Skærme
Fijala 3554
Iiyama 19" ProLiteE481S med IPS til under ~
Fra : Anders

Dato : 12-12-03 10:02

Er der nogen der kender noget til/har erfaring med Iiyama 19" ProLiteE481S
som i følge producentens hjemmeside:
www.iiyama.dk/php/showmonitor-lcd.php?monitorid=61 skulle være udstyret med
et IPS panel ???

Kan det være rigtigt ??? og prisen er under kr. 5.000,-

Så vidt jeg ved så har Iiyama et godt ry mht. CRT-skærme, men det betyder jo
ikke at deres TFT-skærme er lige så gode.

Mvh.
Anders

Fra : Ledderlappan

Dato : 12-12-03 16:37

Ifølge prad.de skulle det være med et ips panel.

Fra : JK

Dato : 14-12-03 12:09

On Fri, 12 Dec 2003 10:02:09 +0100, "Anders"
<andersdhFJERN@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Så vidt jeg ved så har Iiyama et godt ry mht. CRT-skærme, men det betyder jo
>ikke at deres TFT-skærme er lige så gode.

Ja, de har et ret godt ry.

Men jeg vil da rejse spørgsmålet: IPS er vel ikke ligeså godt som
S-IPS ?

Ellers synes jeg godt om skærmen. Desværre er det ikke lige muligt at
læse tests, heller ikke på prad.de 's message board

http://www.prad.de/guide/screen829.html

mvh

John

Fra : TS

Dato : 15-12-03 16:57

Hejsa
Du har ikke fundet noget om den andre steder?
Det virker jo som en klon af NEC 1860 (bare lidt større) - som koster det
samme (i Tyskland), næsten; men er udsolgt alle steder. I Danmark er det kun
Viewsonic VP181 der kan sammenlignes med, prismæssigt, og så er iiyamaen
større.

/TS

Fra : Anders

Dato : 15-12-03 17:39

Hej TS (og andre)

Jeg har brugt diverse søgefunktioner på nettet, men intet kommer frem. Det
er derfor jeg er meget interesseret i at høre om andre der har egentlig
erfaring med den pågældende skærm.

Min interesse går primært på at der her er tale om en 19" skærm - dog "kun"
med et IPS panel og ikke S-IPS.

Så vidt jeg kan læse her i gruppen, så er der ikke så mange 19" skærme hvor
man med sikkerhed kan sige at indeholde et (S-)IPS panel.

Og prisen gør jo absolut ikke skærmen uinteressant for os almindelige
lønmodtagere....

Designmæssigt synes jeg personligt bedre om f.eks. Viewsonic VP181, men det
er jo en smagssag.

Mvh.
Anders D.

Fra : TS

Dato : 15-12-03 18:15

> Designmæssigt synes jeg personligt bedre om f.eks. Viewsonic VP181, men
det
> er jo en smagssag.

Hej

Jeg kan også bedre lide Viewsonic'en -men det lader til at alle i DK har
problemer med DVI stikket på denne skærm. Det er ærgeligt pga. det fede
design m bl.a. pivot funktion og usb hub.

Når jeg læser på prad.de bliver folk ved med at anbefale VP181 og NEC 1860.
Der er ingen der anbefalder folk at gå uden om Viewsonic gpa. DVI problemer;
i hvert fald ikke i forumet for 'forberedelse af salg'

Jeg må sige at jeg er meget tæt på at ville bestille en iiyama - en usb hub
kan man jo altid klistre bag på skærmen med dobbeltklæbende tape!

/TS

Fra : rane

Dato : 15-12-03 20:14

On Mon, 15 Dec 2003 18:15:29 +0100, "TS" <tosch9@yahoo.dk> wrote:

>Når jeg læser på prad.de bliver folk ved med at anbefale VP181 og NEC 1860.
>Der er ingen der anbefalder folk at gå uden om Viewsonic gpa. DVI problemer;
>i hvert fald ikke i forumet for 'forberedelse af salg'

Viewsonic i Tyskland er åbenbart bedre til at informere deres kunder
end her i Danmark. Således har deres service været 10 gange bedre
dernede og ikke som her, hvor de nærmest nægter at deres monitors har
fejl men hele tiden påpeger at det næsten må være vores andet
computerhardware. Man skulle bo i Tyskland :)

Fra : TS

Dato : 15-12-03 23:21

> [...]
> fejl men hele tiden påpeger at det næsten må være vores andet
> computerhardware. Man skulle bo i Tyskland :)

Ja, men derfor er det lidt besynderligt at de ikke omtaler problemer i
forbindelse med råd til køb af skærm.
Hvis der er fejl på så mange herhjemme, må der da også være en del i
Tyskland - og der er immervæk en del brugere af prad.de

Jeg har ikke stødt på problemet endnu i den ene tråd på boardet.

/TS

Fra : rane

Dato : 16-12-03 14:15

On Mon, 15 Dec 2003 23:21:22 +0100, "TS" <tosch9@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Tyskland - og der er immervæk en del brugere af prad.de
>
>Jeg har ikke stødt på problemet endnu i den ene tråd på boardet.

Der har været flere tråde hvor brugere har haft samme problem.
Specielt 1 tråd hvor man som VP181 ejer blev bedt om at skrive nogen
infos ned. Der blev det bla. bevist at både brugere med ATI og Nvidia
grafikkort havde problemet.