Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SÅ KOM NIKON D-70...
Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 10-12-03 21:57

Fra : Esben Witzel

Dato : 10-12-03 22:02

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-12-03 23:04

> Med venlig hilsen
>
> Niels Hejnfelt
> niels@hejnfelt.dk
> Fjordparken 32
> 3600 Frederikssund
> 47317573 / 26737573
> www.hejnfelt.dk

Hej Niels

Hva' var din tanke da da du sendte ovenstående opslag og reklame
for Nikon's nye kamera, ville du noget seriøst, eller var formålet
bare at bringe en reklame...?

Har du overvejet hvordan denne gruppe ville fungere, hvis der
blev postet et lignende opslag, hver gang Canon, Nikon, Fuji,
Olympus, Sony, Leica, Pentax, Minolta, Konica o.s.v. sender en
ny kamera model på markedet, og dem der laver tasker, stativer
og tilbehør skal jo også annoncere deres nye modeller...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan K

Dato : 11-12-03 08:36

> [...]
> ny kamera model på markedet, og dem der laver tasker, stativer
> og tilbehør skal jo også annoncere deres nye modeller...!

Hej alle
Det er da alligevel sjovt, som der kan være forskel !
Da 300d var et rygte blev forventede spec. drøftet, så man troede at alle
sad med det i hånden (e. dpreview) men gør man opmærksom på et nikon, så er
det lidt "troll´et".
I forhold til den opmærksomhed Dslr kameraer i øvrigt får i disse grupper,
er det vel i orden at reklamere for en konkurrent til 300d, som nok er det
mest omtalte semi i nyere tid.
Personligt mener jeg at der er lidt "flueknepperi" over den måde man
fremhæver det ene kamera for det andet.
De fleste købere af disse (300d/d70) lever ikke af foto og det er jo for
H..... kun billeder de tager ! Hvem har ikke haft et gammelt kodak med
kassette film og har været glade for det noget uskarpe og kornede produkt
det frembragte.
Der er måske flere som sidder med nikon obj. og glæder sig over at de nu
også får muligheden for et - 10.000 kr kamera.
Lad folk skrive til gruppen, om det som optager dem,- er der en, er der
flere !
Sæt dig ikke som dommer over, hvorvidt noget er relevant eller ej, det giver
sig selv.
Er det ikke relevant, kommer der ingen respons.

Venlig hilsen Jan K

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-12-03 10:42

Jan K wrote:

> Sæt dig ikke som dommer over, hvorvidt noget er relevant eller
> ej, det giver sig selv.

Jeg har ikke sat mig til dommer over det pågældne indlæg, jeg har
pænt og venligt spurgt Niels Hejnfelt, hvad hans idé var...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Mose Thomsen

Dato : 11-12-03 10:48

Jeg er helt enig med Jan K.
Godt sagt!!!

-Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-03 10:59

Jeg er helt enig med Jan.

Jeg kunne absolut bruge linken og for den sags skyld også al den gamle snak
om 300D.

Skriv I bare alle sammen om alt det det ligger jeg på hjerte. Så filtrerer
jeg selv det fra der ikke lige er mig
--

Hilsen
Karsten Hartmann

khsabelsnaazlanprikdk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-12-03 18:45

"Jan K" <ikke@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
giver
> sig selv.
> Er det ikke relevant, kommer der ingen respons.

Det er helt forunderligt. Som et Nikon D 70, kan skabe opmærksomhed, ved en
som åbenbart er meget glad for hans Canon 300 D. Men sådan bare for at
trøste Thomas, så er jeg helt sikker på, at de potentielle købere, til F.eks
Nikon D 70, efter alle solemærker at dømme, alligevel tager lige så gode
billeder som de plejer. Sådan bortset fra, at dit kamera er et Canon 300 D,
hvad har det så, som andre kameraer ikke har.
Der er derfor ingen grund til at tro, at du skulle tage bedre billeder, end
ham der står med et gammelt Minolta. Dit udstyr ser måske lidt mere blæret
ud, men det forpligter jo bare dig, til at komme hjem med et bedre resultat.

M.V.H.....Benny..

Fra : Thomas Rybak

Dato : 10-12-03 23:08

Ha ha! Der går da et halv år før du ser et rigtigt D70, og ikke et
computergenereret billede.

Det er et marketingstrick Nikon har lavet for at prøve at begrænse Canons
erobring af DSLR markedet.

Har du nogensinde tidligere hørt en producent annoncere et kamera lang tid
før det var klar til levering/produktion?

....og mens i andre venter, er vi nogen som tager masser af gode billeder med
vores 300D - hvilket sikkert stadig er billigere når D70 kommer i butikkerne

Mvh Thomas

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 11-12-03 07:31

"Thomas Rybak" <privateREMOVE_THIS@rybakit.dk> wrote in message
> [...]
med
> vores 300D - hvilket sikkert stadig er billigere når D70 kommer i

Det er også skægt at se at antallet af megapixels, som dette kamera måtte
være i stand til at producere billeder på, ikke er oplyst nogen steder - de
har formentligt ikke engang bestemt hvilken sensor de vil bruge endu?

mvh Steffen

Fra : nyrup

Dato : 11-12-03 09:06

Denne diskusion er aldeles tåbelig, så nu vil jeg også være med!!
Jeg synes det er fint med Canon 300D. Men hvis man i forvejen har Nikon
(objektiver), så ville det da være tumpet at skifte til Canon bare fordi de
er lidt foran. Måske bliver det en dag Nikon eller Olympus eller Minolta der
har det mest atraktive produkt. Jeg valgte Nikon og ikke Canon pga. deres
bajonet og trofasthed over for bagudkompatibiliteten. Det ærger mig bare at
de dropper blænderingen på deres nye objektiver...
Når D70 kommer har den måske dobbelt så mange pixels som 300D til den halve
pris!?!...
Jeg synes det er fjollet med en opdeling i Nikon / Canon -lejre, med
gensidig mudderkastning!!!!!!!
Jeg har Nikon SLR og er glad for det af nævnte grund, men IXUS 400 passede
mig perfekt, så derfor blev det Canon-compact-digicam... Jeg har det fint
med det!
mvh,
Lars-Peder

Fra : Anders F

Dato : 11-12-03 18:21

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.com> wrote in message

[klip: snak om Nikons nye der endnu ikke kan fåes og diskussion om det er
rimeligt at poste herom]
> Jeg valgte Nikon og ikke Canon pga. deres
> bajonet og trofasthed over for bagudkompatibiliteten.

Og så er der jo også muligheden for at bruge Fuji eller Kodak hus (for dem
der har råd ti DSLRs

> Det ærger mig bare at
> de dropper blænderingen på deres nye objektiver...

Hørt! Død over "G"!

Mvh.
Anders
(der konstant bruger blænderingen - og faktisk skiftede fra F50 til F90 for
at få muligheden

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 11-12-03 21:15

"Thomas Rybak" <privateREMOVE_THIS@rybakit.dk> skrev i en meddelelse
> Har du nogensinde tidligere hørt en producent annoncere et kamera lang tid
> før det var klar til levering/produktion?

Ja, det er nu ganske normalt - omend Nikon er lidt tidligere på den end de
plejer. Men f.eks. annoncerede de de nye objektiver 10,5 m.fl. en del
måneder inden de var klar.

Ifølge nedenstående link skulle D70 komme i foråret 2004 - at Nikon.dk
skriver efteråret er mere pga. nedprioriteringen af det danske marked.

http://www.dpreview.com/news/0312/03120301nikond70.asp

> ...og mens i andre venter, er vi nogen som tager masser af gode billeder
med
> vores 300D - hvilket sikkert stadig er billigere når D70 kommer i
butikkerne

Nej, der tager du sq fejl. Mens I render rundt og leger med et teknisk
stykke legetøj går "vi andre" stille og roligt rundt med vores bundsolide
analoge SLR og fokuserer på at skabe seværdige billeder, som holder længere
end samtlige CD´er på det danske marked - og som man har lyst til skal holde
længere ;)

Teorien om, at digitale kameraer giver bedre muligheder for at skabe bedre
billeder for den uøvede amatør, fortæller mig, at snakken om "at ét er
teori - noget andet praksis" er mere end bare snak.

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Leif Jensen

Dato : 11-12-03 22:14

"Kim@naturfotografi dot dk" <kim@naturfotografi.dk> skrev i en meddelelse

> Ifølge nedenstående link skulle D70 komme i foråret 2004 - at Nikon.dk
> skriver efteråret er mere pga. nedprioriteringen af det danske marked.

Er det noget du ved? Eller er det gætterier?
Umiddelbart tror jeg ikke på den, Nikon har ikke nogen fordel ved at
nedprioritere et lille marked. Hvis det er korrekt, så jeg det er for ringe
og jeg ville nok betænke mig en ekstra gang før jeg ville "investere" mine
sparepenge i Nikonudstyr.

> [...]
længere
> end samtlige CD´er på det danske marked - og som man har lyst til skal

Rønnebærene er sure...

Kender forøvrigt en rigtig god analog fotograf, der mener at det nu er alt
for let at tage gode billeder, og kunsten ved at tage det "gode billede" er
forsvundet.

--
Leif Jensen

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-12-03 12:07

Leif Jensen wrote:
> "Kim@naturfotografi dot dk" <kim@naturfotografi.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget du ved? Eller er det gætterier?

Jeg vil gætte på at det er noget han har læst på det link du klippede
væk ;)

--
Don't waste space

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-12-03 22:16

Kim@naturfotografi dot dk wrote:

> "Thomas Rybak" <privateREMOVE_THIS@rybakit.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> [...]
> end samtlige CD´er på det danske marked - og som man har lyst til skal holde

Tjah, jeg læste for nyligt i en anden gruppe nogen der var gået lidt
retro, og havde anskaffet sig en "Gammel F2" (det må vel være den
ærvidige titel til den ).

> Teorien om, at digitale kameraer giver bedre muligheder for at skabe bedre
> billeder for den uøvede amatør, fortæller mig, at snakken om "at ét er
> teori - noget andet praksis" er mere end bare snak.

Jeg tror mere på at der er dem der kan lide udstyret, og dem der kan
lide at lave billeder, uanset om det er analogt eller digitalt. Dem som
kan lide udstyret bruger mere tid på at "tage på det", mens de andre
mere kan lide at "tage billedet med det".

Anyways, jeg syntes folk skal gøre det de har lyst til, og at vi skal
være glade for at vi er så privilegeret at vi har mulighed for at sidde
og diskutere sådanne emner. Andre menesker har ikke den mulighed, men
spekulerer mere på at skaffe mad eller sikkerhed for dem selv og sine egne.

Happy shootings

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Kim@naturfotografi d~

Dato : 11-12-03 22:27

"Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse
> Kim@naturfotografi dot dk wrote:
> Tjah, jeg læste for nyligt i en anden gruppe nogen der var gået lidt
> retro, og havde anskaffet sig en "Gammel F2" (det må vel være den
> ærvidige titel til den ).

Ja, og S/H er faktisk i fremgang - selv indenfor naturbilleder. Ihvertfald
indenfor SDF.

> [...]
> kan lide udstyret bruger mere tid på at "tage på det", mens de andre
> mere kan lide at "tage billedet med det".

Ja - selvfølgelig - det var nu mest ment som en mindre provokation pakket
ind i et ordspil :)

Men for tiden virker disse "jeg har netop købt mig et superfedt semiprof
digi SLR til 10000 kr. og så endda incl. en superfed optik (værdi ca 450
kr.) og er I ikke bare misundelige..."-indlæg ret trivielle :)

> [...]
> og diskutere sådanne emner. Andre menesker har ikke den mulighed, men
> spekulerer mere på at skaffe mad eller sikkerhed for dem selv og sine

Uha... du har så evig ret.

> Happy shootings

I lige måde - Now go expose...

Mvh Kim
www.naturfotografi.dk

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-12-03 22:41

Kim@naturfotografi dot dk wrote:

> "Michael Bothager" <not@valid.com> skrev i en meddelelse

> Ja, og S/H er faktisk i fremgang - selv indenfor naturbilleder. Ihvertfald
> indenfor SDF.

Det er gode nyheder.

> bedre

> Ja - selvfølgelig - det var nu mest ment som en mindre provokation pakket
> ind i et ordspil :)

Hm, det fangede jeg ikke, my bad. Min kommentar var ikke møntet på nogen
specielt, bare generelt.

Jeg har selv været igennem "kamera-kramme-fasen", haft aaaaallltttt for
meget udstyr osv. men er nu blevet "simplificeret". Og andre syntes
mine billeder er blevet bedre, mere indholdsrige (selv syntes jeg de kan
blive meeeeeget bedre *s*)

> Men for tiden virker disse "jeg har netop købt mig et superfedt semiprof
> digi SLR til 10000 kr. og så endda incl. en superfed optik (værdi ca 450
> kr.) og er I ikke bare misundelige..."-indlæg ret trivielle :)

Enig. Der burde indføres en lov om at alle nye kameraer de første 6
måned kun måtte anvendes med en 35mm

<snip>

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-03 23:10

> [...]

> og diskutere sådanne emner. Andre menesker har ikke den mulighed, men
> spekulerer mere på at skaffe mad eller sikkerhed for dem selv og sine

*subscribe*

Tak for, at du bringer lidt tankevækkende perspektiv ind i denne evigt
tilbagevendende, uendeligt ligegyldige luksusdebat.

--
-Jens B.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 11-12-03 22:18

GAB - GAB - GAB--

....da der ofte har været adspurgt her i gruppen, om der mon var et nyt NIKON
D-kamera på vej, fandt jeg det rimeligt relevant at fortælle om.
Da flere som jeg selv har Nikon-objektiver , der gerne må finde anvendelse
lidt endnu, var indlægget primært rettet til disse personer.

Og til alle Jer andre : ............(ingenting)

Mvh Niels

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-12-03 23:13

"Niels Hejnfelt" <niels_hejnfelt@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
anvendelse
> lidt endnu, var indlægget primært rettet til disse personer.
>
> Og til alle Jer andre : ............(ingenting)

Tag dig ikke af Niels Ebbesen og lignende typer. De sætter en ære i at
være puritanere på den dér ufede, arrogante måde, som man kun kan smile
lidt af.

--
-Jens B.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-12-03 00:53

Niels Hejnfelt wrote:

> GAB - GAB - GAB--

Tja - du virker noget undereksponeret, lidt uskarp og så er din
horizont også skæv...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen