2 ram blokke på ECS K7S5A??
Fra : Tazman

Dato : 12-12-03 21:07

Hejsa

Jeg har for nylig sat en ny cpu i mit ECS K7S5A bundkort. sjiftede min
700 mhz ud med en 2400+. Efter en opdatering af bios var det da helle
ikke noget problem.

Men da jeg satte bussen til 133 mhz så belv maskinen meget ustabil og
jeg fik at vide at der kunne være problemer med at have to ram blokke
i samtidigt.

Er der ikke en måde at løse det problem på da jeg er ked af at skulle
have 256mb liggende til ingen verdens nytte. Det skal siges at der er
pc-133 sd ram begge moduler.

Tazman

Fra : Kim

Dato : 12-12-03 21:14

"Tazman" <karlsen@slet.adslhome.dk> skrev
> Er der ikke en måde at løse det problem på da jeg er ked af at skulle
> have 256mb liggende til ingen verdens nytte. Det skal siges at der er
> pc-133 sd ram begge moduler.

På mit ECS K7S5A 2XSD2XDDR SIS735 kørte jeg i starten med
2 stk 256 Mb sd ram, det virkede ikke.
Så opdaterede Butikken Bios og derefter kørte det perfekt.
Jeg har dog siden skiftet til 2 stk 256 DDR ram istedet :)
Mvh Kim

Fra : Tazman

Dato : 12-12-03 21:20

On Fri, 12 Dec 2003 21:13:48 +0100, "Kim" <no@spam.dk> wrote:

> [...]
>Så opdaterede Butikken Bios og derefter kørte det perfekt.
>Jeg har dog siden skiftet til 2 stk 256 DDR ram istedet :)

Jeg har opdateret den for ellers kunne den ikke kører med 2400+ cpu'en

hvad hedder din bios version?

Fra : Kim

Dato : 14-12-03 19:35

"Tazman" <karlsen@slet.adslhome.dk> skrev
> Jeg har opdateret den for ellers kunne den ikke kører med 2400+ cpu'en
>
> hvad hedder din bios version?

s5a020206lan.exe ( tror jeg nok )

Mvh Kim

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 12-12-03 21:12

Tazman wrote:
> Men da jeg satte bussen til 133 mhz så belv maskinen meget ustabil og
> jeg fik at vide at der kunne være problemer med at have to ram blokke
> i samtidigt.

Der /er/ problemer med 2 x SD blokke... Svjv ikke med DDR.

> Er der ikke en måde at løse det problem på da jeg er ked af at skulle
> have 256mb liggende til ingen verdens nytte. Det skal siges at der er
> pc-133 sd ram begge moduler.

Så vidt jeg ved er det kun et nyt motherboard eller nye DDR ram der kan løse
problemet...

--
Martin K

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-12-03 00:55

Tazman skrev :
> [...]
>
> Er der ikke en måde at løse det problem på da jeg er ked af at skulle
> have 256mb liggende til ingen verdens nytte. Det skal siges at der er

Har sådan en sjover stående som server. Kører fint med 2 x ENS SD-Ram 512
MB.
Det er vigtigt at dine ram klodser er ens.
Men det er ikke verdens bedste bundkort når det gælder ram.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Anders

Dato : 13-12-03 12:34

"Tazman" <karlsen@slet.adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har for nylig sat en ny cpu i mit ECS K7S5A bundkort. sjiftede min
> 700 mhz ud med en 2400+. Efter en opdatering af bios var det da helle
> ikke noget problem.

Nu er dette godt nok lidt off-target, men tænkte jeg ville spørge alligevel.
Jeg står for at skulle opdatere min bios med nøjagtig samme bundkort. Men
hvordan finder I revitions-nummeret? Der står et nummer nederst i venstre
hjørne af kortet hos mig, nemlig 3.1. Men inde på ECS' hjemmeside står der,
at revitionsnummeret står i nærheden af AGP-slottet. Lige ovenfor
AGP-slottet står der imidlertid bare modellens navn. Findes der eventuelt
noget software der kan afgøre hvilken revition man har?

Jeg tror det er rimelig vigtigt hvilken revition bios-opdateringerne er
til - og at man finder den rigtige. Det kan eventuelt være der det er gået
galt for dig? Håber der er nogen der kan hjælpe...

/Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-12-03 12:48

"Anders" <ae@[REMOVE-THIS]pq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til - og at man finder den rigtige. Det kan eventuelt være der det er gået
> galt for dig? Håber der er nogen der kan hjælpe...

På mit Pro kort, står det både lige over agp porten, hvor der også står
K7S5A, men det står også helt nede i nederste venstre hjørne, som det
alleryderste, og det står på højkant.

Kurt

Fra : Anders

Dato : 13-12-03 13:41

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> På mit Pro kort, står det både lige over agp porten, hvor der også står
> K7S5A, men det står også helt nede i nederste venstre hjørne, som det
> alleryderste, og det står på højkant.

OK - tak for svaret. Der står også et nummer helt nede i venstre hjørne ved
mig, 3.1. Det eneste, udover K7S5A, der står ved AGP-slottet er: ICES-003
Class B.
På BIOS er der et klistermærke hvorpå der står: K7S5A 112.

Det er et spørgsmål om ikke bare jeg skal gå udfra det nummer der står nede
i venstre hjørne på trods af hvad der står på ecs' hjemmeside...

/Anders