MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Slette gamle LAN-forbindelser
Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-12-03 21:51

Jeg har lidt problemer med at få noget internet til at virke på en bærebar,
og jeg er temmelig sikker på at det har noget at gøre med at net-
forbindelsen hedder 'LAN-forbindelse 3' dvs. at nogen af de 'gamle'
indstillinger ligger og driller.

Jeg ved at jeg har læst tidligere i gruppen at man kan slette disse,
men jeg kan ikke huske hvordan, og en søgning i google hjalp mig heller ikke.

Så mit spørgsmål er: Hvordan sletter jeg ALLE de tidligere LAN-
forbindelser? Så når net-kortet geninstalleres efter genstart, så hedder
den som normalt 'LAN-forbindelse' og ikke andet...
Der er Windows XP Home på computeren.

mvh. Torben

Fra : ha

Dato : 12-12-03 22:30

> Så mit spørgsmål er: Hvordan sletter jeg ALLE de tidligere LAN-
> forbindelser? Så når net-kortet geninstalleres efter genstart, så

Gå ind i enhedshåndtering (højreklik på denne computer, egenskaber,
fanebladet hardware, knappen enhedshåndtering) marker den
grønne netværkskort, slet den. Så skulle windows gerne finde netværks-
kortet igen efter genstart.

mvh
ha

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-12-03 23:09

> [...]
> fanebladet hardware, knappen enhedshåndtering) marker den
> grønne netværkskort, slet den. Så skulle windows gerne finde netværks-

Det var ikke lige det jeg mente. Når man gør det så kommer forbindelsen til at hedde(i mit tilfælde)
'LAN-forbindelse 4'. Man skal ind i regedit et sted og slette de info om at der har været et netkort
installeret tidligere.
Men jeg kan ikke huske hvor det er...

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 07:06

Torben Greve Otzen wrote:

> [...]
> Men jeg kan ikke huske hvor det er...

> Ja, det er dødirriterende, jeg er efterhånden oppe på LAN forbindelse 11
;-(

Mvh. Finn Holbek

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 13-12-03 07:33

"Torben Greve Otzen" <TorbenGreveOtzenSLET@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:KSpCb.57608$jf4.3326818@news000.worldonline.dk...
> [...]
> forbindelser? Så når net-kortet geninstalleres efter genstart, så hedder
> den som normalt 'LAN-forbindelse' og ikke andet...

Går ind i "Start" > "Kør" ude i command prompten skriver du:

ipconfig relase "LAN-forbindelse 3" eller 1 eller 2 alt efter hvad dine
forbindelser hedder

mvh
Allan

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 13-12-03 07:35

UPS forkert stavet -her er den!

ipconfig release LAN-forbindelse 3 ( eller 1 eller 2 alt efter hvad dine
forbindelser hedder)
mvh
Allan

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-12-03 18:18

> "Allan S. Kristiansen" skrev i en meddelelse...
> UPS forkert stavet -her er den!
>
> ipconfig release LAN-forbindelse 3 ( eller 1 eller 2 alt efter hvad dine
> forbindelser hedder)

Din idé hjalp ikke og den jeg fandt her
http://makeashorterlink.com/?I30D45CC6
gjorde heller ikke det jeg ville have...
Så jeg endte med at opgive og foreslå en geninstallation. Det er ikke nogen
god løsning men den virker sikkert.