php og katalog på sin hdd
Fra : **LOC**

Dato : 11-12-03 18:20

kan man få en php side til at linke til et katalog på sin hdd...... således
at man derfra kan downloade det,,,tænker på at få lavet det i en "træ"
struktur som f.eks. stifinder

Jeg er ny i php

Hilsen

Anders

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-12-03 21:40

"**LOC**" <anhen@webspeed.dk> writes:

> kan man få en php side til at linke til et katalog på sin
> hdd...... således at man derfra kan downloade det,,,tænker på at få
> lavet det i en "træ" struktur som f.eks. stifinder

Hvis du med "sin hdd" mener klientens harddisk, så nej. PHP bliver
afviklet serverside og kan således på ingen måde tilgå data på
klienten.

- Jacob Atzen

Fra : **LOC**

Dato : 11-12-03 22:35

Jeg mener på den maskine som hoster ? det er min egen maskine der kører
apache, ville gerne kunne tilgå den fra en klient og få den nævnte
mappestruktur

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-12-03 22:45

"**LOC**" <anhen@webspeed.dk> writes:

> Jeg mener på den maskine som hoster ? det er min egen maskine der
> kører apache, ville gerne kunne tilgå den fra en klient og få den
> nævnte mappestruktur

Det kan Apache gøre for dig. Du behøver ikke PHP.

- Jacob Atzen

Fra : Jimmy

Dato : 11-12-03 22:54

"**LOC**" <anhen@webspeed.dk> wrote in message
> kan man få en php side til at linke til et katalog på sin hdd......
således
> at man derfra kan downloade det,,,tænker på at få lavet det i en "træ"
> struktur som f.eks. stifinder

http://dk2.php.net/manual/en/function.dirname.php
Der er en del forskellige funktioner, der kan læse filer og biblioteker.

Mvh
Jimmy

Fra : **LOC**

Dato : 11-12-03 23:20

Da jeg er ny i php savner jeg en dansk forklaring.. sådan lidt step by step
om hvordan dette laves ? jeg har en apache server kørende på min pc'er

kunne det også laves på apache og hvordan?

hjælp behøves

Fra : Jimmy

Dato : 11-12-03 23:30

> Da jeg er ny i php savner jeg en dansk forklaring.. sådan lidt step by
step
> om hvordan dette laves ? jeg har en apache server kørende på min pc'er

Det er svært at finde danske trin-for-trin-vejledninger i løsning af et
specifikt problem.

> kunne det også laves på apache og hvordan?

Har ingen anelse.

> hjælp behøves

Jeg ville starte med at lære grundlæggende PHP og derefter løse problemet.
Andre starter med et specifikt problem og lærer PHP mens de løser det givne
problem.

Under alle omstændigheder skal mange herinde gerne hjælpe dig, men det
kræver som regel, at man viser man har forsøgt at løse problemet selv.

Går det helt galt kan man jo altid oprette sig som bruger på eksperten.dk og
give point for en færdig løsning.

Mvh
Jimmy

Fra : Jacob Atzen

Dato : 12-12-03 00:38

> [...]

> min pc'er
>
> kunne det også laves på apache og hvordan?

Med apache 1.3.x kan du gøre følgende i din httpd.conf eller tilsvarende.

<Directory /home/httpd/htdocs>
Options Indexes
</Directory>

Husk at rette "/home/httpd/htdocs" til stien til det bibliotek du vil
vise.

Læs mere her:
<http://httpd.apache.org/docs/mod/core.html#options>

- Jacob Atzen