men WinonCD kommer stadig med fejlmeldingen.

Og så ville det være rart, hvis du skrev, hvilken version af
WinOnCD du bruger.

Det skal som tidl. nævnt være over ver. 4.8, altså ver. 5 eller
nyere.

Se evt.
http://www.cequadrat.com/support/top_support_notes.jhtml#tsn1
--
Knud

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-12-03 19:33

> Og så ville det være rart, hvis du skrev, hvilken version af
> WinOnCD du bruger.

Det er version 3.6, anede ikke der var andre.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-03 08:14

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev :

>Det er version 3.6, anede ikke der var andre.

Og den fungerer som nævnt ikke under XP, uanset hvilke krumspring
man prøver at lave.
--
Knud

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-12-03 19:42

> Og den fungerer som nævnt ikke under XP, uanset hvilke krumspring
> man prøver at lave.
> --
> Knud

OK, så må jeg droppe det.