Ad hvor klamt
Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-12-03 00:31

Her hvor jeg bor må man godt holde kat, de må bare ikke lukkes ud. Det er
der jo ALTID nogen der er ligeglade med og for min skyld må de skam godt
fise rundt.
Men nu er der så en kat der syntes at det er vildt underholdende at sidde og
glo ind på mine katte om natten så der er tit en værre ballade. Det er så
ikke det værste.
Nej katten viser også Teddy og Cheeta hvad de går glip af som indekatte. Den
lægger nemlig sin fangst uden for døren. Igår lå der en død mus UDEN hoved
og idag lå der så en der var blevet bidt lidt i.
Wadr. Hvorfor delen tager den dem ikke med hjem til sin ejer og viser sin
fangst? Ved ikke helt hvad jeg skal gøre for jeg er lidt bange for om de
døde mus mon kan tiltrække alle mulige klamme dyr. De bliver selvfølgelig
fjernet når der er en til at gøre det (kan ikke selv), men tit ligger de jo
det meste af natten. Syntes det er lidt ulækkert

Hilsen Linda

Fra : Stine Hilskov

Dato : 13-12-03 12:17

Hej Linda.

Hvorfor kattene i dit tilfælde ikke tager fangsten med hjem, ved jeg ikke.

Men jeg vil lige fortælle en sød historie om mine forældres katte:
De havde en NFO som efterhåden var en ældre herre, men han var udekat og
kede sig om vinteren, når han ikke ville ud i den kolde sne/blæst.
Så de købte en voksen hankat på inges kattehjem, som selskab til ham.
Det gik efterhånden rigtigt godt med de 2 katte. Men der gik nogle år og
skovkatten(som hed Morten) blev 16-17 år og havde ikke mange kræfter til at
fange mus mere.
Så den unge kat (fillip) fangede hver dag mus og kom ind til Morten med dem,
og Morten blev selvfølgelig glad og spiste dem med største velbehag!

Morten er nu død af naturlige årsager, desværre.
Fillip savner en ven, men det får han i løbet af et par mdr. Der er bestilt
en ny lille skovmis til ham.

Hilsen Stine

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3fda4f9f$0$17603$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 13-12-03 13:09

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Linda.
>
> Hvorfor kattene i dit tilfælde ikke tager fangsten med hjem, ved jeg ikke.

Linda: Misserne er indekatte så de har slet ikke mulighed for at slæbe noget
med hjem.
Sikke en sød lille historie

Linda

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-12-03 13:23

Hej Linda!
Det er jo en gave til dine katte Jeg tror at katten udenfor vil
være venner med dine, og det viser den ved at fange mus til dine. De
kan jo ikke lægge dem tættere på end udenfor døren.
Jeg havde engang en huskat sammen med min daværende forlovede. Da jeg
så flyttede fra ham, tog jeg selvfølglig min kat med, og vi flyttede
hjem til mine forældre, som havde en hunkat. Hun havde altid været
enekat og kunne ikke udstå synet af andre katte, og da slet ikke i
HENDES hus! Men min hankat ville rigtig gerne være gode venner med
hende, og en dag så jeg dem ude i haven, hvor min kat havde fanget en
mus, som han tog med hen og lagde foran min forældres kat. Og så satte
han sig bare ned og kiggede på hende. Men hun ville ikke have den
Men jeg tror simpelthen det er det samme med kattene hos dig...

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : Jane

Dato : 13-12-03 20:41

Louise Viborg skrev i <news:qt0mtv8g12ujgje9nlltqfi7csh1j133oe@4ax.com>:

> være venner med dine, og det viser den ved at fange mus til dine. De

det minder mig lidt om - på det plejehjem hvor jeg bor
er to katte - Sofus og Charlie. Sofus er boss og lader
kun sjældent Charlie komme hjem, men en dag havde Sofus
ikke blot taget Charlie med hjem, men også naboens sorte
kat! Charlie plejer at spise hos naboen, når Sofus er
for streng, og nu ville de så gøre gengæld og byde naboen
med til middag... underligt! jeg har aldrig før hørt
om katte der tog venner med hjem?

Jane

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 14-12-03 15:51

.... underligt! jeg har aldrig før hørt
> om katte der tog venner med hjem?

Jane

Det har jeg!
Som barn havde jeg en stor (mener virkelig stor) sort/hvid hankat. Han var
gadens værste og største rod. (desværre ikke kastrat, da mine forældre vist
ikke tænkte i de baner)

En dag mijauuuede han foran hoveddøren og ville ind. Jeg lukkede ham ind.
Men han stillede sig midt i døren og ville ikke helt ind eller helt ud. Jeg
puffede lidt til ham, men han var ikke sådan at rokke. Normalt stormede han
bare ind til sine skåle, så det var en lidt underlig adfærd.... forklaringen
var at der under den parkerede bil lige foran døren sad en fin lille hunmis.
Ved ikke hvad det hedder på kattesprog, men kærester ville jeg da kalde dem.
Hun flyttede ind. Få uger efter kom der killinger, de var lige gode om at
passe dem... og der var ingen tvivl om faderskabet.
Så jeg vil tro at han tog sin kæreste med hjem, og for mig som var barn var
det da en skøn sommer med killinger og et utal af døde mus hver morgen

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jane

Dato : 18-12-03 12:15

Nina, Tender Tribes skrev i <news:brhst4$lvj$1@sunsite.dk>:

> lige foran døren sad en fin lille hunmis. Ved ikke hvad det hedder på
> kattesprog, men kærester ville jeg da kalde dem. Hun flyttede ind. Få
> uger efter kom der killinger, de var lige gode om at passe dem... og

sikken en sød historie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 13-12-03 13:38

Jeg kan også en lille historie

Havde for nogle år siden en hunkat, som hjalp min hankat med mus.
Hankatten var bange for mus *G* En dag kom han ind og så noget så stolt ud.
Han havde noget i munden og han lagde det foran mig. *LOL* Det var en
græstot han havde hevet op med rod. Han fik selvfølgelig ros

Hunkatten fangede mus til hankatten, men det tog lang tid inden han turde at
tage imod dem.
Men ja Linda, jeg tror også at missen vil være være ven med mine katte *S*

Joan

Fra : Stine Hilskov

Dato : 13-12-03 14:08

Faktisk er historien om Morten og fillip ikke helst slut der.

Da Morten ikke var der længere, savnede Fillip ham meget.
Så en lørdag aften sent, ca. en mdr. efter Mortens død. Det var halvmørkt,
sad mine forældre på terrassen.
Pluselig kom Fillip løbende med et stort sort dyr i munden. Min mor hylde
op, da hun troede, det var en rotte.
Så Fillip blev forskrækket, slap dyret og løb ind under en busk. Da de fik
set nærmere efter viser det sig, at det var en kattekilling!
Han havde været nede på nabogården, som ligger1,5 km væk, og stjæle en
kattekilling fra deres hunkat. Men den var ikke helt gammel nok til at
flytte hjemmefra, og kattemor blev glad for at gense sin killing.
Men rørende var det jo.

Hilsen Stine

Fra : Lene Hansen

Dato : 13-12-03 14:19

Hej Stine.

Sikke da en sød historie..

Fra : Kate

Dato : 13-12-03 18:48

"Stine Hilskov" <stine.nordlundSLET@DETTEget2net.dk> wrote in

> Da de fik
> set nærmere efter viser det sig, at det var en kattekilling!

Det lader til at det er godt der er blevet bestilt en killing "til"
Filip han vil da vidst meget gerne ha' en ny ven. Herlige historier
om Morten og Filip.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 13-12-03 20:58

On Sat, 13 Dec 2003 13:38:22 +0100, "Joan Frederiksen"
<joanSLETDETTE@haarbolden.dk> wrote:

> [...]
>tage imod dem.
>Men ja Linda, jeg tror også at missen vil være være ven med mine katte *S*

   Min svigermors gør det ofte - og de slæber endda glad og gerne
fertile hankatte med hjem. "Dem da søøøøøøøøøde" ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.