Validering - doctype
Fra : KBJ

Dato : 11-12-03 08:24

Hej Gruppe,

Hvad går det her ud på? [snip fra W3.org]

Line 101, column 55: document type does not allow element "LINK" here
(explain...).

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
^
Jeg har selvfølgelig klikket på explain, men det bliver jeg ikke møj klogere
af.

Document type er <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01
Transitional//EN">

Iz
--
fjern xx fra email.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-12-03 09:03

KBJ wrote:
> [...]
> af.
>
> Document type er <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01

Har du et link til siden ?

Hintzmann

Fra : KBJ

Dato : 11-12-03 09:14

> Har du et link til siden ?

www.goodies.dk

Iz

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-12-03 09:58

KBJ wrote:

> www.goodies.dk

Øhh...

Validatoren viser ikke den fejl du spurgte om:
(Line 101, column 55: document type does not allow element "LINK" here)
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.goodies.dk%2F

Men der er en masse andre fejl.

- Er du sikker på at det er det rigtige link ?

Hintzmann

Fra : KBJ

Dato : 11-12-03 10:32

> Validatoren viser ikke den fejl du spurgte om:
> (Line 101, column 55: document type does not allow element "LINK" here)
> http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.goodies.dk%2F

øhh, næh det kan jeg godt se, men jeg har også pillet lidt i det siden.

> Men der er en masse andre fejl.

yep - men fejl som jeg ikke forstår f.eks. denne:
Line 97, column 55: document type does not allow element "LINK" here
(explain...).
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
^
Minder meget om den første.
Iz

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-12-03 10:55

KBJ wrote:

> [...]
> (explain...).
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">

Det skyldes at du i linie 90 med noget javascript lukker head elementet og link'et i linie 97
står derfor udenfor head'eren.

En måde at løse det på er at flytte dit javascript til en ekstern js-fil.

Hintzmann c",)

Fra : KBJ

Dato : 11-12-03 12:57

> En måde at løse det på er at flytte dit javascript til en ekstern js-fil.

Tak det hjalp.

Men nu har jeg et problem med Marginheight og Width - det må man åbenbart
ikke.
Hvad kan jeg bruge/gøre istedet?

Iz

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-12-03 13:17

KBJ wrote:

> Tak det hjalp.
>
> Men nu har jeg et problem med Marginheight og Width - det må man åbenbart
> ikke.
> Hvad kan jeg bruge/gøre istedet?

Sådan noget skal du ligge i dit stylesheet. Eksempel:
body {
   margin:0;
   padding:0;
   background:#F5F1DC;
}

Du kan læse mere om CSS her:
http://www.html.dk/artikler/
http://www.htmldog.com/
http://www.w3schools.com/css/default.asp
http://www.devguru.com/Technologies/css/quickref/css_intro.html

Hintzmann c",)

Fra : KBJ

Dato : 11-12-03 13:43

> Sådan noget skal du ligge i dit stylesheet. Eksempel:
> body {
> margin:0;
> padding:0;
> background:#F5F1DC;

SMUKT - så validerer den.

> background:#F5F1DC;
skal dog være background-color:#F5F1DC for at det kører i Mozilla
Men så lærte jeg også det!

Iz

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-12-03 13:52

KBJ wrote:

> skal dog være background-color:#F5F1DC for at det kører i Mozilla
> Men så lærte jeg også det!

Background bør også virke i Mozilla, men det kan måske have noget med din doctype at gøre.

Hintzmann c",)