Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvornår kan Canon levere 300D igen?
Fra : Steen

Dato : 10-12-03 21:40

Hej gruppe!

Jeg overvejer seriøst at investere i et stk. Canon 300D.

Er der nogen her, som kan og vil oplyse mig hvornår Canon kan levere
300D'ere, så vi kan få lidt pris-konkurrence igen.

De billige butikker (prisniveau kr. 8.300) har for længst udsolgt,
mens de forretninger som endnu har 300D på lager forlanger ca. kr.
10.000.

I USA er der tilsyneladende ikke leveranceproblemer, og dèr er prisen
(omregnet til DKK) ca. 6.500.

Hilsen

Steen T.

Fra : Jan Borgen

Dato : 11-12-03 11:53

Steen wrote:
> Hej gruppe!
>
> Jeg overvejer seriøst at investere i et stk. Canon 300D.
Ditto.

> I USA er der tilsyneladende ikke leveranceproblemer, og dèr er prisen
> (omregnet til DKK) ca. 6.500.
Har du nogle links til disse forhandlere?

Jan

--
(husk at fjerne tallene i min mailadresse)

Fra : Jakob Rasmussen

Dato : 11-12-03 12:52

Vejledende udsalgspris i USA er $999 - det skulle være til at finde på
hvilken som helst amr. hjemmeside der handler med digitale kameraer. Jeg set
dem endnu billigere på nettet (stadig USA), men du skal nok ikke regne med
at kunne få det sendt til DK uden at toldvæsenet kigger på pakken, og så er
du lige vidt. Derudover kommer der lokal skat (eller hvad det er) oven i.
Mit er købt i Seattle, og jeg måtte smide 8½% oven i de $999.

Jakob

Fra : Steen

Dato : 11-12-03 20:12

On Thu, 11 Dec 2003 11:52:33 +0100, Jan Borgen <jan@fam1bor2gen.dk>
wrote:

>Ditto.

>Har du nogle links til disse forhandlere?

Prøv f.eks www.amazon.com. De eksporterer ikke deres varer, men du kan
da se prisniveauet. Dèr er også links til forhandlere. Vær opmærksom
på, at der skal betales told og moms ved indkøb fra USA.

Steen

Fra : pw

Dato : 20-12-03 02:10

Hej

Jeg ved ikke om i har fået jeres d300 - men jeg fik mit fra proconsult
(www.proconsult.dk) og de har eftersigende masser på lager.

God fornøjelse...

/P

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-03 10:13

On 2003-12-20, pw <peter@inverse.dk> wrote:
> Hej
>
> Jeg ved ikke om i har fået jeres d300 - men jeg fik mit fra proconsult
> (www.proconsult.dk) og de har eftersigende masser på lager.
>
> God fornøjelse...

Ja, jeg købte mit nede hos en lokal forhandler. 10500 inkl.
1GB Microdrive, og EF-S objektivet samt danske manualer.

Billigste DANSKE forhandlere på EDBPriser skal have (inkl porto)
8848 kr for Kamera kit + 1598 for et 1GB Microdrive. Så jeg kunne
spare 54 kr på nettet (og 4-500 kr mere i Tyskland).

> "Steen" <no@spam.here> wrote in message

Der er så $50 i porto + 150 kr i fortoldningsgebyr + 25% moms.
Jeg vil umiddelbart sige ($1000 + $50) * 6 * 1.015 = 6395 kr
(1.015 er overkus for valuta på VISA kort).
Hertil så gebyr + moms:
(6395 + 150) * 1,25 = 8180 kr.

Derudover er der IKKE worldwide garanti på Canons digitale modeller,
ihvertfald ikke dem købt i USA.

Så spørgsmålet er, om dansk garanti og manualer er kr 700 værd.

Fra : Martin Gleit

Dato : 20-12-03 15:28

Billigste sted jeg kan fine er shopmandk 8234 kr inkl obj.1300 for 1 mgm
micrdrive. så du kune sare ca. 1000 kr. kender dog ikke til deres
levingtider. sikkert et par måneder.
prøver sev at finde et sted der rent faktisk kan sælge 300d og til en pris
der ikke minder om fotohandlernes? nogle ideer?

Fra : John Poulsen

Dato : 20-12-03 15:34

>Billigste sted jeg kan fine er shopmandk 8234 kr inkl obj.1300 for 1
mgm
> micrdrive. så du kune sare ca. 1000 kr. kender dog ikke til deres
> levingtider. sikkert et par måneder.

Shopman er en mellemhandler imellem tyske forhandlere og danske
forbrugere.....

Hvad med at købe direkte i Tyskland i stedet for...?
Tidligere i denne NG er der tråde med diverse links

Mvh.

John

Fra : Martin Gleit

Dato : 20-12-03 15:47

"John Poulsen" <john@nosp.am> wrote in message
> [...]
> forbrugere.....
>
> Hvad med at købe direkte i Tyskland i stedet for...?
> Tidligere i denne NG er der tråde med diverse links

Tak for svaret John. men så vidt jeg kan se er eksempelvis technikdirekt.de
ikke billigere end shopman.dk. Har du erfaringer med andre tyske steder?

Fra : John Poulsen

Dato : 20-12-03 17:14

Jeg har ikke selv efaringer - men der er f.eks. henvist til ebay.de
eller tyske udgaver af edbpriser.dk.

Kan ikke huske linkene - men hvis du vil søge her i gruppen - du skal
måske tilbage til først måneden eller i november - jeg har set linkene
en 2 - 3 gange.

Så vidt jeg husker er der dog ikke det store at spare.

God arbejdslyst ;)

Mvh.

John

Fra : John Poulsen

Dato : 20-12-03 17:37

Prøv at læse tråden "Køb af kamera over nettet i Tyskland" - dato 15.12.

Der er en del links.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-03 17:33

On 2003-12-20, Martin Gleit <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote:
> Billigste sted jeg kan fine er shopmandk 8234 kr inkl obj.1300 for 1 mgm
> micrdrive. så du kune sare ca. 1000 kr. kender dog ikke til deres
> levingtider. sikkert et par måneder.

Shopman er kun formidler. Du handler med Tyskland.

> prøver sev at finde et sted der rent faktisk kan sælge 300d og til en pris
> der ikke minder om fotohandlernes? nogle ideer?

Jeg købte host Sct Pauls Foto i Århus. Alm butik uden web.
10500 for for kit + Microdrive er for mig rimelig OK.I