Selvjusterende Iframe
Fra : Felix Nielsen

Dato : 11-12-03 23:12

Hejsa, jeg har problemer med en iframe. Jeg vil gerne have at den
selv justerer sig i højden, men ikke i forhol til browservinduet,
men i forhold til det der bliver vist i Iframen, det vil sige, at
uanset hvor meget der står i iframen, vil der ikke komme nogen
scroll eller noget, den vil bare justere sig selv i længden
(højden)
Jeg har prøvet tusinde forskellige ting, uden held, så det ville
være rart hvis der var nogen der kunne hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-03 00:54

Felix Nielsen skrev:

> Hejsa, jeg har problemer med en iframe. Jeg vil gerne have at den
> selv justerer sig i højden, men ikke i forhol til browservinduet,
> men i forhold til det der bliver vist i Iframen,

Det kan man ikke.

Ved nærmere eftertanke - måske kan du gøre noget med javascript -
hvor iframen så resizes når dokumentet er hentet. Spørg i
clientsidegruppen hvis du vil prøve det (jeg kan ikke selv hjælpe
dig videre).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-12-03 01:36

Felix Nielsen <felixnielsen@hotmail.com> skrev:

> Hejsa, jeg har problemer med en iframe. Jeg vil gerne have at den
> selv justerer sig i højden, men ikke i forhol til browservinduet,
> men i forhold til det der bliver vist i Iframen

Mit bedste bud er helt at undlade din iframe, men blot lave det om
til almindelig tekst på siden - så undgår du alle de problemer.

Der er også noget søgemaskinemæssigt du skal tage hensyn til
i den forbindelse - og her undgår du også at indholdet i din iframe
bliver fundet uden forbindelse til det omgivende med menu og så
videre.

Iframe er smart til mange ting, men bliver den fundet at søgemaskinerne
står den helt alene. Prøv derfor at finde en anden løsning!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Felix Nielsen

Dato : 12-12-03 04:28

Hvis der er nogen der har idéer til adre løsninger en Iframe, er i meget
velkomne til at komme med dem.
Hvis det skulle have interesse har jeg lavet en lille prøve som i kan se
http://www.mp.frac.dk

Fra : Christian

Dato : 12-12-03 13:43

Felix Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hvis der er nogen der har idéer til adre løsninger en Iframe, er i meget
> velkomne til at komme med dem.
> Hvis det skulle have interesse har jeg lavet en lille prøve som i kan se
> på http://www.mp.frac.dk

Jamen for pokker da! Du har adgang til SSI på frac.dk hvorfor bruger du så
ikke til din menu? Frames er forældede og dit design kan blive ligeså fedt
og endda federe med SSI, så hvorfor ikke bruge det? Og positioneringen med
CSS.

Fra : Felix Nielsen

Dato : 12-12-03 18:07

For det første:
Hvis jeg nogensinde for denne side op at køre, finder jeg nok et andet sted
end frac at holde til, men det er det lille problem. Det andet problem er, at
uanset hvor man spørger folk tilråds, får man i sidste ende det samme svar,
brug en anden fremgangsmåde. På nuværende tidspunkt har jeg gang i html, css
og php, hvis jeg skulle følge de råd som folk kommer med skulle jeg også gå
igang med iss asp, javascript osv. og der er altså grænser for hvad jeg kan
overkomme.
Jeg er meget glad for den hjælp jeg har fået, men jeg ville sætte pris på at
få et andet, for jeg kan altså ikke klare mere lige nu...

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-12-03 23:00

Felix Nielsen <felixnielsen@hotmail.com> skrev:

> uanset hvor man spørger folk til råds, får man i sidste ende det
> samme svar, brug en anden fremgangsmåde.

Jamen, der er jo nok en grund til at så mange råder dig til at bruge
en anden fremgangsmåde - se mit første svar:

> På nuværende tidspunkt har jeg gang i html, css og php

Det er ganske fint at du sætter dig ind i forskellige teknologier - html
og css hører sammen i et godt samarbejde om struktur og udseende
og php er den serversideteknologi der kan hjælpe dig med at gøre
tingene nemmere for dig selv, så det er en god start.

> råd som folk kommer med skulle jeg også gå i gang med iss asp,
> javascript osv. og der er altså grænser for hvad jeg kan overkomme.

Du skal nok nøjes med et enkelt serversidesprog - og er du i gang med
php, skal du nok ikke starte på asp også. Du kan sagtens køre ssi på
php også. Vent med javascript til sidst.

> Jeg er meget glad for den hjælp jeg har fået

Det er jeg glad for at høre.

> men jeg ville sætte pris på at få et andet, for jeg kan altså ikke klare
> mere lige nu...

Læs, læs og atter læs. Følg med i disse grupper. En dag vil det gå op
for dig hvorfor eksperterne giver dig de råd du har fået - og en dag er
du selv en af eksperterne. Man skal dog også lære af bitter erfaring,
men en smule lytten i krogene bringer dig hurtigere frem.

Det er da fint nok at du bringer din frustration frem - det er jo det vi gerne
vil hjælpe dig med - at blive mindre frustreret.

Jeg har kun ét råd: Lyt!

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Felix Nielsen

Dato : 14-12-03 04:42

Hvor besværligt
jeg end synes at det er, så har jeg som tidligere nævt, fået smækket en løsning
sammen, som foregår i php. Jeg vil dog dog alligevel godt gøre helt klart at jeg
er meget glad for den hjælp jeg har fået, og som en venlig sjæl nævnte, så kan
det jo være at jeg selv ender som expert herinde på et tidspunkt. :)
Men nu er denne tråd, for mit vedkommende, lukket.
Tak for hjælpen, og på gensyn...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-03 05:48

Felix Nielsen <felixnielsen@hotmail.com> skrev :

> så kan
>det jo være at jeg selv ender som expert herinde på et tidspunkt. :)

Det vil da kun være rart, men vil du ikke gerne være venlig at
læse http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp under »Gælder
der nogle regler for nyhedsgrupperne?«

Tak.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Felix Nielsen

Dato : 17-12-03 14:19

> Det vil da kun være rart, men vil du ikke gerne være venlig at
> [...]

Er gjort... Sorry..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-12-03 20:41

Felix Nielsen skrev:

> Hvis jeg nogensinde for denne side op at køre, finder jeg nok
> et andet sted end frac at holde til, men det er det lille
> problem.

Ganske mange webudbydere understøtter SSI. Hvis du bruger php på
dine websider, vil du formentlig også finde et nyt webhotel med
php.

> Det andet problem er, at uanset hvor man spørger folk
> tilråds, får man i sidste ende det samme svar, brug en anden
> fremgangsmåde.

Det lyder mærkeligt.

> På nuværende tidspunkt har jeg gang i html, css og php,

Hvis du arbejder med php, kan du sagtens lave inkluderingerne med
det. Jeg kan ikke sige hvordan, men det kan de garanteret i php-
gruppen.

> hvis jeg skulle følge de råd som folk kommer med
> skulle jeg også gå igang med iss asp, javascript osv.

Det er slet ikke nødvendigt. Php er alt rigeligt. Du havde bare -
så vidt jeg husker tråden - ikke fortalt at du også arbejdede i
php.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Felix Nielsen

Dato : 13-12-03 18:14

Fra : Hans

Dato : 01-02-04 19:27

> [...]
> uanset hvor meget der står i iframen, vil der ikke komme nogen
> scroll eller noget, den vil bare justere sig selv i længden
der skal lidt jscript !
iframe
{
height:expression(frames('FrameName').document.body.scrollHeight);
}
Også skulle du være kørende !