Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor tit går digital cameraer i stykker?
Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-12-03 22:46

Hej Foto gruppe

Jeg er ved at købe et camera i den billige ende. Jeg har fået tilbudt et
camera i det mærke, og den model jeg gerne vil have som "demo model".
Nyprisen er 1700kr (www.edbpriser.dk), den brugt pris jeg har forhandlet mig
frem til er 1000kr. Det er uden alm garanti, men dog med to ugers
tilbagekøbs garanti, så jeg er sikret mod at modtage et defekt camera.

Jeg har checket manden jeg handler med, og han virker reel nok. Min første
tanke var at camera'et var stjålet, men sælger kan jeg spore via adresse, og
hans firmahjemmeside, så den virker reel nok. Han har også invilgiet i at
lave en kvitttering på brugtkøbet.

Her er spørgsmålet: Hvor tit går digitalcameraer i stykker? Er der mange der
bruger garantien? Er det ikke sådan at hvis det camera virker fra
begyndelsen, så virker det i lang tid fremover lige som de fleste andre
elektronik ting?

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-12-03 01:25

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:QwMBb.2664$kk5.790@news.get2net.dk...
> [...]
> bruger garantien? Er det ikke sådan at hvis det camera virker fra
> begyndelsen, så virker det i lang tid fremover lige som de fleste andre

Hvis det er en demo model, så burde han uden problemer kunne sælge det med
normal garanti. Det er for dyrt, hvis du skal give Kr 1000,- uden garanti.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jesper Bach

Dato : 11-12-03 12:32

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:QwMBb.2664$kk5.790@news.get2net.dk...
> [...]
> bruger garantien? Er det ikke sådan at hvis det camera virker fra
> begyndelsen, så virker det i lang tid fremover lige som de fleste andre

Køber du af en privat ?
Ellers er du sikret af købeloven, uanset om det er demo eller ej og uanset
hvad sælger siger.

/Jesper

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-12-03 14:54

> Køber du af en privat ?
> Ellers er du sikret af købeloven, uanset om det er demo eller ej og
> uanset hvad sælger siger.

Hej Jesper

Jeg ved ikke helt. Manden har et firma, men jeg ved ikke om handlen går
gennem firmaet?
Jeg tror nu nok jeg køber det i gennem ham, da jeg simpelthen ikke har de
sidste 700kr til et nyt.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85