Dynamisk farvevalg i tabel
Fra : Torben Jepsen

Dato : 11-12-03 19:52

Hej...
Er det muligt dynamisk at skifter farve i en tabel.
Det jeg gerne vil er: Jeg sender en SQL forespørgsel afsted, får et svar
tilbage, jeg vil så gerne lave et script hvor jeg tildeler forskellige
farver til en variabel. Denne variabel vil jeg gerne benytte som
bgcolor=variabel nede i min td. Kan jeg det?

VH Torben

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-12-03 20:18

Torben Jepsen <epsen@ofir.dk> skrev:

> Er det muligt dynamisk at skifter farve i en tabel.

Ja, det har jeg gjort på http://html-faq.dk/2006.asp

Du lægger blot en ekstra style-linie under den eksisterende, som
indeholder det ekstra til din background:

<link href="htmlfaq.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<link href="<%Response.Write xStyle%>" rel="stylesheet" type="text/css">

.... hvor xStyle er den variabel du skifter ud:

<% Dim xStyle
If Request.QueryString( "xstyle" ) <> "" Then
xStyle= Request.QueryString( "xstyle" )
Else
xStyle = "tabelstyle0.css"
End If %>

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-12-03 22:06

Allan Vebel escribió / skrev

> <%Response.Write xStyle%>

Er det med vilje at du bruger ovenstående istedet for
<%= xStyle %>?

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-12-03 22:46

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev:

> Er det med vilje at du bruger ovenstående istedet for
> <%= xStyle %>?

Det giver ikke den store forskel. Jeg har brugt scriptet i
årevis og det er bare knaldet ind som det i sin tid er lavet.

Da det er asp, futter jeg lige derover.

--
Allan
http://html-faq.dk