MS Windows
briani 27239
Remote Desktop Connection - tastaturfejl?
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 09:11

Hej NG

Er der andre der har oplevet dette. Jeg bruger Windows XP's Remote Desktop
Connection (RDC) i stedet for Terminal Server. Når jeg er koblet op via RDC
oplever jeg med mellemrum, jeg ikke kan taste nogle bestemte tegn på
tastaturet. Det drejer sig f.eks. om @ og \. Der er kun med mellemrum det
forekommer, og nogle gange skal jeg "bare" trykke et par gange før tegnet
kommer. Det hænder også at tastaturet låser, når jeg forsøger at taste de
pågældende "problem-tegn".

Nogle der kan hjælpe med dette?

Mvh

AJ

Fra : Jens

Dato : 13-12-03 10:34

"Alex Jensen" <jensenSNABELAalexjensen.dk> skrev i

> Nogle der kan hjælpe med dette?

Hvilke OS er der på de 2 maskiner der bruges ?
Jeg har det samme problem med en w2k3server til en xp pro. DK

Jeg formoder det er codepagen i den UK`ske OSversion der skal skiftes til
4..... dansk, men jeg er ikkenået så langt endnu.

Mvh Jens

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-12-03 12:30

Alex Jensen wrote:

> [...]
> trykke et par gange før tegnet kommer. Det hænder også at tastaturet
> låser, når jeg forsøger at taste de pågældende "problem-tegn".

Jeg har samme problem men kun med vore HP XPe thin
clients, på alm. PC'er ser vi det ikke mig bekendt.

Det ligner umiddelbart et problem med Alt-Gr tasten, idet
problemet hos os rammer alle tegn som har denne tast i
kombinationen. Det sker mod W2K og W2K3 i både adm.
og appl. mode.

Det er heller ikke altid at det registreres at tasten er sluppet,
og det kan derfor ske at andre taster ikke virker efter brugen
af denne medmindre man trykker den nogle gange efterfølgende.
Det er måske det du oplever som låsning.

Jeg har meldt det som en fejl til HP men er dog langt fra
sikker på at problemet ikke ligger i RDP-klienten. Vi har
fejlen med alle de versioner af RDP vi har testet.

Ole Thomsen

Fra : Jens

Dato : 13-12-03 12:57

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har meldt det som en fejl til HP men er dog langt fra
> sikker på at problemet ikke ligger i RDP-klienten. Vi har
> fejlen med alle de versioner af RDP vi har testet.

Jeg havde problemet på w2k og w2k sever som blev brugt med LK termIHC
programmet, der er det løst med den danske codepage fremfor den svenske som
Gates mener DK hører under.
Jeg antager at det er en fejl relateret til telnet som sådan, og ikke rdp
specielt.

Mvh Jens

Fra : Kaj S. Laursen

Dato : 13-12-03 15:12

"Alex Jensen" <jensenSNABELAalexjensen.dk> wrote in message
> [...]
RDC
> oplever jeg med mellemrum, jeg ikke kan taste nogle bestemte tegn på

Jeg oplever nogle gange noget lignende, men uden at jeg kan se nogen bestemt
systematik i det. Måske har båndbredden betydning - jeg synes jeg oplever
det oftest på langsomme forbindelser.

Ctrl-Alt i stedet for AltGr virker dog altid.

Kaj

Fra : Ole Thomsen

Dato : 13-12-03 22:03

Kaj S. Laursen wrote:

> Ctrl-Alt i stedet for AltGr virker dog altid.

Virkelig?

Så har du reddet min dag.

Ole Thomsen

Fra : Kian

Dato : 13-12-03 19:10

Jeps.
Men kun fra mine forældsre maskine. Jeg kobler nogle gange op på min server
som står i min lejlighed i Aarhus for at hente dokumenter hjem (når jeg
holder weekend hjemme flytter lektierne med) og oftest er \ og @
deaktiveret - jeg plejer bare at blive ved og så vil den igen. Men så sker
det også at når jeg så endelig for skrevet \ så fungere piletasterne kun i
det område før \ - dvs at jeg skal hen og bruge musen eller noget for at
skrive tegn efter \
Jeg overlever men en løsning vil jeg da gerne ha :D
Desuden har jeg aldrig selv oplevet problemet på min egen workstation - kun
deres

// Peter

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-12-03 10:21

Kender problemet - har endnu en mærkelig oplevelse som jeg aldrig fandt
løsningen på (måtte ominstallere serveren for at det virkede.

Når jeg koblede på min W2K3 US fra min WinXP Pro DK (og alle andre jeg
prøvede fra) var shift som default altid trykket ned.... Caps lock på/af
havde ingen effekt.

Brand irriterende når man så snart man rørte piletasterne ufrivilligt
markerede alt...