afføring i blodet :-)
Fra : Kim Bengtsson

Dato : 11-12-03 08:47

Hej

Nu har min ene misser igen blod i afføringen. Det er 3 gang inden for ca
et halvt år nu. Det er friskt blod, det har det også været de andre
gange. Hun har lidt diarre også. Dyrlægen har undersøgt hende meget
grundigt sidste gang det var galt og han kunne ikke finde noget. Tvivler
på om han ville kunne denne gang. Sidste gang havde jeg en afførings
prøve med op, der kunne han ikke finde noget blod i. Jeg er 100% sikker
på at der var blod i da jeg fjernede den fra bakken.

Men er der nogen af jer der har en ide om hvorfor det bliver ved. Jeg
har skiftet tørfoder nogle gange, men altid blandet nyt og gammelt
foder. De for hills til indendørs katte og nu vil jeg fortsætte med det.
Udover det for de whiskas dåse mad og lidt gærtabletter. Men det kan da
vel ikke være noget af det ??

Nu kan jeg jo se at der er en anden der har samme problem. På mig virker
det som om at dyrlægerne ikke tager blod i afføringen særligt tungt ??

Med venlig hilsen
Kim Bengtsson
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-12-03 09:41

Hej Kim,

jeg har også en kat der har tendens til blod i afføringen. Så længe det er
små mængder frisk blod en enkelt gang i mellem og hun ikke er almenpåvirket
tager jeg det roligt, men vi har også været til dyrlæge hvor hun har fået en
antibiotika-kur, der har hjulpet, hvis det har været slemt. Efterhånden kan
jeg se at hun typisk får "dårlig mave" når hun får foder hun ikke er vant
til og når hun af en eller anden grund er stresset. Som regel kan det klares
med en portion Zoolac og ikke noget guf. Og helt ærligt - den er altså
stensikker at det går galt når hun får Whiskas - så hvis jeg var dig ville
jeg nok droppe Whiskas og anden vådkost i en periode og evt. give kogt
kylling eller fisk som guf i stedet for.

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 11-12-03 09:54

Hej Pernille

Tak for dit svar.
Whiskas er hermed banlyst for fremtiden, så må jeg se om det hjælper. Det
lyder til at jeg skal ønske mig en kogebog i julegave og så ellers i gang
med at lave hjemmelavet kattemad.
Jeg kender ikke lige det der Zoolac, men det kan jeg nok finde noget om på
nettet.
Tak for hjælpen.

Mvh kim

Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-12-03 10:30

Hej Kim,

jeg har på biblioteket fundet en svensk kogebog med kattemad, meget
omfattende (og ret besværlig), men jeg kan ikke huske hvad den hedder....
Generelt vil jeg sige at hvis man fodrer med fornuftigt tørfoder, som du jo
gør, så kan man trygt supplere med blot lidt rent kogt kød eller fisk som
tilskud uden de store armbevægelser, fordi kattene får dækket deres
ernæringsbehov af tørkosten.

Zoolac er en pasta med mælkesyrebakterier, som du kan købe på apoteket (hvis
de ikke har det hjemme, kan de skaffe det, det ved de bare ikke altid selv,
så man skal sommetider insistere lidt!) eller hos din dyrlæge, prisen er den
samme. Det svarer lidt til Idoform til mennesker - indeholder nogle gavnlige
baktusser, der retter op på tarmfloraen, og er godt at have i huset til at
rette op på maveproblemer. De fleste katte kan godt lide det.

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Cindie Iwersen

Dato : 11-12-03 13:48

Hejsa

Der findes en katte gourmet bog for katte. Jeg mener den hedder noget med
den store katte gormet..... og den koster vidst nok en 50'er.
Måske er det noget du kan bruge.

mvh Cindie, Pjevs og Gismo

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 11-12-03 15:36

Hej

Tak skal i have for de gode råd angående hjemmelavet kattemad. Den ene af
misserne har lige værat så flink at slukke for strømmen til min fryser. Så
jeg har lige en halv gris samt en masse grønsager der er til at smide ud
Måske jeg skulle lave noget til misserne af det.

Mvh Kim ( ikke så glad for misserne lige nu )

Fra : MRN

Dato : 11-12-03 14:35

"Afføring i blodet" - mener du ikke "Blod i afføringen"...?

Mvh
MRN

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 11-12-03 15:34

Jo da Men efterhånden er det så tit så om jeg skrev det ene eller det
andet kunne være lige fedt.

Mvh Kim

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 11-12-03 15:53

Hejsa.
Sidste år, forsøgte min Timian at spise blade fra en Yocca-palme. Det
var ikke så godt, de seje blade rev i tarmen, og det forårsagede blod i
afføringen. Så ud med den Yocca, og hvad der ellers ligner. Timian kom
sig forrygende efter en omgang blød p/d fra dyrlægen. Og fik så ellers
serveret Stuebambus- som hun elsker vildt.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar