Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotoeksempler fra Aldi kamera
Fra : JK

Dato : 11-12-03 22:36

jeg har smidt 2 billeder ind på dk.binaer, det er billeder taget om
aftenen, med mit nyerhvervede Aldi kamera. billederne er i 1280x960 i
standard kvalitet. begge billeder er "skudt" rimeligt hurtigt idet en
kat jo li'som ikke sidder stille for at la' sig forevige -nå,ja, den ene
gjorde jo vist nok :)

/JK

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-03 22:52

"JK" <DontGoAroundSpammin@People.com> skrev i en meddelelse

> jeg har smidt 2 billeder ind på dk.binaer, det er billeder taget om
> aftenen, med mit nyerhvervede Aldi kamera.

Dine billeder bekræfter til fulde, at man får nøjagtig, hvad man betaler
for.

> billederne er i 1280x960 i
> standard kvalitet.

Hvorfor ikke lægge nogle ud, du har taget i højeste opløsning?

--
-Jens B.

Fra : JK

Dato : 11-12-03 23:04

ka' jeg sagtens gøre, men jeg tror jeg venter til imorgen.

/JK

Fra : Jack L.

Dato : 12-12-03 01:50

Jens Bruun wrote:
> "JK" <DontGoAroundSpammin@People.com> skrev i en meddelelse
>
> Dine billeder bekræfter til fulde, at man får nøjagtig, hvad man
> betaler for.

Antaget at JK ikke oplyste navnet på mærket, ville du stadig udtale således?

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

The email address is for real. :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-03 10:20

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Antaget at JK ikke oplyste navnet på mærket, ville du stadig udtale
således?

Aner det ikke, men hvad er det liiige, du _antager_, jeg mener med mit
udsagn? At jeg finder kvaliteten dårlig? God? Har du nogensinde hørt mig
udtale mig positivt hhv. negativt om Aldi-kameraer?

--
-Jens B.

Fra : Jack L.

Dato : 12-12-03 14:13

Jens Bruun wrote:
> [...]
> udsagn? At jeg finder kvaliteten dårlig? God? Har du nogensinde hørt
> mig udtale mig positivt hhv. negativt om Aldi-kameraer?

Så du har bare udtalt dig lige så generelt som du kunne have gjort for alle
andre kameraer?

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-03 15:38

> Så du har bare udtalt dig lige så generelt som du kunne have gjort for
alle
> andre kameraer?

Det håber jeg så sandeligt. Jeg forsøger - efter bedste evne - at være
fordomsfri.

--
-Jens B.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-03 05:46

> "JK" <DontGoAroundSpammin@People.com> skrev i en meddelelse

Pudsigt, det kan jeg ikke huske nogen har bedt om, hvis man havde skrevet
Canon Skal det også være i Raw ??

M.V.H.....Benny..

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-03 10:18

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> skrev i en meddelelse

> Pudsigt, det kan jeg ikke huske nogen har bedt om, hvis man havde skrevet
> Canon Skal det også være i Raw ??

Sjovt nok blev JK bedt om netop det i en tidligere tråd, hvilket han
bekræftede at ville gøre, men den tråd har du måske ikke læst? Derfor kan
man jo undre sig lidt over, at JK alligevel vælger at poste billeder i en
lavere opløsning.

--
-Jens B.

Fra : jk

Dato : 12-12-03 10:37

> [...]
> man jo undre sig lidt over, at JK alligevel vælger at poste billeder i en

æææ... JK gad ikke uploade 2.5Mb filer kl L*rt om aftenen ;) - derfor ligger
der billeder i lavere opløsning.

/JK

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-12-03 11:08

"jk" <DontUdare2@SPAM.me> skrev i en meddelelse

> æææ... JK gad ikke uploade 2.5Mb filer kl L*rt om aftenen ;) - derfor
ligger
> der billeder i lavere opløsning.

Nå, der kan man sør'me bare se.

--
-Jens B.

Fra : emj

Dato : 11-12-03 23:13

On Thu, 11 Dec 2003 22:35:55 +0100, JK
<DontGoAroundSpammin@People.com> wrote:

> [...]
>standard kvalitet. begge billeder er "skudt" rimeligt hurtigt idet en
>kat jo li'som ikke sidder stille for at la' sig forevige -nå,ja, den ene

Man kan godt se, at det er to katte, du har fotograferet

Hilsen emj
--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : JK

Dato : 11-12-03 23:15

Fra : Kjeld Borch Egevang

Dato : 12-12-03 07:14

JK wrote:
> [...]
> standard kvalitet. begge billeder er "skudt" rimeligt hurtigt idet en
> kat jo li'som ikke sidder stille for at la' sig forevige -nå,ja, den ene

Jeg kan da godt forstå, hvis du er glad. PICT0019 ser da flot ud. På
PICT0017 er katten ikke i fokus. Forhåbentlig kan du også tage fotos i
højere opløsning med godt resultat.

/Kjeld

Fra : rugholms

Dato : 12-12-03 07:37

Hvordan får man adgang til billederne ? 'dk.binaer' - er det en
nyhedsgruppe ?

På forhånd tak.

Rugholm

http://www.kandu.dk/

Fra : emj

Dato : 12-12-03 08:43

On Fri, 12 Dec 2003 06:37:11 GMT, "rugholms" <rugholms.news@kandu.dk>
wrote:

>Hvordan får man adgang til billederne ? 'dk.binaer' - er det en
>nyhedsgruppe ?

Ja, det er en nyhedsgruppe, hvor det er tilladt at smide filer.

Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 12-12-03 11:47

"emj" <emj@adresseløs.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 12 Dec 2003 06:37:11 GMT, "rugholms" <rugholms.news@kandu.dk>
> wrote:

> Ja, det er en nyhedsgruppe, hvor det er tilladt at smide filer.

Ja, ikke bare filer, men også billedfiler !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : thomas

Dato : 12-12-03 16:13

"emj" <emj@adresseløs.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 12 Dec 2003 06:37:11 GMT, "rugholms" <rugholms.news@kandu.dk>
>
> Ja, det er en nyhedsgruppe, hvor det er tilladt at smide filer.

Gad vide, om dem i fængslerne har adgang til den gruppe?

/Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-12-03 11:26

rugholms <rugholms.news@kandu.dk> wrote:

> Hvordan får man adgang til billederne ? 'dk.binaer' - er det en
> nyhedsgruppe ?

Du har fået svar. Jeg vil blot anbefale dig at få en rigtig newsreader i
stedet for at benytte Kandu. Jeg kender ikke så meget til Kandu, men den
slags webbaserede tjenester er som regel meget tunge og langsomme.
Desuden har jeg hørt meget skidt om Kandu, men det er som sagt ikke
noget, jeg selv har erfaring med. Det skulle bl.a. være noget tvivlsomt,
om det har ret til at lægge andres materiale ud på nettet, som det gør.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-12-03 11:52

"rugholms" <rugholms.news@kandu.dk> skrev :

>Hvordan får man adgang til billederne ? 'dk.binaer' - er det en
>nyhedsgruppe ?

Brug din internetudbyders newsserver og f.eks. Outlook Express.
--
Knud

Fra : jk

Dato : 12-12-03 09:21

> [...]
> standard kvalitet. begge billeder er "skudt" rimeligt hurtigt idet en
> kat jo li'som ikke sidder stille for at la' sig forevige -nå,ja, den ene

Til dem der ser billederne - håber jeg - at de naturligvis ikke kun bedømmer
billederen via deres news-reader, for som alle ved (?) - viser den jo ikke
ligefrem billeder i bedste kvalitet - hiv venligst billederne ind i f.eks.
ACDSee - PhotoShop eller andet, INDEN du kommenterer ...

/JK

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-12-03 15:31

jk wrote:

> [...]
> viser den jo ikke ligefrem billeder i bedste kvalitet - hiv venligst
> billederne ind i f.eks. ACDSee - PhotoShop eller andet, INDEN du

Undskyld men den må jeg lige ha' igen? Altså der er forskel på hvilket
program man bruger til at fremvise billedet med?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-12-03 20:42

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Undskyld men den må jeg lige ha' igen? Altså der er forskel på hvilket
>program man bruger til at fremvise billedet med?

Der er i hvert fald forskel paa, hvordan forskellige programmer
skalerer et billede, hvis det ikke skal vises paa skaermen i fuld
stoerrelse. Ofte ser det ud ud til, at man har undladt at interpoere,
men bare har sprunget nogle billedpunkter over, saa man faar nogle
meget hakkede kanter.

Om det er specielt slemt for newsreadere, skal jeg ikke kunne sige.
Jeg bruger ikke en newsreader, der kan vise billeder.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-12-03 23:15

Allan Olesen wrote:

> Der er i hvert fald forskel paa, hvordan forskellige programmer
> skalerer et billede, hvis det ikke skal vises paa skaermen i fuld
> stoerrelse.

Ja, men det slår alle normale mennesker da fra? Altså nu går jeg ikke lige
ud fra at, at folk ser på billeder i nedskalerede versioner, det er
ihvertfald forkert at gøre :)

>Ofte ser det ud ud til, at man har undladt at interpoere,
> men bare har sprunget nogle billedpunkter over, saa man faar nogle
> meget hakkede kanter.

Ja det er enorm grimt.

> Om det er specielt slemt for newsreadere, skal jeg ikke kunne sige.
> Jeg bruger ikke en newsreader, der kan vise billeder.

Det er ikke slemt for min newsreader, den laver ikke forkrøblede versioner
af billederne.. Men jeg kan ikke forestille mig at der skulle være forskel
på ACDSee, En newsreader eller Photoshop.. Kan ikke helt greje hvor
forskellen skulle ligge, det er jo de samme informationer de skal afkode :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-03 20:13

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på ACDSee, En newsreader eller Photoshop.. Kan ikke helt greje hvor
> forskellen skulle ligge, det er jo de samme informationer de skal afkode

Det bliver du da nødt til, hvis du vil have hele billedet på skærmen. Der
er vist ikke så mange der kører med en skærmopløsning på noget der ligner
2560 * 1920, så mon ikke de fleste vælger at lade programmet nedscalere
billedet. Det er da lidt fjollet at sidde og se på et billede der skulle
fylde 3 skærme.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anders Houmark

Dato : 13-12-03 23:39

> [...]

> programmet nedscalere billedet. Det er da lidt fjollet at sidde og
> se på et billede der skulle fylde 3 skærme.

Det er derfor man laver billedetom (mindre opløsing) når det er til
skærmbrug. At gøre det på den måde er langt bedre, nemlig fordi der sidder
folk som lader deres programmer nedskalere billederne sådan at de kommer til
at se rigtig grimme ud. Det store format bruger man så når det skal til
trykkeren og puttes på papir.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-12-03 20:14

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>Det er derfor man laver billedetom (mindre opløsing) når det er til
>skærmbrug.

Vi snakker newsreadere, hvor man kigger paa billeder, som _andre_ har
sendt. Dvs. at man ikke har haft kontrol over billedets tilblivelse.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Lars

Dato : 12-12-03 13:02

> [...]
> standard kvalitet. begge billeder er "skudt" rimeligt hurtigt idet en
> kat jo li'som ikke sidder stille for at la' sig forevige -nå,ja, den ene

Det er billeder som jeg umiddelbart vil tilskrive et digi kamera i
prisklassen 1000,- til 1200,- kroner.
Det siger uden at ane hvad Aldi sælger p.t. af kameraer.
Vil du afsløre hvad fabrikat det er?

Lars

Fra : asdf

Dato : 12-12-03 15:53

Lars wrote:
> [...]
> prisklassen 1000,- til 1200,- kroner.
> Det siger uden at ane hvad Aldi sælger p.t. af kameraer.

kameraet sælges i aldi under navnet Traveler dc-5300, men sælges også af
toshiba til en højere pris med et mindre sd memory card (16MB)
under navnet Toshiba PDR-5300.

Hvis man googler efter Traveler, vil man opdage at kameraet er solgt
med en del forskellige firmware versioner, hvoraf nogle er tidlige. Der
er måske en sammenhæng mellem billed kvalitet og firmware rev. ?

mvh/r

Fra : Pico

Dato : 12-12-03 23:31

asdf wrote:
KLIP

> Hvis man googler efter Traveler, vil man opdage at kameraet er solgt
> med en del forskellige firmware versioner, hvoraf nogle er tidlige.
> Der er måske en sammenhæng mellem billed kvalitet og firmware rev. ?

Det er der da abselut, hvis man ikke har et kamere der kan tage RAV er man
tvunget til at affinde sig med det syn som producenten har på hvad folk
helst vil have. Ikke fordi der er noget galt i det, men det er en fordel hvis
man inden købet kan prøve kameret og se om det behandler billederne
som man kan lide dem.
Pico