Hvordan ved man hvilke porte der er åbne o~
Fra : Dopedog

Dato : 11-12-03 10:19

Håber det her er den rigtige gruppe, ellers undskyld !!

Jeg har lige fået TDC bredbånd med tilhørende Link Sys router.

Problemet er at jeg har et program der skal have forwardet 3 porte.
Jeg har forwardet dem allesammen til 192.168.1.100 men programmet kører ikke
optimalt hvilket vel er klart siden de blir forwardet til det samme sted MEN
ligemeget hvad jeg erstatter efter 192.168.1. så gider programmet slet ikke
at connecte eller virke eller noget ....

Nogen der har et program eller andet som måske kan hjælpe ?

-Ronnie

Fra : ht

Dato : 11-12-03 14:19

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@ofir.dk> wrote in

> Jeg har forwardet dem allesammen til 192.168.1.100 men programmet
> k›rer ikke optimalt hvilket vel er klart siden de blir forwardet
> til det samme sted...

Øh??? Det er da ret normalt?

> Nogen der har et program eller andet som m†ske kan hj‘lpe ?

http://www.cablemodemhelp.com/portscan.htm

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 11-12-03 16:31

Dopedog skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> det samme sted MEN ligemeget hvad jeg erstatter efter 192.168.1. så
> gider programmet slet ikke at connecte eller virke eller noget ....

Du skal ikke prøve "alt mulig andet" - du skal bruge IP-adressen på den
PC,
som det pågældende program kører på.

Det du gør når du forwarder er at sende alt, hvad der kommer til din
externe Ip
på disse port videre til en PC med en intern IP-adresse.

Så hvis den pågældende PC har adressen 192.168.1.100 - så er det du
gør rigtigt - ellers ret det til den adresse, den pågældende PC har.

Skriv Ipconfig i en kommandoprompt på den pågældende PC for at
se adressen på den.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk
Erstat invalid med dk ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares
i gruppen.

Fra : Hans

Dato : 11-12-03 19:12

"Dopedog" <dopedog1996SLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> at connecte eller virke eller noget ....
>
> Nogen der har et program eller andet som måske kan hjælpe ?

Port 25 og 119 er lukket på det produkt du har. Du kan godt køre egen
mailserver via TDC mx-backup server, men du har ingen mulighed for at køre
egen newsserver på port 119. Ud over det er alle andre porte mig bekendt
åbne.

/ Hans

Fra : Dopedog

Dato : 12-12-03 14:14

[Snip]

Tak for svarene alle 3

-Ronnie

--
Fjern SLETDETHER fra e-mail adressen hvis du vil skrive til mig privat.