UFO Aftermath
Fra : BorreBoy

Dato : 13-12-03 10:25

Hejsa.

Jeg får seriøse tæsk i dette spil.
Jeg har ikke en chance, når fjenden tager kontrol over mine mænd. Hvordan
kan man modstå dette?

/Thomas.

Fra : JH

Dato : 13-12-03 11:44

BorreBoy wrote:
> Hejsa.
>
> Jeg får seriøse tæsk i dette spil.
> Jeg har ikke en chance, når fjenden tager kontrol over mine mænd.
> Hvordan kan man modstå dette?

Mon ikke der er tips her:
http://www.ufoaftermath.co.uk/

JH

Fra : Peter T.

Dato : 13-12-03 16:26

BorreBoy wrote:

> Jeg får seriøse tæsk i dette spil.
> Jeg har ikke en chance, når fjenden tager kontrol over mine mænd. Hvordan
> kan man modstå dette?

Brug 2-3 mænd til at skyde den/de aliens, som har kontrol over dine folk og
brug så den resterende gruppe til angreb på de andre aliens.
Men jeg sidder og tænker på om du ikke bruger forkert taktik i dit spil, da
jeg har indtryk af at du forsøger at lave rushes, siden du tilsyneladende
får flere mænd under alienkontrol. Husker du at udnytte hjørner og kroge i
de forskellige baner? For ved at styre dine soldater enkeltvis i
kampsituationer, får du meget mere kontrol over spillets gang.

--
muh.
muh.

Fra : BorreBoy

Dato : 13-12-03 17:22

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> de forskellige baner? For ved at styre dine soldater enkeltvis i
> kampsituationer, får du meget mere kontrol over spillets gang.

Du har ret. Jeg kaster mig nok bare ud i det; men der er også en del baner,
der starter med, at man er totalt omringet. Så har jeg ikke nogen chance

Fra : Peter T.

Dato : 14-12-03 02:38

BorreBoy wrote:

> Du har ret. Jeg kaster mig nok bare ud i det; men der er også en del
> baner, der starter med, at man er totalt omringet. Så har jeg ikke
> nogen chance

Tænker du specielt på de baner, hvor du skal befri en grey-besat base og
dine soldater er spredt over hele basen eller er det banerne i ufoerne?

Hvis det er dem, hvor du skal befri en besat base, så samler jeg mine
soldater i en stor gruppe så hurtigt det kan lade sig gøre. For den
gruppe greys, som man skal eliminere, kommer altid fra en af elevatorerne
og på den måde er der "god" tid til at samle soldaterne et tilpas sted i
den modsatte ende af banen,. Det kan være lidt af et puslespil, da dine
soldater skal undgå at løbe ind i en flok greys, som forøvrigt nærmest er
samlet lige i starten. Så stiller jeg mine soldater i en lang række opad
en væg og lader tiden flyve indtil der kommer en grey omkring et hjørne.
Det sidste den ser er så ilden fra mine 7 soldater. :) Sådan bliver jeg
ved med at vente det samme sted indtil at jeg kun mangler 1-3 greys,
hvorpå jeg så kan begynde at lede efter de sidste. Det er godt nok en
campertaktik, men den virker.

I ufoerne er det _meget_ vigtigt at dine folk har udsyn omkring alle
hjørner! For det nytter ikke noget, hvis en grey plaffer en af dine
soldater ned, hvis de 6 andre soldater, som ellers står ved siden af,
ikke er på skudhold. Så specielt i ufoerne er det vigtigt at du rykker
og placerer soldaterne optimalt en ad gangen i en ny gruppe og og ikke
hele gruppen på en gang!

Forøvrigt. Husk at have mindst en soldat klar med en medicpack i
secondary slot, hvis nu health skulle falde drastisk hos en af dine andre
folk! Soldaten med medicpacken har nemlig reddet min rigtig røv mange
gange i baner med greys!

Et godt tip; husk at gemme spillet inden du går ind i en ufo. For det er
tilfældigt hvor mange greys computeren bestemmer du skal skyde hver gang
når du er gået ind i ufoen. Og det bliver sgu lidt for hedt, hvis du
skal skyde 14 greys inde i en scout-ufo!

Fra : BorreBoy

Dato : 14-12-03 09:55

> [...]
> når du er gået ind i ufoen. Og det bliver sgu lidt for hedt, hvis du
> skal skyde 14 greys inde i en scout-ufo!

Tak for tippene
Og ja, det er specielt de baner, hvor man skal ind i ufoer, samt
basemissionerne.
Hvilke våben udstyrer du dine folk med?
Jeg har 2 snipere, 2 med "alien" rifler, 1 med rocket launcher, 1 med heavy
machine gun og 1grenade launcher.

Fra : Peter T.

Dato : 14-12-03 10:25

BorreBoy wrote:

> Hvilke våben udstyrer du dine folk med?
> Jeg har 2 snipere, 2 med "alien" rifler, 1 med rocket launcher, 1 med
> heavy machine gun og 1grenade launcher.

6 soldater kun med sniperrifler og en enkelt mand med en anden konventionel
gøb og medicpack. Almindelige kugler er det bedste imod greys armos imho.