Snurre Snup lever
Fra : Bo Warming

Dato : 12-12-03 11:07

Snurre Snup lever
Mange mener, at de korte tegnefilm med Snurre Snup, Daffy og de andre er
verdens ubestridt morsomste. De bedste af dem er i hvert fald lige så friske
som da de blev lavet, og de har dannet skole for tegnefilmfolk og humorister
verden over.
http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=386780
-------------
- men kan Looney Tunes filmen leve op til Tom&Jerry-klassikerne? Smarte
citater fra Indiana Jones er snart plat nostalgi.

Simpson overgår Disney. Bart og Homer har jo Nietzsche-budskaber at tænke
over - og Marge-Lisa matriarkatet er konstruktivt skræmmende.

Men Futurama viser vist ikke vej til fornyelse

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-12-03 11:41

Bo Warming skrev:

> - men kan Looney Tunes filmen

Som er en Warner Brothers-produktion.

> leve op til Tom&Jerry-klassikerne?

Som er MGM.

> Simpson

Som er Fox.

> overgår Disney.

Som er ... Disney.

> Men Futurama viser vist ikke vej til fornyelse

Som igen er Fox, men hvor Billy West lægger stemme til hovedparten af
figurgalleriet. Og Billy West lægger også stemme til flere figurer i
"Looney Tunes" - så ringen er sluttet!

Jeg ved ikke, hvad pointen med mit indlæg er. Heldigvis ved jeg heller
ikke, hvad pointen med det oprindelige indlæg var ...

--
Mvh. Peter

Fra : sniper_Nolight

Dato : 12-12-03 11:42

lol - warmings indlæg kan nu være underholdende - især når de er så korte
jeg gider læse dem
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jakob

Dato : 13-12-03 00:09

Fox kan godt gøre mig ked!

De stoppede Futurama som var tilnærmelsesvist sjovt (hvilket Simpsons IKKE
er) og den p.t. mest geniale og satiriske serie nogensinde, Family Guy
(Familie Faren på dansk). DET kan jeg aldrig tilgive dem!

--
/mvh Jakob

Fra : Snole

Dato : 13-12-03 11:17

> De stoppede Futurama som var tilnærmelsesvist sjovt (hvilket Simpsons IKKE
> er) og den p.t. mest geniale og satiriske serie nogensinde, Family Guy
> (Familie Faren på dansk). DET kan jeg aldrig tilgive dem!

Men vi kan da glæde os over at der sandsynligvis er nye Family Guy afsnit på
vej, dog først til 2005.

Snole

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-12-03 03:01

Jakob wrote:

> sjovt (hvilket Simpsons IKKE
> er)

LOL!!

> og den p.t. mest geniale og satiriske serie nogensinde, Family Guy

LOL!!!!!

/David

Fra : Per Moreau

Dato : 12-12-03 12:30

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in

> [...]
> tænke over - og Marge-Lisa matriarkatet er konstruktivt skræmmende.
>
> Men Futurama viser vist ikke vej til fornyelse

Prøv at læse den her:
http://www.fyens.dk/index.php?bfv_pageid=172&bfv_articleid=421827
Skrevet af en fra Berlingske for Fyens Stiftstidende.
Ikke særligt lovende ord må jeg nok sige.
Stjerner for kvalitet kan ikke ses på siten (de har glemt dem), men
i selve avisen har den fået 3 ud af 6.

Mvh
Per M.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 12-12-03 13:07

Per Moreau skrev:

> Ikke særligt lovende ord må jeg nok sige.

Jeg er meget enig med Ebbe Iversen (som bestemt ikke bare er "en fra
Berlingske").

> Stjerner for kvalitet kan ikke ses på siten (de har glemt dem),

Mere katatrofalt er det, at Fyens Stiftstidende i stedet for et billede
fra filmen var kommet til at indsætte et link til Sandrew Metronomes
lukkede pressesite komplet med brugernavn og adgangsord!

Jeg gjorde avisen opmærksom på fejlen, og nu har de gudskelov fjernet
linket igen. Og stjernerne er også kommet på plads.

--
Mvh. Peter

Fra : Tenzel Kim

Dato : 12-12-03 16:55

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Jeg gjorde avisen opmærksom på fejlen, og nu har de gudskelov fjernet
> linket igen. Og stjernerne er også kommet på plads.

Det var da tarveligt gjort :(

Tenz.

Fra : Plato

Dato : 12-12-03 17:26

> Det var da tarveligt gjort :(

Ikke i betragtning af at, det faktisk kun er dem der SKAL noget derinde der
har adgang

Mvh Plato

Fra : Tenzel Kim

Dato : 12-12-03 19:21

Plato wrote:
> Ikke i betragtning af at, det faktisk kun er dem der SKAL noget derinde der
> har adgang

Jo, netop derfor :)

Tenz.

Fra : Per Moreau

Dato : 13-12-03 13:04

"Peter Bjerre Rosa" <nospam@filmsvar.dk> wrote in news:brcano$iej$1
@sunsite.dk:

> Jeg er meget enig med Ebbe Iversen (som bestemt ikke bare er "en fra
> Berlingske").

Jeg vidste ikke lige hvem at han er, for jeg læser normalt aldrig
Berlingske, det er nærmest JP eller Fyens Stiftstidende jeg læser.
Men hva pokker, hvad kan man forvente af den tegne/spillefilm når man
tænker tilbage på den meget ringe Space Jam ?
Så jeg spilder nok ikke tiden på den nye Looney Toons film,
der nøjes jeg med det daglige "Looneyfix" man kan få hos Cartoon Network.

Mvh
Per M.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 13-12-03 14:04

Således skrev Per Moreau <the_alfalfanator@COLDhotmail.com> i
dk.kultur.film Sat, 13 Dec 2003 12:04:07 GMT:

>Så jeg spilder nok ikke tiden på den nye Looney Toons film,
>der nøjes jeg med det daglige "Looneyfix" man kan få hos Cartoon Network.

Hvis du er hurtigt, kan du nå at ønske dig denne her i julegave.

<http://www12.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=6914>

Den kan varmt anbefales.

Knud
--
"That sounds vaguely obscene, and if there's one thing I can't stand,
it's vagueness."

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 13-12-03 14:36

Per Moreau skrev:

> Jeg vidste ikke lige hvem at han er, for jeg læser normalt aldrig
> Berlingske, det er nærmest JP eller Fyens Stiftstidende jeg læser.

Fair nok. Ebbe er Berlingskes absolutte topanmelder.

> Men hva pokker, hvad kan man forvente af den tegne/spillefilm når man
> tænker tilbage på den meget ringe Space Jam ?

Det er synd at sammenligne filmen med den historisk katastrofale "Space
Jam". Instruktøren Joe Dante har for sjov kaldt sin film "Anti-Space
Jam" for at understrege sin 'kærlighed' til det foregående makværk, og i
selve filmen får "Space Jam" også nogle hug.

"Looney Tunes" er efter min mening en jævn film, men ikke direkte
dårlig. Den er faktisk en meget sjov øvelse i at udpege referencer, som
der er en sand overflod af. Det perfekte samlingspunkt i et drikkespil
for filmnørder.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"You ain't leading but two things right now. Jack and Shit. And Jack

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-12-03 03:00

Bo Warming wrote:

> Men Futurama viser vist ikke vej til fornyelse

Ævl. Der er lige så meget saft og kraft i Futurama som i Simpsons.

/David