Dansk våbenlov
Fra : AKB

Dato : 18-04-01 14:35

Undskyld at dette ikke handler om jagt men dette er den eneste relevante
danske nyhedsgruppe jeg kunne finde

Jeg er interesseret i at begynde at skyde som sport.
Jeg er interesseret i at skyde almindelige pistoler (ikke noget med .22 -
minimum 9mm) men jeg kan ikke finde nogen forklaring om lovene på området.
Er der nogen der kender en hjemmeside der forklarer loven - hvilke pistoler
/ rifler der må skydes herhjemme.
Evt. priser på f.eks. Glock 17, Baretta M9, Colt M1911?
Anders

Fra : Sten Hansen

Dato : 18-04-01 15:27

Wed, 18 Apr 2001 15:34:36 +0200, skrev AKB:

> [...]
>/ rifler der må skydes herhjemme.
>Evt. priser på f.eks. Glock 17, Baretta M9, Colt M1911?

Hej Anders,

prøv at se på http://www.retsinfo.dk og skriv våben i søgefeltet for
fritekst samt 2000 for året. Der kom den nye våbenlov. Du skulle få 3
dokumenter, der omhandler subj.

mvh
Sten Hansen

--
Min e-mailadresse er gyldig indtil jeg modtager spam
eller anden uønsket post.

Fra : AKB

Dato : 19-04-01 15:04

Det får jeg sku helt ondt i hovedet af, det eneste jeg fandt ud af ved at
læse våbenloven er at den er alt, alt alt for stram. Er der ikke nogen der
kender en side der forklarer hvad man egentligt må have og skyde osv. på
dansk
Anders

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 19-04-01 16:59

"AKB" <redakula@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kender en side der forklarer hvad man egentligt må have og skyde osv. på

Hej Anders

der er flere ting du skal være opmærksom på hvis du vil skyde pistol så kan
du kun købe sådan en hvis du har et medlemskab af en skytteforening og har
været aktiv skytte i mindst 1 år eller er det 2 år det husker jeg ikke og
den forening som du skyder i kan afgøre om du er egnet til at have den slags
våben hjemme ellers kan foreningen forlange at våbent opbevares af
foreningen.

Så meld dig ind i en forening hvor de skyder med grovpistoler der vil du få
mest udaf din hobby.

--
/Mogens
http://www.svend-bent.dk/ Startsiden med Emneindex, robotsøgning, hitlist,

Fra : J Nielsen

Dato : 19-04-01 17:29

On Thu, 19 Apr 2001 16:03:34 +0200, "AKB" <redakula@yahoo.com> wrote:

> [...]
>kender en side der forklarer hvad man egentligt må have og skyde osv. på

Generelt gælder det om våbenloven at hvis du er i tvivl - er det forbudt.
Hvis du ønsker at eje nogen former for skydevåben ud over luftbøsse,
kræver det enten jagttegn eller medlemskab af en skytteklub.

Når det drejer sig om pistoler og revolvere er der tale om særdeles strenge
krav med hensyn til antal og kaliber. Glem alt om større kaliber end 9mm.

De danske lovgivere og ordensmagten nærer en irrationel angst for
"almindelige" menneskers adgang til at eje skydevåben og gør derfor deres
bedste for at begrænse denne adgang mest muligt. Folk der viser interesse for
våben betragtes som potentielle massemordere, der blot venter på en chance til
at kravle op i et vandtårn og åbne ild på alt hvad der rører sig... He, he

En god ven af mig emigrerede til Norge for en snes år siden på grund af den
restriktive danske våbenlovgivning. Tilsyneladende har de norske politikere
større tillid til deres befolkning end de senere års skiftende danske
regeringer.

Så hvis du vil prøve at skyde med pistol er den eneste vej at henvende dig
til en skytteforening. Her kan du få råd og vejledning, samt prøve at skyde
med foreningens våben.

--

-JN-

Fra : AKB

Dato : 19-04-01 22:03

De udlodder vist immigrant visaer til USA i august.......
AKB

Fra : Jan Nielsen

Dato : 20-04-01 08:08

On Thu, 19 Apr 2001 23:03:22 +0200, "AKB" <redakula@yahoo.com> wrote:

>De udlodder vist immigrant visaer til USA i august.......
>AKB

Undskyld! Jeg burde naturligvis have gættet at du blot trollede...

--
- JN -

Fra : AKB

Dato : 20-04-01 14:19

Jeg troller ikke jeg ville bare vide noget om vores våbenlov her i
folkerepublikken danmark.
AKB