CSS Absolute / centrere siden ?
Fra : J.K.Arning

Dato : 10-12-03 12:42

Jeg har på http://www.arning.dk benyttet CSS
position:absolute; til at placere _alt_ fra grafik til tekst
og er sådan set tilfreds med resultatet ( der skal
poleres lidt på CSS`en i forhold til Mozilla / Opera )
Men nu ville jeg gerne have hele siden til at centrere
i browser vinduet alt efter størrelse men hvordan kommer
jeg lettest til det når jeg nu i første omgang har valgt
position:absolute; ?

En anden ting .. I Mozilla loader det store billede øverst
på siden ikke altid det ser ud som om det også forekommer
i Opera .. er der nogle der har et bud på det poblem ?

Regards

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 13:04

J.K.Arning skrev:

> Men nu ville jeg gerne have hele siden til at centrere
> i browser vinduet alt efter størrelse men hvordan kommer
> jeg lettest til det når jeg nu i første omgang har valgt
> position:absolute; ?

Du lægger alt indhold i en div med position: relative, giver den en
størrelse og centrerer boksen (margin auto, evt. kombineret med et
IE-hack til browsere der ikke forstår css-centrering (IE5.x og
tidl.)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-12-03 13:47

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Du lægger alt indhold i en div med position: relative,
> giver den en størrelse og centrerer boksen (margin auto,
> evt. kombineret med et IE-hack til browsere der ikke
> forstår css-centrering (IE5.x og tidl.)

Jeg prøvede det lige og det opførte sig ikke som forventet men
det er nok nærmere mig mere end princippet den er gal med.
Jeg forsøger lige en gang mere i aften når jeg kommer hjem.

Tak for info

Regards

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 13:57

J.K.Arning skrev:

> Jeg prøvede det lige og det opførte sig ikke som forventet men
> det er nok nærmere mig mere end princippet den er gal med.
> Jeg forsøger lige en gang mere i aften når jeg kommer hjem.

Hvis det stadig driller, så prøv at læse her først:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : N/A