mail-relay.tele2adsl.dk
Fra : Morten \(8520\)

Dato : 10-12-03 09:34

Hej.

Jeg kan ikke få min mail til at virke med en Tele2ADSL - og til alles store
overraskelse, så vil Tele2 ikke hjælpe.
Web fungerer fint.

Hvad har jeg gjort galt.
Min DNS:
Non-authoritative answer:
xxx.dk MX preference = 10, mail exchanger = xxx.dk
xxx.dk MX preference = 20, mail exchanger = mail-relay.tele2adsl.dk

xxx.dk internet address = 192.38.235.20
mail-relay.tele2adsl.dk internet address = 129.142.7.104
mail-relay.tele2adsl.dk internet address = 195.82.195.104

og jeg har en router, der forwarder port 25 og 110 til min mail-server, men
jeg får ingen post.
Samme router fungerede fint på min tidligere ADSL, hvor port 25 ikke var
lukket.

Tele2 support nævnte noget om en pegning til Mail-relay.tele2adsl.dk - hvad
er det, for det ydede Tele2 ikke support på, så det kunne han ikke fortælle
mig.
Seriøs kundesupport ??

På forhånd tak for enhver hjælpende hånd.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 10-12-03 10:30

Underligt - det setup du beskriver virker fint for mig....

"Morten (8520)" <ml@remove_until_the_dot_no_spam_at_all.lystrupit.dk> wrote
in message news:NNABb.23$6S1.12@news.get2net.dk...

Fra : Claus O

Dato : 10-12-03 11:06

"Morten (8520)" wrote

> xxx.dk MX preference = 10, mail exchanger = xxx.dk

Jeg bruger da mail.domæne.dk
(det er måske bare forkortet xxx.dk og menes mail.xxx.dk)

> xxx.dk internet address = 192.38.235.20

måske igen menes mail.xxx.dk?

Fra : H@nsen

Dato : 10-12-03 11:35

Morten (8520) wrote:
> [...]
> mail-relay.tele2adsl.dk internet address = 129.142.7.104
> mail-relay.tele2adsl.dk internet address = 195.82.195.104

Samme virker fint her... kom i øvrigt til det med hjælp fra tele2adsl
support, talte med en yderst hjælpsom gut.

By the way... "og til alles store overraskelse, så vil Tele2 ikke hjælpe"
med den indstilling til tingene kommer man sjældent langt

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 10-12-03 16:12

Hej.

Hmm - jeg var nok lidt sur i morges, da jeg skrev det her indlæg, men jeg
blev faktisk svinet til af Tele2 supporteren - og jeg var bestemt ikke
ubehøvlet.

Det var bestemt hans holdning, at det ydede de IKKE support på, så det måtte
man selv rode med, når man havde fået det tilgængelige dokumentation (en
e-mail)

Hvad dælen gør man så, når det ikke virker herefter????

Morten.

"H@nsen" <tele1adslSLET_LIGE_DETTE@OG_DETTEtele2adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:kFCBb.60$1H2.34@news.get2net.dk...

Fra : Peter Larsen

Dato : 10-12-03 16:16

Morten (8520) wrote:

> Hvad dælen gør man så, når det ikke virker herefter????

så giver man folk det rigtige domænenavn så de rent faktisk kan hjælpe
en, og ikke bare gætte..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 10-12-03 17:00

lystrupit.dk
Denrundebutik.dk
hindbaerhaven.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-12-03 17:21

"Morten \(8520\)" <ml@remove_until_the_dot_no_spam_at_all.lystrupit.dk>
crashed Echelon writing news:NNABb.23$6S1.12@news.get2net.dk:

> og jeg har en router, der forwarder port 25 og 110 til min
> mail-server, men jeg får ingen post.
> Samme router fungerede fint på min tidligere ADSL, hvor port 25 ikke
> var lukket.

Der svares i hvert fald ikke på 110, så er du sikker på router evt.
mailserver kører ordentligt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Morten \(8520\)

Dato : 10-12-03 17:34

Hej.

Den er bare åben så jeg kan hente pop3 mail når jeg er ude.
Jeg havde den på CC adsl før, og den samme opsætning - bort set fra IP
numre.
Web kører som sagt helt fint - både ind og ud.

Morten.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 10-12-03 18:02

hmm ... har prøvet at telnette til 110 .. her får jeg fint svar og kan
snakke med pop3-serveren.
på port 25 får jeg forbindelse .. men kan ikke snakke med serveren, måske
har du bare en mailserver man ikke kan sende commands til?

Din opsætning ser ihvertfald fint ud ..
server# host lystrupit.dk
lystrupit.dk has address 192.38.235.20
lystrupit.dk mail is handled (pri=10) by lystrupit.dk
lystrupit.dk mail is handled (pri=20) by mail-relay.tele2adsl.dk
Sådan har jeg ihvertfald hørt folk skulle gøre med TDC .. bare med TDC's
servere.

Så det ser vist ok ud? .. hvad siger din SMTP logs?

Mvh
Morten

"Morten (8520)" <ml@remove_until_the_dot_no_spam_at_all.lystrupit.dk> skrev
i en meddelelse news:rQHBb.1473$8K7.487@news.get2net.dk...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-12-03 19:55

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> på port 25 får jeg forbindelse .. men kan ikke snakke med serveren, måske
> har du bare en mailserver man ikke kan sende commands til?

Hele manøvren skyldes jo at port 25 er lukket, så det er ikke underligt du
ikke kan snakke med serveren

Fra : Morten Davidsen

Dato : 10-12-03 22:21

Jepz .. du har ret Martin,

Vidste ikke at der altid blev "svaret" på port 25 .. lige meget hvilken
computer det var. Prøvede f.eks. lige at telnette til min stationære på port
25 og min bærbare på port 25 som ikke kører mail server .. og her giver den
et "slags" svar.

Men ham Morten må vidst lige få startet sin SMTP-service ...

/MD

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-12-03 05:53

Morten (8520) skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Hvad har jeg gjort galt.
> Min DNS:

Hvor længe ventede du fra du ændrede DNS opsætning, til du prøvede?
Der kan godt gå lang tid inden det er virksomt.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Claus O

Dato : 12-12-03 10:33

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote

> Der kan godt gå lang tid inden det er virksomt.

Der går vel ikke længere for en MX record end til webserveren (som jo virker/virkede)

Iøvrigt:
bruger han MX: www.denrundbutik.dk og MX: lystrupit.dk
altså en "noget underlig" navngivning efter min smag af MX records.
Er det fløjtende ligegyldigt om han bruger WWW til en MX record?
"Normalt" plejer man vel at oprette en MX: mail.domæne.xx som så pejer på en A record også,
men hvor er det lige dette "sub" eks. mail ellers (udover her) opsættes? (hvor det valgte navn går igen)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-12-03 10:39

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> writes:

>Der går vel ikke længere for en MX record end til webserveren (som jo virker/virkede)

TTL er på Resource Record-basis. Det vil sige, at hvis www-recorden
er cachet for 30 timer før ændringen og MX-record'en 1 time før, vil
www-recorden virke umiddelbart, mens der går 23 timer, før MX'en vil
virke. Hvis man kører med 24 timers TTL, forstås.

>Er det fløjtende ligegyldigt om han bruger WWW til en MX record?

Jep. Bare der er en mailserver på dem.

Mvh.
   Klaus.