Problemer med HD størrelse
Fra : BJ

Dato : 12-12-03 19:55

Hej

Som skrevet i en tidliger tråd har jeg problemer med at mit ASUS
P4C00-E/Deluxe og en 160GB Maxtor S-ATA harddisk.

Problemet er nu at den godt nok bliver genkendt som en 160GB HD i bios, men
når jeg vil installere WinXP bliver den kun genkendt som en 133GB under
installation.
Den kan også godt formatere HD med NTFS under installation og kan installere
hele WinXP.
Problemet er nu at systemet er meget ustabilt, og efter hvad jeg kan se er
det på grund af at HD er formateret forkert med hensyn til størrelsen.

Hvis jeg så prøver på at installere WinXP igen får jeg slet ikke muligheden
for at ændre på partitionen så jeg eventuelt kunne lave 2 partitioner.

Hvis jeg prøver at boote maskinen med en bootdiskette kan jeg heller ikke få
lov til at køre Fdisk, og det er vel fordi at disken nu er formateret med
NTFS?

Er der noget man kan gøre her?

Håber at der er nogle venlige sjæle herinde der kan hjælpe mig for jeg er
ved at være en smule frustreret?

Mvh Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 21:06

"BJ" <bobobmj@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> lov til at køre Fdisk, og det er vel fordi at disken nu er formateret med

Brug G-Disk
http://www.drd.dyndns.org/fr_index.html?/gdisk.html

undrer mig lidt, at nogen (tilsyneladende mange herinde) stadige gider bruge
tid på FDisk
mvh
Bent

Fra : Leony

Dato : 12-12-03 22:03

In news:3fda1dbe$0$9778$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Bent(Hobro)" <bela"X <bela"X"tdcadslDOTdk> typed:

> undrer mig lidt, at nogen (tilsyneladende mange herinde) stadige
> gider bruge tid på FDisk

Folk er vel trygge ved det de kender.
Fdisk virker jo i 99,9% af tilfældene.

Hvis man virkelig skulle undre sig, så burde det være over, hvorfor der
ikke er flere der bruger producenten's partitioneringsprogram.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 22:50

thja , er endnu ikke stødt på et der er hurtigere end g-disk
har brugt det i over 2 år, det har aldrig fejlet
mvh
Bent