Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af digitalcamera i tyskland
Fra : claus larsen

Dato : 10-12-03 15:47

Kan det betale sig at købe over nettet i f.eks tyskland?

Jeg tør næsten ikke spørge men øhh?

Hvis du skulle købe et digitalcamera for ca 3000kr, hvor, hvilket og
hvorfor ville du så vælge, kort fortalt?

Hilsen Claus

Fra : Martin K. R.

Dato : 10-12-03 15:53

"claus larsen" <tip@tophygiejne.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg tør næsten ikke spørge men øhh?
>
> Hvis du skulle købe et digitalcamera for ca 3000kr, hvor, hvilket og
> hvorfor ville du så vælge, kort fortalt?

Tja, nogen føler tryghed ved at handle i Danmark og nogen vil have dansk
manual.
Hvis du er én af dem, så spørg dig selv: "hvor meget vil jeg betale ekstra
for dette?"

Så kan du sammenligne priser og afgøre med dig selv om du vil handle
udenlands eller i Danmark.

MVH,
Martin

Fra : Steen Larsen

Dato : 10-12-03 16:59

In article <br7c0p$27fc$1@news.cybercity.dk>, Martin K. R. wrote:
> [...]
> for dette?"
>
> Så kan du sammenligne priser og afgøre med dig selv om du vil handle

Du skal også regne med at de tager ca. 100 kr. for at sende det og du skal
ofre 80 kr. på en bank-overførsel. På et kamera til 3.000 kan du måske spare
500 kr så jeg ville ikke gøre det.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-12-03 16:38

claus larsen skrev i sit indlæg på usenet:
> Kan det betale sig at købe over nettet i f.eks tyskland?

Du sparer en del ved at gøre det - bl.a. betaler du kun den lavere tyske
moms, da det er et EU-land - og du får samme kameramodel.

Ulempen er så at der kun er tyske manualer med......

Og ved garanti-reparationer risikerer du at det skal ned til forhandleren i
Tyskland.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : alexander

Dato : 10-12-03 17:27

Hej Claus

Da jeg købte min Canon 10D for nylig var kameraet defekt ved levering. Det
var ikke direkte synligt da det var en periodisk fejl. Jeg var frem og
tilbage til butikken 3 gange inden det blev ombyttet.
Herefter var det objektiv jeg havde købt (sigma 17-35 EX) også defekt. Dette
ombyttede forretningen (www.kamerahuset.dk) uden tøven da de selv kunne
konstatere fejlen.

Jeg er glad for at jeg valgte at handle lokalt, men der er mange der er mere
heldige end jeg. Hvis jeg skulle købe et kamere til 3000,- ville jeg helt
sikker købe det i DK med DK manual og service.

/alexander

Fra : claus larsen

Dato : 10-12-03 23:09

alexander wrote:
Dette
> ombyttede forretningen (www.kamerahuset.dk) uden tøven da de selv kunne
> konstatere fejlen.

I Tyskland kan jeg købe et Canon Powershot A80
for 2819 kr + forsendelse.

I www.edbpriser.dk kan jeg købe det for lige under 3000 kr. +
forsendelse. Jeg køber herhjemme.

Hvad siger i til et Canon Powershot A80?

Hilsen Claus

Fra : claus larsen

Dato : 11-12-03 16:43

alexander wrote:
> [...]
> tilbage til butikken 3 gange inden det blev ombyttet.
> Herefter var det objektiv jeg havde købt (sigma 17-35 EX) også defekt. Dette

Der var vi så inde idag. Det blev et Pentax optio 450.

Hilsen Claus

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-12-03 17:52

> [...]
>
> Jeg tør næsten ikke spørge men øhh?
>
> Hvis du skulle købe et digitalcamera for ca 3000kr, hvor, hvilket og
> hvorfor ville du så vælge, kort fortalt?

Hej Claus

Hvis du kun tænker i dit camera, ja så kan du spare lidt penge, ved at købe
i Tyskland. Jo flere der gør det, jo mere kommer Danmark til at ligne
Tyskland. Så det man nok skal overveje, er det virkeligt den besparelse
værd.

M.V.H.....Benny..

Fra : finn hansen

Dato : 11-12-03 20:47

Benny Mortensen
> [...]
> i Tyskland. Jo flere der gør det, jo mere kommer Danmark til at ligne
> Tyskland. Så det man nok skal overveje, er det virkeligt den besparelse

Jeg købte mit kamera i tyskland til 2200 kr,- (Minolta Dimage F200) hvor
der her i Danmark kostede 3100,- på daværende tidspunkt. Dansk manual
hentede jeg på nettet (PDF) og fragten plus ekspeditonsgebyr var på
samlet 19EUR. Leveringstid 3 dage. Selve betalningen kostede ikke
særligt meget da min netbank understøtter EUR betalninger uden det store
gebyr. Så alt ialt fik jeg mit kamera Til samme "ekspeditionsgebyr" som
i Danmark og med ca. samme leverinstid.

mvh

/finn
www.famha.dk -Digitale billeder-