MS Windows
briani 27239
For lille systempartition
Fra : Henrik Dissing

Dato : 10-12-03 16:39

Hej.

(Jeg ved ikke om dette spørgsmål reelt hører hjemme her, men jeg kunne ikke
finde en bedre gruppe. Jo, måske dk.edb.hardware.drev, men mit spørgsmål
drejer sig faktisk om software).

Jeg har lige bygget et Windows XP system på et GigaRAID RAID-0 array, opdelt
i tre NTFS partitions. Desværre er jeg kommet til at lave C: partitionen for
lille, så mine spørgsmål er:

Virker Partition Magic 8.0 på et RAID array? Altså, vil den se mit RAID-0
array som en normal disk og være i stand til at løse problemet for mig?

Udover at begynde forfra, er der så nogen pålidelige (og billigere)
alternativer til Partition Magic 8.0?
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 10-12-03 19:59

> [...]
> array som en normal disk og være i stand til at løse problemet for mig?
>
> Udover at begynde forfra, er der så nogen pålidelige (og billigere)

Jeg har fundet, men ikke selv prøvet:

Ranish Partition Manager (freeware)
is a boot manager and hard disk partitioner. It gives users a high level of
control for running multiple operating systems, such as Windows 98/NT/XP, Linux,
FreeDOS, and FreeBSD on a single disk. The latest version can create, copy,
move, and resize up to 32 primary and extended partitions. There are, also,
included command line interface similar to gdisk and a simulation version that
works with the large files instead of messing with the real disks.
http://www.ranish.com/part/

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Henrik Dissing

Dato : 11-12-03 20:57

On Wed, 10 Dec 2003 19:58:36 +0100, Thorkild Dalsgaard wrote:

>Jeg har fundet, men ikke selv prøvet:
>Ranish Partition Manager (freeware)

Jeg endte med at købe Paragon Hard Disk Manager:

http://www.paragon-gmbh.com/n_fm_requir.htm