Hvor kan en sekstant købes.
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 18-04-01 14:02

En kammerat er på udkig efter en sekstant til gavebrug, men hvor købes en
sådan i dag, og hvilket prisleje skal man regne med ??

/HHA

Fra : Tage Danielsen

Dato : 18-04-01 19:28

Prislejet for en god kvalitetssekstant - ca. 5.000,- + moms

Set hos Olav Hansen Bådudstyr ApS.
http://www.olav-hansen.dk/sekstant.htm

TD

Fra : Mikael Jespersen

Dato : 18-04-01 20:07

Masnedø Marinecenter www.mmc.dk har sekstanter fra 450,- (kunststof) og
opefter. Jeg vil tro, at du skal bruge på den anden siden af 3000-4000,- for
at få en af god kvalitet.

Fra : Hanne og Hans

Dato : 19-04-01 08:40

Jeg har en Davis tromlesextant i kunsstof og den fungerer udmærket.Den
koster 2376 hos Masnedø . Nøjagtighed på en stedlinie er indenfor 2 NM.
Hilsen
Hans.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 19-04-01 10:37