netscape probs!
Fra : p_r

Dato : 10-12-03 12:29

hey..

jeg har lavet denne side: www.entreprise-portalen.dk og det ligner
pis i netscape, jeg er fundet frem til at det er min css baggrundsbillede
der fucker det op
men hvordan skal koden se ud så det virker i netscape?
følgende kode er sat ind: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01
Transitional//EN">

men det er åbenbart ikke nok? er der nogen kloge hoveder der ved hva jeg gør
galt?

tusind tak

-p

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 13:09

p_r skrev:

> jeg har lavet denne side: www.entreprise-portalen.dk og det
> ligner pis i netscape,

Hvilken version har du kigget med?

> følgende kode er sat ind: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD
> HTML 4.01 Transitional//EN">

Prøv med denne i stedet:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Vær opmærksom på at det nok primært er udseendet i IE der ændrer
sig - så det ligner visningen i Netscape/Mozilla. Herefter kan du
rette siden til så det virker i alle nyere browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : p_r

Dato : 10-12-03 15:52

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Hvilken version har du kigget med?

version 7,1

-p

Fra : p_r

Dato : 10-12-03 15:56

Jens Gyldenkærne Clausen skrev: i netscape,

- det hjælper ikke - det gør bare at siden ikke er centreret
vertikalt??!!

-p

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-12-03 16:09

p_r skrev:

>- det hjælper ikke - det gør bare at siden ikke er centreret
>vertikalt??!!

Jeg tror ikke at du læste Jens' svar godt nok. Det er Netscape
der viser din side korrekt (og grimt). Når du indsætter den rette
doctype, vises siden også korrekt (og grimt) i IE.

Derefter kan du tage fat på at lave den rigtigt så den ser pæn
ud.

Det du har lavet, må være skræddersyet til fejlene i IE.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-12-03 16:21

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg tror ikke at du læste Jens' svar godt nok. Det er Netscape
> der viser din side korrekt (og grimt). Når du indsætter den
> rette doctype, vises siden også korrekt (og grimt) i IE.

Netop.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : p_r

Dato : 10-12-03 17:10

hmm.. ok - så langt så godt, jeg accepterer at det er netscape jeg skal tage
højde for,
- fair nok, men hva gør jeg så med det css? hvordan skal jeg gøre det
anderledes end:

<link href="css/baggrund.css" rel="stylesheet" type="text/css">

??!! skal koden sættes ind et andet sted? - im confused

Fra : Christian

Dato : 10-12-03 18:01

p_r wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> ??!! skal koden sættes ind et andet sted? - im confused
>
> Ja den er svær, prøv at skrue linket sammen som næsten alle gør:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/baggrund.css">

Men det er jo nok ikke fejlen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-12-03 13:14

p_r skrev:

> - fair nok, men hva gør jeg så med det css? hvordan skal jeg
> gøre det anderledes end:
>
> <link href="css/baggrund.css" rel="stylesheet"
> type="text/css">

Der er ikke noget galt med den måde du inkluderer css-filen på.
Problemet er indholdet i css-filen - og måske specielt indholdet i
html-filen.

Jeg har lige brugt nogle minutter på at kigge på din kode. Du har
ti tabeller i fire niveauers indlejring. Det er mere end jeg kan
overskue.

Jeg ville vende bøtten og fjerne tabellerne helt - men det kan være
en større opgave sådan som din side ser ud nu. Jeg kan desværre
ikke hjælpe dig når din kode ser ud som nu.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-12-03 13:26

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> en større opgave sådan som din side ser ud nu. Jeg kan desværre
> ikke hjælpe dig når din kode ser ud som nu.

Til P_R

Du får lige det her postkort, som jeg håber at du opfatter positivt
http://www.lazycat.org/postcards/tables.html

Hintzmann c",)