spm ang. filmmusik til LOTR reklame (måske~
Fra : Anders HL

Dato : 10-12-03 09:24

hej gruppe,

der vises pt en reklame for LOTR 3 spillet (vist nok til ps2 og xbox), og i
den forbindelse vises der klip fra filmen. mit spm er hvad er det for noget
musik der spilles samtidigt ??

mvh

Anders HL

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 10-12-03 10:23

"Anders HL" <ps2spilFJERNMIG@hotmail.com> skrev i en meddelelse :
> hej gruppe,

Heysan!

> der vises pt en reklame for LOTR 3 spillet (vist nok til ps2 og xbox), og
> den forbindelse vises der klip fra filmen. mit spm er hvad er det for
noget
> musik der spilles samtidigt ??

Det er soundtracket fra den i øvrigt fantastiske film, Requiem For A Dream,
vist nok i en mere rask version, end den der bruges i RFAD.
Melodien er ikke på soundtracket til nogen af LOTR filmene, men har kunnet
findes på diverse fildelingstjenester på nettet under forskellige navne,
heriblandt "Requiem for the Rings"

I øvrigt blev samme melodi også brugt i traileren til filmversionen af Lord
of the Rings : The Two Towers.

> mvh
> Anders HL

/ Mads

Fra : Anders HL

Dato : 10-12-03 10:24

> [...]
> findes på diverse fildelingstjenester på nettet under forskellige navne,

super. takker.

Anders HL

Fra : nathue

Dato : 10-12-03 10:26

"Anders HL" skrev d. 10-12-03 09:24 dette indlæg :
> [...]
og i
> den forbindelse vises der klip fra filmen. mit spm er hvad er det for

Musikken er fra filmen Requiem for a Dream, komponeret af Clint Mansell.
Musikken blev også brugt i bioversion-traileren til LOTR II

http://www.kandu.dk/

Fra : Taba

Dato : 10-12-03 15:38

> Musikken er fra filmen Requiem for a Dream, komponeret af Clint Mansell.
> Musikken blev også brugt i bioversion-traileren til LOTR II

Nummeret hedder "Overture" (men overture er vist noget man bruger meget
inden for klassisk musik som jeg ikke skal gøre mig klog på).

Jeg synes det nummer der ikke er at finde på soundtracket til ROAD, er meget
bedre end hele soundtracket til sammen (!).

/Taba