Lykkepiller
Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 12-12-03 14:02

Har nogle herinde gjort sig erfaring med brug af lykkepiller?
Hvis ja, hvilke erfaringer har I, - på hvilken måde har det påvirket jeres
hund i positiv/negativ retning?

Med julede hilsner fra
Lise-Lotte Gerding

Fra : Mic

Dato : 12-12-03 14:32

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> wrote in message
> Har nogle herinde gjort sig erfaring med brug af lykkepiller?
> Hvis ja, hvilke erfaringer har I, - på hvilken måde har det påvirket jeres
> [...]

De der piller er det til hunden eller hundeføren ?

Mic

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 12-12-03 14:45

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> wrote in message

> "Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> wrote in message

> De der piller er det til hunden eller hundeføren ?
> Mic

Beklager min dårlige sprogformulering, Mic.
Jeg ref. indtagelsen af pillerne (lykkepiller) til hunden, altså ikke til
hundeføren, kameldriveren eller andre.

Mvh.
Lise-Lotte Gerding

Fra : Mic

Dato : 12-12-03 14:52

> [...]
>

> Beklager min dårlige sprogformulering, Mic.
> Jeg ref. indtagelsen af pillerne (lykkepiller) til hunden, altså ikke til

Np...

Det har jeg sq aldrig hørt om hunde der får lykkepiller
Det er nogle fandens dygtige dyre-læger at de kan se at det er
nødvendigt med Selektive Serotonin Reuptake Inhibitors til hunden

Mic

Fra : KennelKipler

Dato : 12-12-03 14:58

"Lise-Lotte Gerding" skrev d. 12-12-03 14:02 dette indlæg :

Jeg kan da ikke lade være med at tænke på hvad der gør at ejeren syns at
hunden skal have lykkepiller. Er det virkelig nødvendigt hvis hunden
ellers får et spændende liv?
Hvis det var en af mine tæver som dyrlægen ordinerede lykkepiller til
resten af dens liv, fordi den ellers ville være depressiv uanset hvad vi
gjorde, så ville jeg altså vælge at lade den aflive. En hund er altså en
hund!

Så som svar på dit spørgsmål, må jeg skrive har ingen erfaringer hverken
positive eller negative, og får det heller ikke.
-Jeg ville nok kunne overtales til at prøve naturmedicin kombineret med
træning, men kun i en kortere periode.

MVH Marie.

http://www.kandu.dk/

Fra : Holm

Dato : 12-12-03 20:05

"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogle herinde gjort sig erfaring med brug af lykkepiller?
> Hvis ja, hvilke erfaringer har I, - på hvilken måde har det påvirket jeres
> [...]

Hej Lise Lotte

Fra mit job på dyreklinikken ved jeg en lille smule ,..jeg har dog kun
oplevet to hunde gennem flere år , få ordineret "lykkepiller" .
Disse er ikke fremstillet på samme måde som til mennesker , men næsten !
I begge tilfælde var det hunde med voldsomme nervøse reaktioner , den ene
overfor skud , den anden pga. angst for at være alene...
I begge tilfælde var det hunde som blev trænet , motiveret og stimuleret
efter alle gode foreskrifter , men som alligevel havde udviklet en
"neurose"...

Alene-hjemme-hunden havde de bedste resultater , af brug af pillerne , ingen
bivirkninger såsom sløvhed osv.
Den her hund raserede simpelthen hjemmet totalt , gøede uafbrudt mm. men ved
hjælp af pillerne ændredes dette til stor glæde for ejerne.

Det er altså absolut ikke piller som bare gives i flæng , men kun i ekstreme
tilfælde .
Hunde kan sagtens lide af psykiske problemer som kan løses ved medicinsk
hjælp og uden bivirkninger , til alles glæde .

Men snak da med en dyrlæge om det , råd og viden koster ikke....(heldigvis
da )...
Jeg overvejede selv pillerne til min gamle skudrædde hund , men de er
hamrende dyre...og man skal , så vidt jeg husker , bruge dem i en vis
periode, for at ændre den uønskede adfærd!

Mange hilsener Holm

Fra : Lise-Lotte Gerding

Dato : 13-12-03 07:25

"Holm" <dortheholm@mail.dk> wrote in message
"Lise-Lotte Gerding" <lise-lotte@gerding.dk> skrev i en meddelelse

<klip spørgsmål omkring de såkaldte lykkepiller samt et seriøst og oplysende
svar>

Til Holm

Tak for dit seriøse og oplysende svar

Glædelig jul