?: hvor ligger fejlen -
Fra : scanboat.com

Dato : 11-12-03 19:46

Jeg kan fx ikke se edbpriser.dk, chart.dk og lauritz.com - hvorimod jeg kan
se så mange andre sider.

Jeg har lige install. trådløst netværk - Linksys -

Der er jo nok et sted hvor jeg har "lukket" for meget for omverdenen - men
hvor er det lige ?

Tak for hjælpen

scanboat.com / per krabbe

Fra : Martin Toft

Dato : 12-12-03 01:13

"scanboat.com" <pkc@scanboat.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har lige install. trådløst netværk - Linksys -
>
> Der er jo nok et sted hvor jeg har "lukket" for meget for omverdenen - men

Lad os antage, at du ikke har lukket for meget for omverdenen, men i stedet
har pillet lidt ved nogle tal i din routers konfiguration (jeg gætter på dit
Linksys-apparat er et kombineret access point og router).

Fejlen kan være, at din MTU-størrelse er for høj.

En for høj MTU giver nemlig disse underlige situationer, hvor man kan komme
ind på nogle websites og ikke på andre.

Er den f.eks. på 1500, så prøv først at ændre den til 1492, og hvis det ikke
hjælper, så prøv med mindre værdier, indtil det virker. Det er ikke smart at
tage en meget lav værdi for at gøre det nemt, da værdien har stor betydning
for hastigheden på din forbindelse. Lave værdier vil give mindre hastigheder
og vice versa - 1500 er dog det højeste.

> Tak for hjælpen

Selv tak, håber du kan bruge mit vilde gæt...
Undskyld jeg mailede til dig i første omgang... Outlook er bare noget skidt.