MS Windows
briani 27239
Musen og tastaturet går kold...
Fra : Christian Muus

Dato : 12-12-03 11:18

Hejsa

Jeg har Windows XP, og en masse gange i går og i dag, har min computer
besluttede sig at strejke. Lige pludselig, når jeg bedst sidder og surfer,
stopper musen og tastaturet med at reagere, og der er intet jeg kan gøre,
andet end at slukke på slukknappen for at genstarte. Hvad kan der være galt?

Christian

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 12-12-03 12:42

> [...]
> andet end at slukke på slukknappen for at genstarte. Hvad kan der være galt?

Det lyder som en driver problem. Dengang min computer gjorde det samme var
det fordi jeg brugte Windows-grafikkort-drivere, istedet for producentes originale.
Men det kan være så mange forskellige ting, prøv at se om der ikke er kommet
opdateringer til nogen af dine harware komponenter.

Fra : Morten

Dato : 12-12-03 13:54

On Fri, 12 Dec 2003 11:17:47 +0100, "Christian Muus"
<christianmuus2@hotmail.com> wrote:

> [...]
>andet end at slukke på slukknappen for at genstarte. Hvad kan der være galt?

Alt!

Jeg remser lige op:
PSU leverer ikke strøm nok, CPU for varm, dårlige ram, fejl på
harddisk, en enhed i computeren er ved at stå af (bundkort, netkort,
grafikkort osv.) Du bliver nødt til at lægge mærke til om det sker ved
en bestemt type arbejde, fx. megen diskaktivitet.

Ellers er der ikke andet at gøre end at skifte en del ad gangen indtil
den bliver stabil igen.

Hvad siger temperaturen?

Mvh Morten