Statisk DHCP på en D-Link DI-704P route
Fra : Thomas

Dato : 12-12-03 13:46

Hej

Jeg har en D-Link DI-704P (Revision C) router og forsøger at tildele en
enkelt maskine en statisk IP via den indbyggede DHCP server i routeren.

Princippet er jo ganske enkelt, den assigner samme IP til en maskine
baseret på maskinens MAC-adresse.

Problemet er, at den ikke gør hvad den skal! Maskinen får aldrig det
faste IP, men et dynamisk.

Jeg har brug for det faste IP i forbindelse med "Virtual Server"
konfigurationen, hvor sætter en service op.

Jeg har snakket med D-Link support, som hurtigt kommer med den
brilliante løsning at sætte en statisk IP på selve maskinen ... men det
ændrer jo ikke på, at routeren burde kunne finde ud af det, når de nu
selv påstår det.

Jeg har desuden opdateret firmware til v3.01 uden at det hjalp.

Spørgsmål:

1) Er der nogen der kender noget til dette problem?

2) Er jeg den eneste der oplever det?

3) Er der andre newsgroups som er bedre til dette spørgsmål?

på forhånd tak
/Thomas

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 12-12-03 14:59

Thomas <thomas@domain.invalid> wrote:

> [...]
>
> 2) Er jeg den eneste der oplever det?
>
> 3) Er der andre newsgroups som er bedre til dette spørgsmål?

Jeg har en 704P siddende hos en kunde, og der virker det fint.

Er du sikker på at din mac-adresse er korrekt sat op?

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk