Fik Lis nok i nat
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-12-03 06:24

Jajaja, bliv nu ikke chokeret. Igår hørte jeg en dansktopsang på Radio
Skive. Det blev jeg faktisk ret chokeret over. Men jeg blev det også over
teksten. Jeg blev dybt forarget. Hæhæ. Den var altså rimelig speciel. Jeg
var ved at falde omkuld af grin. Der kunne Ib Grønbech ikke være med. Haha.
Mit spørgsmål går på om der er nogle som kan fortælle hvem der synger
denne dansktopsang. Som omkvæd sang de; "Fik Lis nok i nat". Den havde fået
juletekst og handlede om hvorvidt Lis havde fået julegave af sin mand. Der
blev også sunget: "Hun fik en tur med bananekspressen". Host host.
Der var eddersjov. Men hvem er den med.
Benny. BENNY er du her?. Du må da vide det. Eller er der andre som ved det?
Den var en oversættelse af en meget gammel sydeuropæisk slager og den
originaltittel minder meget om dens danske tittel; "Fik Lis nok i nat". På
originalsprog lyder dens tittel som noget i retning af; "Felisma fidat"
eller så`n noget i den retning.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 11-12-03 07:08

Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> originalsprog lyder dens tittel som noget i retning af; "Felisma fidat"

Er det ikke Troels Trier & Rebekka Brüel? Jose Feliciano havde et meget
stort hit med den for 30-35 år siden, under titlen Feliz Navidad
(Glædelig Jul).

hvm
--
"Paradise..... is exactly like..... Where you are right now.....
Only much,...much.... Better....!"

'Language is a Virus' — Laurie Anderson

Fra : Helene Og Finn Egmos~

Dato : 11-12-03 07:27

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Den er fra albummet : Sikken julefest med The Sweethearts
fra 1999 og er en undersættelse af den gamle julesang der
hedder: Feliz Navidad som bla Jose Feliciano havde et hit
med

Mvh Finn Egmose

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-03 08:06

> [...]
> originalsprog lyder dens tittel som noget i retning af; "Felisma fidat"

Hej Åge

Kan godt huske den, og uden at have undersøgt det, så er Sweethearts nok et
udmærket bud. Men jeg er lidt i tvivl om, om ikke der var nogen som havde
lavet den før. Men det kniber lidt med lige at sætte et årstal på den, så
et kort øjeblik, var Onkel Dum & Bananerne oppe og vende overfladen. At jeg
ikke sådan lige helt frivilligt giver Sweethearts hele skylden, er at jeg
syntes at mindes, at jeg først hørte den, sunget af mænd, og syntes det var
før Sweethearts.

M.V.H.....Benny..

Fra : Espen

Dato : 12-12-03 13:53

"Benny Mortensen adsl.dk>" <bfm@tdc<fjern> wrote in message

> [...]
> ikke sådan lige helt frivilligt giver Sweethearts hele skylden, er at jeg
> syntes at mindes, at jeg først hørte den, sunget af mænd, og syntes det

Hmmm, "Venter På Far" spøger i min hukommelse her?

Mvh Espen

--
http://www.suell.dk - my online photogallery
http://www.neilbrophy.com - the bands webpages

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-12-03 06:03

"Espen" <abc@cdef.gh> skrev i en meddelelse
> [...]

> jeg
> var

> Hmmm, "Venter På Far" spøger i min hukommelse her?

Hej Esben

Tja et par af dem, måtte da godt spøge lidt her også, men der er lige som
ikke mange mænd i Venter på far ... Jeg ved ikke om du ikke tænker på "
Ta'r os op ad døren " som jo godt nok ikke lige er helt den samme

M.V.H.....Benny..

Fra : Espen

Dato : 14-12-03 06:20

> [...]
"
> Ta'r os op ad døren " som jo godt nok ikke lige er helt den samme

Jamen...æh bæ...øhm...okay, jeg havde sgu lige overset dén med at den skulle
ha' været sunget af mænd...

Mvh Espen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-03 11:15

Benny Mortensen adsl.dk> <bfm@tdc<fjern> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3fdbf033$0$27462$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
"
> Ta'r os op ad døren " som jo godt nok ikke lige er helt den samme

_________

Den som jeg hørte blev sunget af en mand

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-12-03 21:11

> [...]

> "

> _________
>
> Den som jeg hørte blev sunget af en mand

Hej igen Åge

Så var min gamle husker da ikke helt tosset, men derfor har den stadig
chancer for at være på vildspor. Jeg har den desværre ikke, så jeg kan ikke
lige afgøre det. Men hvis jeg løber på den, og ellers kan huske det, ( Er jo
lidt civilbetjent ) så skal jeg nok give lyd fra mig. Men Sweethearts har i
hvert fald indspillet den. Men jeg mener også at have hørt den før, eller
også er Sweethearts noget ældre end jeg husker dem

M.V.H....Benny..