CyberCity
Fra : Rander

Dato : 10-12-03 01:39

Jeg overvejer efterhånden kraftigt at droppe Tiscali som min ADSL-udbyder
og skifte til CyberCity - ikke mindt pga. priser og hvad jeg har
hørt/erfaret om dem rundt omkring. De har tilsyneladende oppet sig
grundigt, siden jeg fik ADSL for 4-5 år siden, er det vel...

Anyway, jeg havde via deres hjemmeside bestilt en opringning fra dem, men
desværre kunne salgs-gutten ikke rigtig besvare alle mine spørgsmål, så nu
satser jeg på at i kan!

Han fortalte, at man som standard får en Zyxel 650 router.

1. Har sådan en fætter aktiv eller passiv køling?
2. Kan man konfigurere den via telnet, og slå web-interfjæset fra?
3. Er det standard CBOS som f.eks. de større 2500-serie routere?

Jeg kører egen server med web, mail og den slags...

4. Har CC som standard lukket for nogle porte, på samme måde som TDC har
lukket for port 25?

5. Hvad koster det at overflytte et domain til CC, og lade dem køre
DNS-pegning for domainet til min ADSL-linie?

6. Produktet "Global IP" forvirrer mig lidt. SKAL man have det
tillægsprodukt for at have fast IP, eller er det kun nødvendigt hvis man
har brug for at routeren blot bridger trafikken igennem?

Min nuværende forbindelse kører på rå kobber, altså uden skillefilter.

7. Kan det trådpar kan overflyttes til CC, UDEN at jeg skal have
teknikerbesøg til at konstatere, at jeg allerede har et NTP opsat?

Jaja, der kommer sikkert flere spørgsmål, men det var hvad jeg lige kunne
komme på! CC's 384/384 linie tiltaler mig kraftigt - specielt når man
samtidig får boost-muligheden...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Brændt hul i lænestol på størrelse med en 10-øre. (Skadesanmeldelse)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-12-03 02:22

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> writes:

> Han fortalte, at man som standard får en Zyxel 650 router.
> [ ... ]
> 3. Er det standard CBOS som f.eks. de større 2500-serie routere?

CBOS er noget Cisco brugte på deres 67x routere. Det har de aldrig
brugt på deres 2500 routere. Men eftersom det er en Zyxel-router du
får, så kører den selvsagt ikke CBOS.

> 4. Har CC som standard lukket for nogle porte, på samme måde som TDC har
> lukket for port 25?

Nej.

> 5. Hvad koster det at overflytte et domain til CC, og lade dem køre
> DNS-pegning for domainet til min ADSL-linie?

Sikkert en formue. Check deres hjemmeside efter noget de vist kalder
domain-service. Det fås vist primært til erhvervslinjer. Overvej at
bruge GratisDNS eller lignende i stedet.

> 6. Produktet "Global IP" forvirrer mig lidt. SKAL man have det
> tillægsprodukt for at have fast IP, eller er det kun nødvendigt hvis man
> har brug for at routeren blot bridger trafikken igennem?

Nej, man har fast IP under alle omstændigheder. HVor man køber "Global
IP" får man et /30 net, hvor der så er en IP-adresse ledig til et
interface efter dit valg. Det er reelt nok det du kalder "at brigde
trafikken igennem", selv om det er en forkert betegnelse for det CC
gør.

--
Jacob - www.bunk.cc
Youth. It's a wonder that anyone ever outgrows it.

Fra : Rander

Dato : 10-12-03 03:10

Wed, 10 Dec 2003 02:22:29 +0100 brugte Jacob Bunk Nielsen 35 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

>CBOS er noget Cisco brugte på deres 67x routere. Det har de aldrig
>brugt på deres 2500 routere. Men eftersom det er en Zyxel-router du
>får, så kører den selvsagt ikke CBOS.

DOH! Jeg mente egentlig også IOS, men (dobbelt-DOH!) du har ret i at det
nok ikke ligger i en Zyxel... :-/

>Sikkert en formue. Check deres hjemmeside efter noget de vist kalder
>domain-service. Det fås vist primært til erhvervslinjer. Overvej at
>bruge GratisDNS eller lignende i stedet.

Hmmm... Det var da en mulighed, ja...

>Nej, man har fast IP under alle omstændigheder. HVor man køber "Global

Godt, det var bare det jeg ville vide...

> [...]
>interface efter dit valg. Det er reelt nok det du kalder "at brigde
>trafikken igennem", selv om det er en forkert betegnelse for det CC

Well, vi er vel enige om at det betyder at man har den offentlige IP hele
vejen igennem routeren og ind til første maskines netkort, ikke? Så er
routeren vel reduceret til at være bridge, ikke?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Pas på ikke at forveksle bevægelse med handling. (Ernest Hemingway)

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-12-03 08:14

>Well, vi er vel enige om at det betyder at man har den offentlige IP hele
>vejen igennem routeren og ind til første maskines netkort, ikke?
[...]

jo ...

/Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-12-03 08:30

On Wed, 10 Dec 2003 08:13:52 +0100, Henrik Koksby Hansen
<news@k0ksby.dk> wrote:

>[...]
>
>jo ...
[...]

Tilføjelse; routeren har også en offentlig IP og derudover får du 2
yderligere IP-adresser som dog er reserveret til netværket.

Ialt minimum 4 IP-adresser, hvoraf du kun kan bruge nummer 4 (og
opefter ved bestilling af flere adresser) ...

/Henrik

Fra : Benjamin

Dato : 10-12-03 09:48

Henrik Koksby Hansen wrote:
> [...]

Det lyder som om du siger at man til sin private ADSL linje med Global IP
kan bestille flere end 4(1) ip adresser?
Det ville jeg være meget interesseret i.

--

/ Benjamin

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-12-03 19:24

[....]

> [...]
>kan bestille flere end 4(1) ip adresser?
>Det ville jeg være meget interesseret i.

Njaaarh, jeg mener at du skal have erhvervsabonnement for at få
GlobalIP+ hedder det så... Men hør evt. kundeservice ad. :)

/Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-12-03 08:16

> [...]
[...]

Passiv...

>2. Kan man konfigurere den via telnet, og slå web-interfjæset fra?

Det kan man sagtens ...

>3. Er det standard CBOS som f.eks. de større 2500-serie routere?
[...]

Det er ZyNOS ...

/Henrik

Fra : Dorph

Dato : 10-12-03 10:56

> Han fortalte, at man som standard får en Zyxel 650 router.
>
> 1. Har sådan en fætter aktiv eller passiv køling?
Passiv

> 2. Kan man konfigurere den via telnet, og slå web-interfjæset fra?
Ja

> 4. Har CC som standard lukket for nogle porte, på samme måde som TDC har
> lukket for port 25?
Nej

Dorph

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 10-12-03 21:33

Det lader til der i tråden manglede svar på et par af dine spørgsmål...

It seems Rander wrote:
> Han fortalte, at man som standard får en Zyxel 650 router.
>
> 1. Har sådan en fætter aktiv eller passiv køling?

Passivt

> 2. Kan man konfigurere den via telnet, og slå web-interfjæset fra?

Ja

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes

Fra : Benjamin

Dato : 10-12-03 22:12

Med 3-4 ens svar .. så kan Rander vist nok godt snart forstå det .. eller
skal jeg også lige nævne det?

--

/ Benjamin

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 11-12-03 14:52

It seems Benjamin wrote:
> Med 3-4 ens svar .. så kan Rander vist nok godt snart forstå det .. eller
> skal jeg også lige nævne det?

Ja ja... jeg så det godt lidt efter... så meget for at være sløset.-

--
Kasper Mejlgaard
Lound pipes saves lifes

Fra : Emil

Dato : 11-12-03 15:19

"Benjamin" <nospam@REMOVETHISSHITFIRSTfreeworld.dk> wrote in

> Med 3-4 ens svar .. så kan Rander vist nok godt snart forstå det .. eller
> skal jeg også lige nævne det?

Hvis du gør, så sørg lige for at skriv under det du svarer på

--
*/Emil

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-12-03 05:47

Rander skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> 7. Kan det trådpar kan overflyttes til CC, UDEN at jeg skal have
> teknikerbesøg til at konstatere, at jeg allerede har et NTP opsat?

Sidste søndag, skrev jeg en e-mail til cybercity hvor jeg havde en stribe
spm. deres kundeservice valgte at ringe til mig, fordi der lige var noget
hun skulle vide for at kunne svare fyldsgørende, som jeg ikke havde oplyst,
så det ville let blive en lange mailen frem og tilbage.

Hun fortalte mig at når jeg ikke har fastnet-tlf. så kan jeg ikke gøre brug
af "gør det selv" løsningen, og teknikkeren skal ud og tilslutte routeren
til det ADSL stik jeg har monteret fra dengang jeg havde ADSL hos TDC. (har
nu webspeed)

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt