Ny Human League single
Fra : Stig Olsen

Dato : 11-12-03 22:05

Som stor Human League fan, har jeg fået fornøjelsen at blive indrullet i et
projekt hvor en fan fra Holland simpelthen starter et pladeselskab, ene og
alene for at udgive en Human League single. Efter udgivelsen af deres
seneste album 'Secrets' og singlen 'All I Ever Wanted' gik deres
pladeselskab ned, og al promotion gik i stå. 2 år efter kommer den næste
single i en limited udgave, som kun udgives i Benelux landene, men kan dog
bestilles on-line. Det drejer sig om nummeret 'Love Me Madly?' på såvel CD
som på 12", som allerede nu kan bestilles.

Jeg har haft fornøjelsen af at lave begge covers til de 2 udgivelser, som
for os begge er lidt af en hjertesag - ved ikke om fans nogensinde har gjort
det før? Som promotion er der udover en enorm støtte fra fan-forummet
www.humanleague.de.vu også lavet 2 plakater, som ligeledes kan bestilles.

På den største uofficielle Human League side www.league-online.com kan man
læse mere. Jeg har også en fanhjemmeside, hvor jeg har lavet et lille
micro-site vedr. projektet: www.humanleague.dk

Pladeselskabets hjemmeside, der indeholder en lang historie om projeket, en
on-line shop m.v., kan findes her www.nukove-records.com

Hilsen
Stig

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 13-12-03 01:01

Sjovt at "All I ever wanted" blev valgt som 1. single. Efter min
mening har "Love me madly" langt større potentiale (feeeedt nummer).
Der mangler blot en "remix"-version for de utålmodige DJs der SKAL
have stortromme fra start til slut - så er jeg sikker på at det nummer
nok skal få masser af airplay.... men det regner jeg med også er på
singlen?

mvh
Thomas

Fra : SOL

Dato : 15-12-03 09:40

Hej Thomas
Jeg har det faktisk lidt omvendt - jeg brød mig ikke om nummeret (LMM) først
jeg hørte det, men det har så ændret sig siden.

Ang. remixene, så kan du tage en lytter her:
http://www.nukove-records.com/mp3.htm - det er 3 helt forskellige remix.
CD'en indeholder også
den originale Dave Bascombe udgave. Der ligger også en video som er mixet
sammen med Zenn remixet - du kan således høre dét mix i fuld udgave.
Voice of Buddha remixet er mere i tråd med den gamle Human League lyd, og
indeholder da også et sample fra en af de første plader. Cuzco remixet
er et højtflyvende Eurodisco remix. Zenn remixet er hittet, efter min
mening.

God fornøjelse

Stig Olsen
www.humanleague.dk

Fra : Thomas Gylstorff

Dato : 15-12-03 22:43

Ja, nu må du undskylde - jeg har netop hørt zenn-mixet (og de andre).
Hvordan kan det være at alle remixes fjerner alt det fede ved sangene?
Fra at være en sang med karakter er den tværet ud til en fedtemad uden
skyggen af personlighed.
Og hvorfor er det præcis at remixes ikke må være spændende? I de 3
remix drejer det sig åbenbart om at få lavet hele sangen om så det kun
er vokalen der er tilbage. Hvorfor laver de remixere ikke deres egen
musik i stedet for at lave andres om?

Puha - der fik jeg luft. Men jeg er virkelig ked af at alle remixene
har fjernet den onde bas der netop er det fedeste ved nummeret.

mvh
Thomas

Fra : SOL

Dato : 13-01-04 09:00

Hej Thomas

Bedre sent end aldrig

Jeg tror ikke jeg kan være mere uenig, men sådan kan musik jo dele folk.

De 3 remix er netop forskellige fra originalen fordi den er suveræn i sin
egen stil. Jeg er enig med dig vedr. den "onde" bas - den er på David
Bascombe mixet (album versionen), som også er på singlen. Mixene er
forskellige, og henvender sig til forskellige typer. Zenn remixet er et club
remix, og er efter min mening tæt på den første single, VOB mixet er for
die-hard fans der værdsætter analoge synthezisere, og så indeholder mixet 3
stumper af tidligere HL numre. Cuzco er et typisk eurodisco remix.

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at salget går strygende

Stig