Spil med Voice Communication
Fra : Aezay

Dato : 13-12-03 06:59

Hvilke spil understøter voice communication?

Grunden til jeg spøger er at jeg syntes at det er underlig at helt nye spil ikke har denne feature, men et 5 år gammel spil som
Half-Life har.

/Anders

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-12-03 07:56

Aezay (spam@safe.com) skrev følgende:
> Hvilke spil understøter voice communication?
>
> Grunden til jeg spøger er at jeg syntes at det er underlig at helt
> nye spil ikke har denne feature, men et 5 år gammel spil som
> Half-Life har.

Har du hørt om Roger Wilco?
http://rogerwilco.gamespy.com/

- Martin

Fra : Aezay

Dato : 13-12-03 11:25

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message news:bred27
> Har du hørt om Roger Wilco?
> http://rogerwilco.gamespy.com/

Jeg tænkte nu ikke på 3rd party programmer, men spil der direkte understøter denne feature.

/Anders

Fra : Ding-Dong

Dato : 13-12-03 09:21

Aezay skrev i en meddelelse
> Hvilke spil understøter voice communication?
>
> Grunden til jeg spøger er at jeg syntes at det er underlig at helt nye
spil ikke har denne feature, men et 5 år gammel spil som
> Half-Life har.

Der er også TeamSpeak og GameVoice og mange andre alternativer og de kan
alle køre samtidig med at du gambler.....
Mvh

Ding-Dong

Fra : Mads Bahrt

Dato : 13-12-03 12:43

Aezay wrote:

> [...]
>
> Grunden til jeg spøger er at jeg syntes at det er underlig at helt nye spil ikke har denne feature, men et 5 år gammel spil som

Nu havde Half-Life heller ikke denne feature fra starten. Den kom først
efter DirectX 8.0 Hvor Microsoft faktisk havde lavet alt arbejdet,
hvorefter Valve har lavet en tynd Wrapper til dette som gør denne
funktionalitet tilgængelig i spillet. (Det er muligt at Valve senere har
skrevet deres egen løsning)
Der er også andre spil der understøtter dette som f.eks. Operation
Flashpoint. Det bruges dog ikke her, da Microsofts løsning ikke er nær
så god som "Stand alone"-løsninger som Teamspeak.

MVH
Mads

Fra : Brian Lund

Dato : 15-12-03 01:00

> Hvilke spil understøter voice communication?
>
> Grunden til jeg spøger er at jeg syntes at det er underlig at helt nye
spil ikke har denne feature, men et 5 år gammel spil som
> Half-Life har.

Det er måske fordi det ville kræve alt for meget båndbredde, prøv bare at
tænk på hvor meget ekstra det ville kræve af en 64-player Battlefield 1942
server :) - Men ok, hvis det nu kunne disables serverside...

Men hvis du bruger 3rd party programmer kan du jo bruge din egen server -
Men man kan så ikke snakke med alle de andre der er der :(

Brian